$
תעשייה ופיננסים

החתימות והניירת הועברו: GM החדשה צפויה לצאת היום מפשיטת הרגל לעבר עתיד רווחי

מנכ"ל ג'נרל מוטורס, שהייתה יצרנית הרכב הגדולה והחזקה בעולם, צפוי להודיע במהלך היום על פיטוריהם של כ-4,000 עובדים נוספים ועל השינוי במבנה ההנהלה המסורבל, בדרך לשינוי פניה של החברה

סוכנויות הידיעות 09:1610.07.09

לאחר לילה של חתימה על ערימות של ניירת להעברת מזומנים, נדל"ן, טכנולוגיה ונכסים אחרים, עורכי הדין של ג'נרל מוטורס צפויים היום (ו') להוציא רשמית את GM החדשה מפשיטת רגל וללוות אותה בנתיב, לקראת עתיד רווחי.

 

החברה, שהייתה יצרנית הרכב הגדולה והחזקה בעולם, צפויה להיפטר

מהחובות הכבדים ומהחוזים המעיקים אשר היו גורמים לה לקרוס ללא ההלוואות הפדרליות שקיבלה. בעזרת תמיכת ממשל אובמה, נמשך התהליך 40 יום בלבד, מעט מהיר יותר מבמקרה של קרייזלר, שם הוא ארך 42 יום.

 

אתמול נכנס לתוקפו צו של בית המשפט לענייני פשיטות רגל, שהתיר לג'נרל מוטורס למכור את רוב נכסיה לחברה החדשה, אשר 61% ממנה יהיו בבעלות ממשלתית.

 

במסיבת עיתונאים שתיערך היום בשעה 9:00 בבוקר שעון ארה"ב, צפוי מנכ"ל החברה, פריץ הנדרסון, להודיע כי ג'נרל מוטורס תפטר 4,000 עובדי צווארון לבן נוספים, ביניהם 450 מנהלים בכירים. החברה עדיין מעסיקה 88 אלף איש בארה"ב ו-235 אלף איש ברחבי העולם.

 

הנדרסון אף צפוי לתאר כיצד תפשט החברה את מבנה ההנהלה הבירוקרטי שלה, כדי לחזור לרווחיות. ג'נרל מוטורס אמרה כי תוכל להרוויח, גם אם שוק הרכב האמריקאי יישאר בשפל.

 

לדברי מומחים, למרות צמצום ההוצאות המסיבי, על ג'נרל מוטורס לייצר כלי רכב שאנשים רוצים לקנות ולשנות את תדמיתה, כך שתהיה בחזית היעילות והאיכות.

 

ג'נרל מוטורס הייתה יצרנית הרכב המובילה בעולם במונחי מכירות במשך 77 שנה, עד שטויוטה מוטורס תפסה את מקומה ב-2008. עוד עמדה GM בראש רשימת פורצ'ן 500 במשך 20 שנה, עד שאקסון מוביל תפסה את המקום הראשון ב-1973. ב-1985 היא חזרה להיות מס' 1 ושמרה על מקומה במשך 15 שנה נוספות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x