סגור
מיכל ברנס ו יעקוב ברהום מסעדת מאג'דה בעין ראפה פנאי
מיכל ברמיכל ברנס ויעקוב ברהום. למטה: המלפוף. "צריך שהדברים הטובים יקרו"נס ו יעקוב ברהום מסעדת מאג'דה בעין ראפה פנאי (צילום: חורחה נובומינסקי)

מסעדת מאג'דה מוכיחה שיש עוד סיכוי לחיים משותפים

המסעדה השוכנת בכפר הערבי עין ראפה, פועלת כבר 17 שנה, והיא פרי אהבתם של מיכל ברנס ויעקוב ברהום. בתפריט: שילוב של אוכל ערבי כפרי עם משהו איטלקי בקצוות

מסעדת מאג'דה השוכנת בכפר הערבי עין ראפה ליד אבו גוש פועלת כבר 17 שנה, והיא פרי אהבתם של מיכל ברנס ויעקוב ברהום. וכן, אתם מנחשים נכון, מיכל יהודייה ויעקוב ערבי. אני אוכל במאג'דה כבר שנים רבות אבל מעולם לא אכלתי ארוחה טובה יותר מזו שאכלתי שם לפני כמה ימים. וגם לא עצובה יותר. אחרי 7 באוקטובר פרסמה ברנס פוסט קורע לב, ובו כתבה רק כמה מילים: "מאג'דה סגורה עד שיגיע השלום".
אבל לפני כמה שבועות החליטו מיכל ויעקוב בכל זאת לפתוח שוב. לא בלב קל. אז ישבנו שוב בבוסתן הפורח ומרחיב הלב המקיף את המבנה הקטן והמקסים שבו היא וברהום מבשלים וגם מארחים בחורף. ראינו גם את מסעדת ההמבורגר שפתחו לפני שנתיים בסמוך (ובהזדמנות אחרת ביקרתי גם בעגלת הקפה שפתחו במשתלה באבו גוש הסמוכה) — עתידם של כל אלו, כך נתנה לי ברנס להבין בין השורות, מוטל כעת בספק.

1 צפייה בגלריה
מנת מלפוף ב מסעדת מאג'דה בעין ראפה פנאי
מנת מלפוף ב מסעדת מאג'דה בעין ראפה פנאי
מנת מלפוף במסעדת מאג'דה בעין ראפה
(צילום: חורחה נובומינסקי)

זה כל כך עצוב, מכיוון שגם אם מיכל אינה אוהבת לצאת בהצהרות — זה מסמל את השבריריות של הדו־קיום שאותו היא וברהום מממשים יום־יום במסעדה שלהם וכמובן בחייהם המשותפים. או כמו שאולי עדיף לכנות את זה, פשוט קיום. קיום חיים רגילים ואמיתיים — ובלתי אפשריים.
אבל בינתיים השניים עוד כאן, מגישים את האוכל הנפלא שלהם: שילוב של אוכל ערבי כפרי עם משהו איטלקי בקצוות. זה אוכל עם נשמה יתרה ובעיקר כזה שמוגש מאהבה ובמקום יוצא דופן ביופיו — בעיניי זו המסעדה היפה בארץ, ואחת היפות בעולם. עד כדי כך.
שתינו קצת ערק עם קרח, אכלנו סלט עלים נהדר עם גבינת פקורינו ברוטב וינגרט חרדל עם שקדים קלויים, ואחר כך שישברק נהדר ומלפוף — הכרוב הממולא, במקרה של מאג'דה, באורז, עשבים וחמוציות (זה הטאץ' הלא־ערבי של מיכל). אחר כך טעמנו ברוסקטה עם בשר בריסקט (חזה) צלוי 12 שעות עם תפוח אדמה ומלפפון חמוץ — כן כולם על הברוסקטה. קינחנו בליאלי ביירות מושלם ועוגיות מדלן בטעם שקדים ובטעם הל עם רוטב וניל ובקנקן קפה שחור. זה היה אוכל נהדר. ומרחיב לב.
בעת הביקור מיכל לא רצתה לדבר על ה"מצב". אבל אחרי שחזרתי הביתה, פתאום הגיעה ממנה הודעה ורשות לצטט אותה: " 17 שנה שיעקוב ואני מושיטים יד לאנשים. מושכים אותם לכפר היפה שלנו. מארחים אותם בבית, בסלון, בגינה שלנו. על הדרך בישלנו, עשינו יין ועברנו איתם את כל המציאות של הארץ הלא פשוטה הזאת. עכשיו אנחנו מרגישים שהם לא איתנו, ובצדק. הידיים צמודות לגוף. צריך זמן, הרבה זמן ושהרבה דברים טובים יקרו — כדי שיחזרו להאמין שאפשר".

מאג'דה. עין ראפה (מסעדת מאג'דה בוויז) פתוח רק בסופי שבוע, ובכל מקרה כדאי לבדוק

לפני הטיפ
סלט עלים – 58 שקל
ברוסקטה בריסקט – 60
מלפוף – 78
שיש ברק – 78
ליאלי ביירות – 40
עוגיות מדלן – 28