סגור

"רציתי להתחבר לצעירים": מרינה אברמוביץ' מצטרפת ל־NFT

אברמוביץ', מהאמניות החשובות בעולם, מביאה אלפי יצירות שתמכור במדיום החדש. מי שטענה בעבר שאנשים שם רק בשביל הכסף, משנה את דעתה ואומרת עכשיו שהיא חייבת להסתכל קדימה

בכל מקום שיש חידוש טכנולוגי מרינה אברמוביץ׳ נמצאת בו. ב־2018 יצרה האמנית בת ה־75 את העבודה הווירטואלית Rising, שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית. עכשיו זו סדרת סרטונים קצרים המבוססים על עבודת וידיאו שאותם תנפיק בחודש הקרוב כ־NFT. נכון, זה אולי לא הזמן הכי טוב לצאת בהצהרות כאלה, כשהמטבע הדיגיטלי צולל, ועם זאת זו אמירה משמעותית של אמונה בפלטפורמה החדשה, שמייצרת הרבה כעס ואנטגוניזם בעולם האמנות, ואפשר להבין למה.
לדברי אברמוביץ', Web 3 - הפלטפורמה שבבסיסה הרצון להחזיר את החופש לאינטרנט ולמשתמשים ללא השליטה של חברות ענק - "זה ללא ספק העתיד". סדרת The Hero 25FBS ב־NFT מבוססת על עבודת וידיאו של אברמוביץ, The Hero, מ־2001, שבה היא יושבת על סוס לבן, נושאת דגל לבן.
במסגרת שיתוף פעולה עם מכון התרבות לאמנות עכשווית בלונדון (CIRCA) הסרט מוקרן עד 13 באוגוסט בכיכר פיקדילי בלונדון, טיימס סקוור בניו יורק וכיכר K-Pop, בסיאול. בראיון קצר שהתפרסם איתה באתר artnews לרגל ההנפקה סיפרה אברמוביץ' כי ההחלטה לייצר NFT קרתה במקרה. ״היינו צריכים לערוך את הסרט מחדש כי הוא צולם בטכנולוגיה מיושנת״, אמרה, ״ופתאום, צץ משהו חדש ברצף הפריימים. גילינו כיצד תנועת הדגל קיבלה משמעות חדשה בכל פריים. מעבודה זו הולדנו עכשיו אלפי NFT״.
בתחילת השנה אמרה אברמוביץ' ל"גרדיאן" שהיא אוהבת כל דבר חדש, אבל במדיום הזה היא לא רואה רעיונות טובים או תוכן נהדר, אלא רק שכולם מדברים על הכסף שהם יכולים להפיק ממנו. כשנשאלה עתה מה גרם לה לשנות את דעתה, השיבה: ״העבודה הזאת צולמה ב־2001, כשלאף אחד לא היו סמארטפונים והמדיה החברתית לא היתה קיימת. 20 שנה אחר כך אנחנו חיים בעולם החדש הזה, ואני מוצאת את עצמי בודקת כיצד אוכל להעביר את העבודה הישנה הזו למדיום חדש. שאלתי את עצמי איך אני יכולה לתקשר עם הדור הצעיר, שאולי אפילו לא היה בחיים כשהסרט נוצר לראשונה. את צריכה לשקול את העתיד בעת שאת יוצרת יצירת אמנות. האמנות חייבת להסתכל קדימה״.