המכירות הקמעונאיות בגוש היורו חזרו במאי למגמת ירידה
המכירות הצטמצמו ב-0.4% בחודש הקודם, לעומת נתוני חודש אפריל, וב-3.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתוני האבטלה הקשים מאתמול לא צפויים לאושש את הוצאות הצרכנים בחודשים הקרובים
המכירות הקמעונאיות ב-16 המדינות המשתמשות ביורו חזרו לרדת בחודש מאי, זאת לאחר שהראו דווקא עליות בחודש אפריל.
יורוסטאט, סוכנות הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, הודיעה היום (ו') כי נפח המכירות הקמעונאיות באזור היורו ירד ב-0.4% מאפריל, וב-3.3% בהשוואה למאי 2008 -
במקביל לנתוני מאי, תיקנה יורוסטאט את נתוני המכירות באפריל, כך שלדבריה נפח המכירות עלה אז ב-0.1% בהשוואה לחודש מרץ וירד ב-2.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. קודם לכן העריכה הסוכנות, כי העלייה החודשית עמדה על 0.2%, והירידה מאפריל 2008 הייתה ב-2.3%.
לפני העלייה של חודש אפריל, היו המכירות הקמעונאיות בגוש היורו במגמת ירידה מאז ספטמבר 2008. למרות העלייה באמון הצרכן, שהתאושש בחודשים האחרונים, הוצאות הצרכנים אינן צפויות להתאושש משמעותית בחודשים הקרובים, לאור העלייה החדה באבטלה, ששיעורה בגוש היורו עלה ל-9.5% במאי, עם 15 מיליון מובטלים.
עוד לגבי נתוני מאי, מכירות המזון, האלכוהול והטבק עלו ב-0.2% מאפריל, העלייה החודשית השנייה ברציפות, אך מכירות מוצרים שאינם מוצרי מזון דווקא ירדו ב-0.6%. בחלוקה לפי מדינות ניתן לראות מגמה מעורבת בשינויי המכירות: אלה עלו ב-0.4% בגרמניה וב-0.6% בבלגיה, אך ירדו ב-1.8% באוסטריה וב-0.4% בספרד.
ב-27 המדינות החברות באיחוד האירופי ירדו המכירות ב-0.5% לעומת חודש אפריל וב-3.1% בהשוואה למאי 2008.