מקדונלד'ס: עלייה של 5.1% במכירות לחודש מאי
מדובר על חנויות זהות; הרשת נהנית מצמיחה גבוהה באירופה וממגמה של מעבר ממסעדות לרשתות מזון מהיר; סך המכירות ירדו בגלל התחזקות הדולר ששחקה את התוצאות בחו"ל
ענקית המזון המהיר, מקדונלד'ס, מציגה גידול של 5.1% במכירותיה לחודש מאי, על רקע צמיחה גבוהה מחוץ לארה"ב. בתוך ארה"ב, החברה רשמה צמיחה של 2.8% בסניפים זהים והעלייה מיוחסת למוצרים הקלאסיים ולמוצרי הקפה. במאי אשתקד מקדונלד'ס הציגה מכירות של 4.3% לחודש מאי בארה"ב לבדה.
נראה
הצרכנים המבקשים לחסוך כסף פונים יותר ויותר לרשתות מזון מהיר, במקום לאכול במסעדות או בבית. למרות הצמיחה, מכירות החברה היו חלשות מההערכות המוקדמות. בארה"ב למשל, אנליסטים ציפו לגידול של 3%. עם זאת, עדיין מדובר בצמיחה, כאשר באירופה הרשת רשמה עליה של 7.6% במכירות ובאסיה נרשם גידול של 6.4%.
בסך הכל, הרשת מציגה ירידה במכירות, בשיעור של 0.4%, בגלל התחזקות הדולר, שגרם לשחיקה נומינלית של המכירות בחו"ל. בחודש אפריל החברה דיווחה כי אם הדולר ימשיך להיסחר ברמתו הנוכחית, החברה תיאלץ לספוג ירידה של 11 סנט למניה ברווחי הרבעונים השני והשלישי.