"אצלנו במשרד": ההצגה שמגיעה למקום העבודה
"אצלנו במשרד": ההצגה שמגיעה למקום העבודה
קבוצה עצמאית של שחקנים פיתחה הצגה אינטראקטיבית משעשעת המתרחשת בחברת הייטק, והיא מתכוונת להעלות אותה בכל חברה או משרד שיזמינו אותה להופיע
פליטת פה של אחד העובדים על כך שעומדים למכור את החברה, מובילה את הפאונדר, מנהלת המשרד, המתכנת ואשת הסושיאל החדשה, לעשות הכל כדי לעצור את התהליך. זה סיפור המסגרת של "אצלנו במשרד", קומדיה תיאטרלית חדשה, שהיא פרויקט עצמאי של השחקנים דביר בנדק, אנדריאה שוורץ, ירדן ברכה וגור קורן. הם יגיעו עם ההצגה המשעשעת והאינטראקטיבית שכתב גיל ארי כהן ("הבן של מושיקו הגדול") לכל חברה או משרד שרוצים שעת תרבות תיאטרלית או הפסקת צהריים משודרגת. זה יכול לקרות במטבח, בחלל העבודה או חדר הישיבות, תלוי בחברה ובמספר העובדים.
בשנים האחרונות החלו יוזמות שמביאות את ההצגות אל מחוץ לאולמות התיאטרון לחללים לא שגרתיים, בהם בתיהם של הצופים, גינות ציבוריות ועוד. הקורונה זירזה את המגמה, בתיאטרון הקאמרי למשל העלו אז את ההצגות "גרושים" ו"שני אנשים בלילה" בבתים וזה הוכיח את עצמו כמוצלח. "חשבתי שאם עושים הצגות בבתים, אז למה לא לעשות הצגות במשרדים, עם תוכן שידבר אליהם, שיהיה קשור ליחסים בין העובדים", אומרת שוורץ שמשחקת ב"גרושים", ומגלמת בהצגה מנהלת משרד חד־הורית. ובנדק מוסיף: "התלבטנו אם ההצגה צריכה להיות מוגבלת לחברות הייטק בגלל הנושא, אבל הגענו למסקנה שלא, כי היום כולם חשופים לטרמינולוגיה ויודעים מה זה סטארט־אפ ואקזיט ופאונדר. כך שזה יכול להיות גם מתאים לחברת ביטוח או חברה למוצרי נייר". "זו הצגה על אנשים", אומר קורן. "אנשים רוצים להתקדם, אנשים רוצים יציבות, אנשים מודדים את הכבוד שלהם דרך ההערכה המקצועית והמעמד שלהם, כמו בכל עבודה".
מדובר בארבעה שחקנים עם קילומטראז' רב שמובילים את החזרות בעצמם. בנדק (שזכור לצופי הטלוויזיה ממשרד אחר, הסדרה "המשרד" ב־yes) ושוורץ הם שחקנים בתיאטרון הקאמרי, קורן הוא מחזאי הבית של התיאטרון שכתב, בין השאר, את "מה קרה לעולם" ו"לא לריב", וברכה שיחקה בעבר בתיאטרון ובסדרה "סברי מרנן".
"יש משהו אינטראקטיבי וכאן ועכשיו בהצגה", אומר קורן, "אם נופיע ב־14:00, אז העלילה תתרחש ב־14:00. אנחנו מתאימים את עצמנו למקום, לאווירה, גם ברמת האלתורים וגם בווייב". מהחזרה שבה צפיתי מסתמן שהם עומדים במשימה. יש כאן פאנצ'ים, הומור, והכימיה בין הארבעה עובדת מצוין. במסגרת התחקיר כהן למד את הז'רגון ההייטקי והבין שבסופו של דבר זה כמו כל משרד אחר: "יש רכילות פנימית, מי שוכב עם מי, מי לקראת קידום ומי לא וכו'. לכן הסיפור מאוד אוניברסלי, מעין מראה של החברה".
בנדק שיחק לפני 15 שנה את התפקיד הראשי בגרסה הישראלית לסדרה "המשרד" ב־yes. כהן אומר שהגרסה הבריטית המקורית של "המשרד" בהחלט היוותה השראה לכתיבה. "המרכיב המוקומנטרי של 'המשרד' כיוון אותי בכתיבה. הרגשתי שזה צריך להיות כמו פרק ארוך בה - להיות מצחיק וקרינג'י באותה מידה, ולהיראות ריאליסטי כי אנחנו ממש על הקהל. מה שדומה בין הדמות של דביר בהצגה (נימי הפאונדר) לדמות שגילם במשרד (אבי הבוס) זה שאין לו פילטרים וגם הרצון הגדול שלו להתחבב על כל מי שנמצא לידו, אבל פה נימי כמה כל הזמן לאישורים מבחוץ וזה מנוע מעולה בעיניי לדמות".
למה החלטתם לצאת להרפתקה עצמאית?
"רצינו לא להיות תלויים באף אחד ולעבוד כקבוצה. זה מה שהדליק אותנו", אומר קורן. בנדק מוסיף: "זה מבחינתנו להיות בעלים של מוצר ולפתח חיי מדף. אנחנו הפאונדרים".
"התיאטרון חייב להמשיך לקיים את עצמו לא רק בהיכלי התרבות, ואנחנו באים להיכלי התרבות החדשים של אנשים. גור ואני עושים כבר שנים את 'שיחות עם הברמן', שם הקהל יושב יחד עם השחקנים על הבר", אומר בנדק. "ואת הצגת היחיד שלי 'כל הדברים הטובים' (תיאטרון הקאמרי בשיתוף תיאטרון אלעד - מנ"ש) אני עושה גם בחדרי מורים בבתי”ס".
זו גם מחשבה להביא קהל מגוון יותר?
"ברור", אומרת ברכה. "פתאם אנשים אומרים 'וואי, דווקא נחמד הצגה, אולי נלך לתיאטרון'".
חוששים שלא יהיה ביקוש בגלל המצב?
"כבר יש ביקוש", אומרת שוורץ. "יש גם משהו שמדליק אנשים בלדבר עם השחקנים אחרי ההצגה ולהרים יחד צ'ייסר, וגם לנו זה כיף", וקורן מוסיף: "יש חברות שאמרו לנו שיש להן אודיטוריום מעולה במשרד ואפשר להציג שם. זה לא זה, את זה יש לנו בתיאטרון".