כך מעודדים את המשק: סובסידיות ממשלתיות הזניקו את מכירות הרכב בסין ב-47% במאי
הסינים קנו בחודש שעבר 829 אלף מכוניות נוסעים. המספר הכולל של כלי הרכב שנמכרו עומד על 1.12 מיליון, תודות לחבילת תמריצים הכוללת הנחה במס וסיבסוד לתושבי האזורים הכפריים
מכירות מכוניות הנוסעים בסין זינקו במאי ב-47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שהנחות וסובסידיות שיזמה הממשלה הסינית עודדו צרכנים לקנות מכוניות חדשות, למרות המשבר הכלכלי.
בסך הכל קנו הסינים במאי 829 אלף מכוניות נוסעים. מספר כלי הרכב הכולל שנמכרו במדינה עמד על
העלייה במכירות, שהיא הגדולה ביותר שנרשמה בשוק הסיני מאז פברואר 2006, עוזרת להגדיל את הפער בין השוק הסיני, שהפך השנה לשוק הרכב הגדול בעולם, ובין השוק האמריקאי המתכווץ.
כחלק מחבילת תמריצים של 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר), מעניקים שלטונות סין לקוני המכוניות הנחה במס המכירה וכן סובסידיה נוספת לקונים באזורים הכפריים. כתוצאה מההטבות, עלו מכירות הרכב ב-34% בחמשת החודשים הראשונים של השנה.
אלא, שלא ברור אם העלייה במכירות תתרגם עצמה גם לעלייה ברווחי היצרניות. "מה שמניע את הצמיחה הוא מכירת מכוניות קטנות", הסביר ריצון שיה, אנליסט מומחה לתעשיית הרכב בדייווה סקיוריטיס שבשנגחאי. "אך הסיכוי של יצרניות הרכב להפוך את מגמת הירידה ברווחיות תלוי בעיקר במכירת מכוניות גדולות ומשאיות, ששולי הרווח שלהן גדולים יותר".
התוכנית הממשלתית מעודדת דווקא מכירת מכוניות קטנות ומכירת המשאיות, לעומת זאת, תלויה בעיקר בהתאוששות הייצור התעשייתי, שמפגר בינתיים אחרי התאוששות הצריכה. הרווחיות של 19 החברות המובילות במדינה צנחה בממוצע ב-28% בארבעת החודשים האחרונים, כך על פי נתוני התאחדות היצרנים.