רווחי פרוקטור & גמבל צנחו ב-18% ברבעון שהסתיים ביוני
משקי הבית חסכו בהוצאות על מוצרי ניקוי וטיפוח לעור, והחברה הרוויחה 2.4 מיליארד דולר על הכנסות של כ-19 מיליארד דולר
פרוקטור & גמבל, יצרנית מוצרי הצריכה למשקי הבית הגדולה בעולם, מציגה צניחה של 18% ברווחי הרבעון הרביעי שלה, כתוצאה מצמצום ההוצאה על מוצרי טיפוח לעור וחומרי ניקוי.
הרווח הנקי לרבעון שהסתיים בסוף יוני ירד ל-2.47 מיליארד דולר, או 80 סנט למניה. החברה צופה שרווחי הרבעון
אתמול דווח על נתון שתומך בחולשה של החברה: ההכנסה הפנוייה של משקי הבית רשמה ב-12 החודשים החולפים את הירידה הגדולה ביותר מאז תחילת הרישומים בשנות ה-60. מכירות החברה ירדו ב-11% לרמה של 18.7 מיליארד דולר, ביחס לציפיות מוקדמות ל-19.3 מיליארד דולר.
60% מהייצור של החברה נעשה מחוץ לארה"ב, ופרוקטור מעריכה שהפרשי שער גילחו 9% מהכנסותיה. כדי למתן את ההשפעה של חולשת הדולר, החברה העלתה מחירים במדינות שמחוץ לארה"ב.