$
המזרח התיכון

הצלחה לערוץ הקניות הערבי

ערוץ הקניות המוביל בעולם הערבי "סיטרוס" מדווח על עלייה של 35% במכירות השנה, וזאת חרף הירידה הכוללת בהוצאות משקי הבית בעולם הערבי. הפופולאריות הרבה של הערוץ בערב הסעודית מיוחסת למדיניות כלפי הנשים בממלכה, שאינן יכולות לצאת לבדן לקניות או לנהוג ברכב

דורון פסקין 23:4513.10.09

ערוץ הקניות המוביל בעולם הערבי "סיטרוס" מדווח על עלייה של 35% במכירות השנה. העלייה מפתיעה נוכח הירידה הכוללת בהוצאות משקי הבית בעולם הערבי. הערוץ שמשרדיו הראשיים בדובאי פועל ב-15 מדינות ערב, ומציע למעלה מ-300 מוצרים שונים כולל קו תכשיטים מיוחד על שם הזמרת הלבנונית הידועה,

רולה סעד.

 

לפי הנתונים שפרסם הערוץ, 70% מהרכישות מתבצעות על ידי נשים, כשהשוק המוביל הוא הסעודי. הערוץ שנוסד לפני כארבע שנים הצליח ליצור לעצמו בסיס לקוחות משמעותי גם בכווית ובאיחוד האמירויות.

 

הפופולאריות הרבה של הערוץ בערב הסעודית מיוחסת למדיניות כלפי הנשים בממלכה שאינן יכולות לצאת לבדן לקניונים או לנהוג ברכב. לפיכך, דפוס הקניות מהבית תואם את הערכים המסורתיים בחברה הסעודית.

 

ניקולס ברוילנטס, ממייסדי הערוץ בירך על העלייה במכירות והצהיר: "אנו מרוצים שהקונספט הזה של ערוץ קניות נקלט היטב על ידי הקהל דובר הערבית". ברוילנטס הביע תקווה כי בשנים הקרובות היקף המכירות של הערוץ יילך ויצמח.

 

יצויין כי בסקר שפורסם לאחרונה מסרו כ-20% מהרשתות הקמעונאיות הגדולות במדינת איחוד האמירויות, כי מאז התחילה השנה הנוכחית, חלה אצלן ירידה של 20%-30% בשווי המכירות, וזאת כחלק מהשלכות המשבר הפיננסי העולמי.

 

 

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x