$
תעשייה ופיננסים

ראשי תעשיית הרכב בתחינה לסנאט: "בלי סיוע ממשלתי לא נוכל לפעול יותר מ-5 חודשים"

מנכ"לי פורד, GM וקרייזלר הופיעו בפני ועדת הסנאט לבנקאות כדי לנסות ולשכנעה לאשר חבילת סיוע של 25 מיליארד דולר. להערכת סנאטורים - הבקשה לא תעלה לדיון לפני החלפת הממשל בינואר

סוכנויות הידיעות 18:1119.11.08

ראשי שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - פורד, GM (ג'נרל מוטורס) וקרייזלר - הופיעו אתמול (ג') בפני ועדת הסנאט לבנקאות כדי לנסות ולשכנע את חבריה לתמוך בתוכנית חילוץ לתעשיית הרכב, שאמורה להסתכם בלפחות 25 מיליארד דולר. מנכ"ל פורד אלן מולאלי, ובמיוחד מנכ"לי GM (ריצ'ארד ואגנר) וקרייזלר (רוברט נארדלי), הסבירו לחברי הוועדה עד כמה קשה מצבה של התעשייה.

 

ואגנר אמר, כי ל־GM יהיו רק כ־15 מיליארד דולר במזומן בסוף 2008. נארדלי הוסיף, כי יתרת המזומנים של קרייזלר תסתכם ב־6.1 מיליארד דולר, ואמר כי "הסכום הזה קרוב מאוד למינימום הנזילות שאנחנו צריכים לפעילות השוטפת". שני המנכ"לים העריכו כי ללא סיוע ממשלתי, רמת המזומנים תרד בסוף הרבעון הראשון של 2009 אל מתחת למינימום הנדרש לתפקוד תקין של החברות.

 

מימין: מנכ"לי פורד, קרייזלר ו-GM. הגיעו למינימום נזילות הדרושה לפעילות שוטפת מימין: מנכ"לי פורד, קרייזלר ו-GM. הגיעו למינימום נזילות הדרושה לפעילות שוטפת צילום: איי פי

 

מנכ"ל פורד אמר כי החברה יכולה לשרוד עד 2010, אלא אם כן תחול הרעה בלתי צפויה במצב השוק. מולאלי הוסיף כי לדעתו פשיטת רגל של GM וקרייזלר תגרום לקריסתם של מאות ספקי חלקים לכלי רכב, מה שיפגע קשות גם בפורד.

 

GM מבקשת מהממשל סיוע בצורת הלוואה של כ־12 מיליארד דולר. קרייזלר, לדבריה, זקוקה להלוואה של 7 מיליארד ופורד לכ־8 מיליארד דולר. למרות התחזיות הקודרות של המנכ"לים, חברי הוועדה צפו כי חבילת הסיוע לא תאושר בשבועות הקרובים. "יצרניות הרכב מדטרויט לא רצו לייצר מכוניות היברידיות בגלל 'שאין בכך היגיון כלכלי'. ההנהלות והמנהלים שלהן ידועים בהיעדר החזון שלהם", אמר הסנאטור הדמוקרטי מקונטיקט כריס דוד, שהעריך כי בית הנבחרים לא יאשר את בקשת הסיוע.

 

סנאטורים אחרים אמרו כי הבקשה כנראה כלל לא תעלה לדיון לפני החלפת הממשל בינואר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x