אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
להתאהב מחדש ברומיאו ויוליה כנאהבות לסביות, ליהנות משנין בלאן תחת מטר מטאורים, לחוות את אמדורסקי, קינן וסנדרסון בזאפה ת"א, הסרט "לילות קיץ" וסדרת "לבשל עם פריס" בנטפליקס
דוקו
להתאהב בפילוסוף בן 6
כולם מצלמים את הילדים שלהם כדי להנציח את החוכמות שלהם, אבל מתי צילום משפחתי שכזה מפסיק להיות "סרט ביתי" והופך להיות יצירה תיעודית שראויה לצפייה גם בידי זרים? זו אחת השאלות שעולות בעת הצפייה ב"לילות קיץ", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב האחרון, וזמין כעת לצפייה בכל הפלטפורמות של כאן11. אוהד מילשטיין מתעד את חופשת הקיץ האחרונה של בנו עלוה, לפני שהוא עולה לכיתה א', בסרט שהוא מעין המשך לסרטו "שבוע 23", שבו תיעד את ההריון של בת זוגו. מילשטיין הוא משורר של קולנוע. יוצר שברוב סרטיו מחפש את המופשט, הצורני, הסגנוני והאינטימי, ובורח מנושאים אקטואליים וחברתיים שבהם עוסקים רוב הסרטים התיעודיים. יותר משזהו תיעוד של שאלותיו ותובנותיו של ילד מתוק, עיקר יופיו של הסרט היא נקודת המבט הפיוטית של אבא שלו, שמבין שבלי ידיעתו בנו שואל את השאלות הגדולות של החיים, כאלה שחלק מהמבוגרים כבר הפסיקו לשאול אותן.
יאיר רוה
הופעות
לחוות את אמדורסקי, קינן, שבן וסנדרסון באופן חדש
אחרי חודשים של ציפייה נפתח השבוע מועדון זאפה תל אביב החדש במתחם מידטאון, שמשתרע על 2,500 מ"ר ומציע שני אולמות: האחד קטן ואינטימי והשני גדול יותר מכל החללים האחרים של זאפה, ובכל זאת משרה אווירה נעימה, שמזכירה יותר מועדון מאשר אולם מופעים. המקום כולו מדיף ניחוחות בינלאומיים ולא דומה לשום דבר אחר בארץ: מחוויית הצפייה הנעימה והמרווחת, דרך העיצוב המוקפד ועד הסאונד האיכותי — דודו טסה וכנסיית השכל, שהופיעו בערב החשיפה השבוע, מעולם לא נשמעו טוב יותר. ואפילו התפריט שעבר שדרוג.
המתחם ייפתח השבוע לקהל הרחב בסדרת מופעים הכוללת שתי הופעות בכל ערב: מחר בצהריים יופיעו בו אסף אמדורסקי ושלומי שבן זה אחר זה, בערב אלון אולארצ'יק ודני סנדרסון ובמוצאי שבת רונה קינן ויוני רכטר.
מאיה נחום שחל
טלוויזיה
לקבל הרעלת סוכר מתוכנית בישול מטורללת
האם אפשר לקבל הרעלת סוכר רק מצפייה בתוכנית טלוויזיה? "לבשל עם פריס" (נטפליקס) מתחילה כשפריס הילטון, האושיה הבלונדינית, נוחתת בסופרמרקט בשמלת נשף מוגזמת מדי אפילו לטקס האוסקר, דוחפת עגלה אל מדפי הקורנפלקס ושם בוחרת את הסוכריים והמוקצים ביותר. אחר כך במטבח שלה, המקושט במאות בלונים, היא מארחת את קים קרדשיאן ויחד הן מכינות פרנץ'־טוסט עם קורנפלקס מסוכר, עוגיות מרשמלו כחולות ונצנצים כמובן.
בששת פרקי הסדרה פריס מארחת חברות ובנות משפחה, שלבושות בלוקים הכי רחוקים ממראה השפית או עקרת הבית במטבח. היא עצמה מעמידה פנים שהיא לא יודעת מה זו מרית, וגם כשנופל לה בטעות פקק פלסטיק לתוך הבלנדר ומתערבב עם החומרים האחרים, היא מגיבה באדישות בקולה המאנפף. ובסוף כל פרק כולן אוכלות גרסאות של המאכלים רוויי הסוכר והשומן שהכינו, שניכר כי מישהו אחר הכין אותן — כי אם כבר מעמידים פנים שהנשים הללו מבשלות את הדברים האלה, למה שלא נעמיד פנים שהן גם אוכלות אותם.
"לבשל עם פריס" היא לא תוכנית בישול, היא תוכנית מצחיקה, סנסציה אינסטגרמית על סטרואידים וצמר גפן מתוק למוח לימים חמים ומאוימים אלה.
רותה קופפר
יין
ליהנות משנין בלאן תחת מטר מטאורים
אם כמו לא מעט חובבי טבע או סתם הורים שמחפשים מה לעשות עם ילדיהם בחופש הגדול, גם אתם יורדים למדבר לצפות במטר המטאורים השנתי, המגיע לשיאו בימים אלו, ודאי תשמחו לדעת שבאחד המוקדים הטובים ביותר לצפייה בפלא השמימי הזה, אפשר גם לשתות יין מצוין. היקבים ננה ושיזף נמצאים על כביש 171 שבין בה"ד 1 לבורות לוץ, כלומר סוף העולם שמאלה. שני המקומות מסבירי פנים ומקבלי אורחים ואצל ננה אפשר אפילו לישון. ומה שותים? לננה יש יופי של יינות לבנים, ובראשם שנין בלאן נהדר (וגם האדומים מצוינים). ולשיזף יש יופי של אדומים, שמתוכם מתבלט הסירה (אבל גם הלבנים סבבה).
חיליק גורפינקל
אופרה
להתאהב מחדש ברומיאו ויוליה כנאהבות לסביות
מלחיני אופרה רבים ניסו לכתוב גרסה אופראית לסיפור האהבה (האסורה) הגדול בכל הזמנים "רומיאו ויוליה". רובם נכשלו. מי שהצליח הוא בליני, מלחין בל קנטו שלא התבסס על המחזה, אלא על אגדה איטלקית שכנראה היוותה השראה לשייקספיר. והטוויסט הוא שאת התפקיד של רומיאו הוא כתב כתפקיד מכנסיים — כלומר לשחקנית המגלמת דמות גברית, כנראה כי כתב אותו למען הזמרת גריסי, שביצעה את התפקידים הראשיים באופרות שלו.
הגרסה של האופרה הישראלית תעלה הערב בבימויו של חנן שניר וניצוחו של דן אטינגר. שניר, מבכירי במאי התיאטרון בארץ, לקח את הטוויסט צעד קדימה והפך את רומיאו לאישה המחופשת לגבר, בסיפור אהבה בין שתי נשים שמשפחותיהן לא מוכנות לקבל את אהבתן (בביצוע אלה וסילביצקי וטל ברגמן). "ברור שתפישה כזאת לא היתה יכולה לעבוד אצל שייקספיר או בליני", הוא אומר. "אולם המתח המגדרי בגרסה שלנו מעצים את הדרמה ופותח אותה למחוזות נוספים ומרתקים".
מאיה נחום שחל