טאטא משיקה בהודו את יגואר ולנד רובר
זאת כחלק מנסיונותיה להתחרות באאודי, ב.מ.וו ודיימלר בשוק מכוניות היוקרה. מנכ"ל יגואר-לנד רובר: "תקופה מרגשת לחדור לשוק ההודי"
יצרנית הרכב טאטא, השיקה את מותגי היוקרה יגואר ולנד רובר בהודו, כחלק מהניסיונות שלה להתחרות ב-ב.מ.וו, אאודי ודיימלר בשוק מכוניות היוקרה שנחשב בעל פוטנציאל מכירה גבוה במדינה.
אולם התצוגה הראשון במדינה, שנפתח במומביי, ישווק מספר דגמים, כולל יגואר XF, ולנד רובר
יצרניות מכוניות יוקרה כגון דיימלר, ב.מ.וו ואאודי משיקות יותר ויותר דגמים בהודו, בניסיון להרוויח מהמספר ההולך וגדל של מיליונרים בכלכלה המתפתחת בקצב השני הכי מהיר בעולם. הירידה בביקוש במדינות המפותחות כגון ארצות הברית ומדינות אירופה, גרמה ליצרניות הרכב לפזול לשווקים מתפתחים כגון סין והודו.
"זוהי תקופה מרגשת לחדור לשוק ההודי, מדינה עם שפע שמצטבר וכלכלה שעדיין נמצאת בתהליכי צמיחה", אמר מנכ"ל יגואר-לנד רובר, דויד סמית. "אנחנו מאמינים שהשוק ההודי הוא בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי בטווח הארוך, ואנחנו מקווים להרוויח מהביקוש לרכבים יוקרתיים מצד הלקוחות".
טאטא רכשה את יגואר ולנד רובר מחברת פורד בשנה שעברה, כחלק מהאסטרטגיה שלה להשיג גישה לטכנולוגיות חדשה ולהרחיב את הנוכחות שלה מחוץ להודו. אולם, המשבר העולמי הכלכלי השפיע לרעה על המכירות, בייחוד בארצות הברית ובאירופה, שמהוות 65% מכלל נפח המכירות. הירידה בביקוש התבטאה בהפסד נקי של 25.05 מיליארד רופי בשנה הכספית שהסתיימה במרץ, ובסגירת מפעלים בבריטניה.