$
תעשייה ופיננסים

מנוע החיפוש של מיקרוסופט צובר מומנטום: נתח השוק של בינג עלה השבוע ל-11.1%

מנוע החיפוש של מיקרוסופט הושק לקהל הרחב בתחילת השבוע שעבר, אז זכה לנתח שוק של 9.1%; החשיפה הממוצעת השבוע עלתה ל-15.5%

סוכנויות הידיעות 23:3109.06.09

מאמציה של מיקרוסופט לנגוס בנתח השוק של גוגל קיבלו היום תנופה מסויימת, בהתבסס על נתוני החיפוש בארה"ב. חלקה של מיקרוסופט עלה ל-11.1% בתקופה שבין ה-2 עד ה-6 ליוני, לעומת נתח שוק של 9.1% בשבוע שעבר. החשיפה הממוצעת של מנוע החיפוש החדש עלתה ל-15.5% לעומת 13.8%.

 

בינג

הושק ב-28 למאי והחל לפעול בשבוע שלאחר מכן, תוך שהוא מלווה בקמפיין אינטרנטי וטלוויזיוני נרחב. המוצר פותח במשך חמש שנים, לאחר שענקית התוכנה פיגרה אחרי גוגל בשוק החיפוש. מניית מיקרוסופט עלתה היום ב-2 סנט לרמה של 22.07 דולר והשלימה עליה של 13% מתחילת השנה. גוגל ירדה ב-2.5 דולר לרמה של 436 דולר למניה ויאהו הוסיפה 8 סנט ל-16.27 דולר.

 

המנוע החדש מתמחה ב"שפה טבעית" ונרכש על ידי מיקרוסופט לפני כשנה. הוא מתיימר לאפשר למשתמש לקבל החלטות טובות יותר. לדברי מיקרוסופט, גוגל מציגה למשתמש קישורים לאזכורים של המונחים שחיפש; בינג מציג לו מידע רלוונטי, לא רק קישורים. בצד שמאל של בינג מופיע, עם הזנת השאילתה, בר של "חיפושים נוספים". למשל, כשחיפש כתב של האתר cnet, שקיבל הצצה ראשונה לביטא הסגורה של האתר, את המשחק "Fallout 3", בינג הציג לו - בניגוד לגוגל - לא רק תוצאות חיפוש מוצלחות, אלא גם תפריט של חיפושים קשורים, ביניהם מדריך למשחק, חדשות ועוד.

 

הביקורות על המנוע גורסות, כי הוא סובל מהעובדה שברירת המחדל היא שלא להציג חלק ניכר מהפיצ'רים היותר מוצלחים שלו. הוא מסכם שבינג הוא שיפור משמעותי מאד לעומת נסיונותיה הקודמים של מיקרוסופט בתחום החיפוש, אך איננו מתחרה ראוי לגוגל. עם זאת, הוא מעריך שמיקרוסופט בתחילת הדרך ליצירת "משהו טוב יותר ממנוע חיפוש - פורטל מידע".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x