$
כלכלה ומדיניות

יום שישי השחור: הרשתות נלחמות על הקונים בארה"ב

המכירות לקראת חג המולד יחלו מחר והרשתות יוצאות מגדרן על מנת למשוך את הלקוחות - מג'ינס מילי סירקס ב-15 דולר בוול מארט ועד הנחות של 50% על הצעצועים בטויס אר אס

בלומברג 17:4226.11.09

הרשתות האמריקאיות וול מארט, Kohl’s וטויס אר אס מתחרות על הלקוחות לקראת "יום שישי השחור" החל מחר (ו') ומציעות ללקוחות מגוון רחב של הנחות, על רקע סקרים המעידים על כך שהאמריקאים מתכננים להוציא השנה פחות כסף על מתנות חג המולד.

 

התואר "שחור" דבק ביום שישי הזה, שכן באופן מסורתי הוא נהפך ליריית הפתיחה של התקופה השוקקת ביותר עבור מרבית הסוחרים - עונת הקניות של חג המולד. המילה שחור נשמרה כתזכורת לימים שבהם נהגו לסמן בספרי החשבונאות את תקופות ההפסדים בדיו אדומה ואת ימי הרווח בדיו שחורה.

 

Kohl’s, רשת המרכולים הרביעית בגדלה בארה"ב, צפויה לפתוח את שעריה כבר בארבע לפנות בוקר ותציעה ל-300 הקונים הראשונים סריגים מקשמיר תמורת 34.99 דולר. טוי אר אס תוזיל חלק מהצעצועים שלה בעד 50% ואילו וול מארט, שתהיה פתוחה כבר מחצות הלילה, תפתה לקוחות עם פיג'מות ב-3 דולר בלבד ומכנסי ג'ינס מהמותג מילי סירקס ב-15 דולר. את הג'ינס יזכה לרכוש מי שיגיע אל החנות בחמש בבוקר.

 

הרשתות נלחמות גם על הלקוחות שבחרו השנה לעשות את הקניות לחג ברשת. כך החנות המקוונת של וול מארט מציעה הובלה של מכשירי טלוויזיה תמורת 97 סנט בלבד. רשת מוצרי האלקטרוניקה בסט ביי מוזילה לכבוד יום שישי השחור את המחשבים הניידים והמצלמות.

 

"השנה היינו אגרסיביים מתמיד הן בפעילויות שיווק והן בתמחור המוצרים", אומר ג'רי סטרוץ', מנכ"ל ויו"ר רשת טויס אר אס. בראיון לבלומברג.

 

אל וול מארט שתעבוד 24 שעות מצטרפת גם החנות וויין, שבסיסה בניו ג'רזי. נוסף לכך הגדילה החנות את חוברת ההנחות שלה ליום שישי השחור ל-220 עמודים, בהם מובטחים צעצועים במבצע ומתנה של חבילת צבעי פנדה לכל רוכש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x