סגור
פנאי מאיר אריאל
מאיר אריאל. בין קלאסיקות לאוצרות חבויים (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ממופע לזכר מאיר אריאל ועד שר הטבעות באיימקס: המלצות לשעות של פנאי

וגם: להתלבט בין וויסקי יפני לאירי, להתחדש בעיצוב מקומי לחג, לשמר זיכרון מחיים שאבדו ולהבין איך מרגיש מורה הומו בטקסס

אלכוהול

להתלבט בין וויסקי יפני לאירי

ביום רביעי (25.9) תיפתח בפעם העשירית תערוכת וויסקי לייב במרכז הירידים בתל־אביב. את האירוע מארגן תומר גורן, המזקק הראשי של "מילק אנד האני", המזקקה היפואית עטורת השבחים. במשך יומיים יציגו את מרכולתם עשרות יצרני וויסקי החל במזקקות מקומיות בהן גולני, ירושלמי, רוח, Legends ו־Olgar, ועד מותגים בינלאומיים מהוללים: כמו מזקקת Glenmorangie הסקוטית שתקיים גם סדנת טעימות, ומקאלן שחוגגת 200 שנות פעילות, וכן וויסקי מארצות־הברית, יפן, אירלנד ועוד. חברת MyWhisky תציג את האפשרות להשקיע בחביות וויסקי משלכם. אל תחמיצו את הוויסקי המיושן בחביות שרי של "מילק אנד האני", שזכה לא מזמן בתואר הוויסקי הטוב בעולם, לא פחות, כמו גם את זה שהתיישן בחביות הגראפה של יוליוס, את הוויסקי החדש של מבשלת "שבט" מפרדס חנה, את זה של מזקקת גלן סקוטיה מקמפלטאון, ואת הוויסקי החדש של Glenmorangie בן ה־12 שמחליף את מהדורת בן ה־10 הנצחית. 119 שקל לכניסה הכוללת 8 טעימות וכוס טעימה מיוחדת.
חיליק גורפינקל
6 צפייה בגלריה
פנאי  כוסות ויסקי
פנאי  כוסות ויסקי
(צילום: Shutterstock)

שופינג

להתחדש בעיצוב מקומי לחג

אמן הקרמיקה היצירתי סמי די יקיים מחר ובשבת מכירה בסטודיו שלו (המחוגה 3 תל־אביב), של ספלי מאג ססגוניים. יהיו שם 300 מאגים בעבודת יד בקומבינציות צבעים, כמו שרק הוא יודע. באינסטגרם: samyd.
עסקים מהעוטף ומהצפון יתארחו היום ומחר בפיטרו הכט (מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח) למכירה מתוצרת מקומית. בין השאר יוצעו סכיני שף שמייצר דניאל נווה בגשר הזיו, ומארזי מתנה של קפה עוטף בשיתוף עם מאיה שלג, מעצבת טקסטיל The super housewife. שלג גם חברה לקרמיקאית יעל אוחיון ממושב ניר עקיבא ויחד יצרו מארז ובו גם דבש רייקין מהגליל העליון. באינסטגרם: pitarohecht. המעצב ויקטור בלאיש פותח בשבוע הקרוב את הסטודיו שלו (תרצה 17תל־אביב) וימכור קולקציה חדשה עם הדפסי משי, פריטי ג'ינס ליווייס וינטג' שעוצבו מחדש בידיו, ותכשיטים המשלבים בדי משי שיצר יחד עם התכשיטנית המוכשרת קרן וולף. באינסטגרם: victor_bellaish.
עילית מינמר

6 צפייה בגלריה
פנאי ויוי בלאיש מכירה
פנאי ויוי בלאיש מכירה
הדפסי משי של ויוי בלאיש. מימין: ספלים של סמי די. ססגונים
(צילום: עידו לביא וסטודיו פיפי )

תערוכה

לשמר זיכרון מחיים שאבדו

יוכבד ליפשיץ מקיבוץ ניר עוז, שנחטפה לעזה מביתה ב־7 באוקטובר, ובעלה עודד עדיין בשבי, הייתה במהלך חייה צלמת וגם עבדה עבור העיתון “על המשמר”. מהבית שנשרף לא נשאר דבר, אך בתה האמנית שרון ליפשיץ שמרה אצלה תמונות מקוריות המתעדות הווי מחיי הקיבוץ במהלך השנים. הצילומים יוצגו בתערוכה "יוכבד ליפשיץ, צלמת – רגעים ששרדו" שתוצג החל מ־25.9 במוז"א ברמת אביב, בשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, ותוקדש לזכר הקורבנות מניר עוז. בתערוכה יוקרן הסרט "הקו והמעגל" (2009) בו משוחחת ליפשיץ עם בתה על החיים, הצילום וחיי הקיבוץ, וכן שני צילומים דוקומנטריים פוליטיים שפורסמו בעל המשמר בשנות ה־80 ושוחזרו על ידי ארכיון יד יערי, של צילומי ההפגנות בקיבוץ נגד מלחמת לבנון הראשונה וההתנחלויות בעזה. "הגישה של יוכבד מאוד הומניסטית ורואים את זה בצילומים", אומרת רז סמירה, האוצרת הראשית של מוז"א. "היא לוקחת זווית רכה יותר ואנושית מאוד. היה לה חדר חושך בבית לשחור־לבן ולצבע והיא פיתחה את הכל באופן עצמאי. יש הרבה חשיבה על שפת הצילום והיא מאוד בקיאה בה. זו משפחה של צלמים, גם בעלה עודד וגם בתה שרון בתחום”.
מאיה נחום שחל

6 צפייה בגלריה
פנאי יוכבד ליפשיץ עם בתה שרון ליפשיץ
פנאי יוכבד ליפשיץ עם בתה שרון ליפשיץ
יוכבד ליפשיץ ובתה שרון בניר עוז. משפחה של צלמים

מופע

לשאוב אופטימיות ממאיר אריאל

קונצרט מרשים בהשתתפות בכירי האמנים בהם שלום חנוך, אהוד בנאי, אביב גפן, בלקן ביט בוקס ונינט, יתקיים לציון 25 שנה למותו של מאיר אריאל ב־30 בספטמבר בלייב פארק ראשון־לציון. על הניהול האמנותי הופקד שלומי שבן, שאומר: "מבחינת הרפרטואר נתתי לאמנים להנהיג. חיכיתי לראות מה הם בוחרים ואז התחילה עבודת המינון בין שירים שהם קלאסיקות ברורות, לאוצרות חבויים, שירים שכתב לאחרים ושירים נשכחים שהם קסם ואנחנו רוצים להאיר. למרות ריבוי האמנים (22) אנחנו מנסים לייצר תחושה של מופע קוהרנטי - 25 שירים נבחרו לבסוף להרכיב פרופיל של מאיר אריאל נכון לשנת 2024. אני מאוד מתרגש, כי מאיר הוא אחד היוצרים שהכי השפיעו עליי בשפה העברית. יש רגעים שחיכיתי להם, כמו לשמוע את זהבה בן שרה את 'שלל שרב', וכשהיא פתחה את הפה זה היה יותר טוב ממה שדמיינתי. אני גם מתרגש לעבוד עם אסף תלמודי (המנהל המוזיקלי), המפיק הצמוד שלי 30 שנה, שגם הכיר לי את מאיר. מרגש אותי לראות צעירות כמו עלמה גוב ומעיין ליניק, שנולדו אחרי שמאיר נפטר, מאוהבות ביצירה שלו. בתקופה כזו להתעסק במשהו שיש בו אופק, אופטימיות וחיוביות, זה יותר ממרגש".
מאיה נחום שחל
6 צפייה בגלריה
פנאי מאיר אריאל
פנאי מאיר אריאל
מאיר אריאל. בין קלאסיקות לאוצרות חבויים
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

טלוויזיה

להבין איך מרגיש מורה הומו בטקסס

איזה תזמון נהדר. בדיוק כשדמות ציבורית ישראלית מתגלה כמי שנגעלת מ"לראות שני בחורים הולכים יד ביד ברחוב", עלתה הקומדיה המצחיקה והמעולה "המורה לאנגלית" בדיסני פלוס. מדובר בסדרה על מורה לספרות בתיכון בטקסס שהוא גם הומו, וצריך להתמודד עם כמה הורים שמרנים שרוצים לסלקו כי נישק את בן הזוג שלו באגביות בתחום בית הספר, ועם תלמידים שחושבים שהוא לא מספיק פרוגרסיבי. בריאן ג'ורדן אלוורז, שיצר את הסדרה (למרבה הצער רק ארבעה פרקים זמינים בינתיים) ומשחק בה את אותו מורה, אוון מארקז, איכלס את חדר המורים שלו בטיפוסים קורעים מצחוק. האהוב עליי הוא מארקי (שון פאטון), המורה לספורט, השרירי והסטריאוטיפי־למראה, אבל בעל יכולת פענוח חדה כתער של הדינמיקה של גיל העשרה. אוון מוצא את עצמו קרוע בין החבר שלו לשעבר לבין המורה החדש, היפה והגיי, שהגיע לבית הספר. "המורה לאנגלית" מצטרפת לעוד קומדיה בית ספרית, "אבוט אלמנטרי" רבת־החן ועטורת הפרסים על בית ספר יסודי, אבל "המורה" מיועדת לגדולים, כאלה שלומדים כבר בתיכון, או כבר למדו בו.
רותה קופפר

6 צפייה בגלריה
פנאי   סדרה המורה לאנגלית
פנאי   סדרה המורה לאנגלית
“המורה לאנגלית". סדרה מצחיקה ומעולה

קולנוע

לחגוג את "שר הטבעות" באיימקס

ב־22 בספטמבר חל יום הולדתו של בילבו בגינס, גיבור "ההוביט". ואכן, הספר והסרט "שר הטבעות: אחוות הטבעת" נפתחים (אחרי הפרולוג) ביום הזה, בו חוגג הפלך את יום הולדתו ה־111 של בילבו ובו דופק גנדלף על דלתו של בילבו, ואז מייעץ לפרודו, אחיינו של בילבו (שגם לו יש יום הולדת באותו יום), לעזוב מיד את הפלך כי הטבעת שבילבו הוריש לו מסכנת את חייו. לכבוד היום הזה מתקיימת היום, שלושה ימים לפני התאריך עצמו, חגיגת סרטי "שר הטבעות" עם הקרנה מרתונית של שלושת סרטי הטרילוגיה של פיטר ג'קסון ברוב בתי הקולנוע בארץ. מ־17:00 עד בערך 3:00 לפנות בוקר, שלושת הסרטים יוקרנו ברצף. בהמשך השבוע יוקרנו הסרטים בנפרד. זו פעם ראשונה שהסרטים האלה מוקרנים בישראל בפורמט דיגיטלי מחודש, והכי חשוב: זו הפעם הראשונה שהם מוקרנים בארץ באיימקס. כשיצאה הטרילוגיה, בתחילת שנות האלפיים, עוד לא היה איימקס בישראל. אז זו בעצם החגיגה וההמלצה: בין אם היום ברצף או בהמשך השבוע בנפרד, זו הזדמנות אדירה לראות את טרילוגיית "שר הטבעות" באיימקס. כך חוגגים קלאסיקה - ואת יום הולדתו של בילבו בגינס.
יאיר רוה

6 צפייה בגלריה
פנאי  סרט שר הטבעות
פנאי  סרט שר הטבעות
אלייז'ה ווד ב“שר הטבעות". קלאסיקה בפורמט דיגיטלי מחודש