סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להסתער על גורמה בגן צ'ארלס קלור, לשמוע סרטים בפסטיבל "סאונדטרק", לברוח להודו עם "האחיות המוצלחות שלי" - ועוד דברים שכדאי לעשות בשבוע הקרוב

אוכל: להסתער על גורמה בגן צ'ארלס קלור / חיליק גורפינקל

האמת היא שקצת קשה להבין איך מישהו מארגן עכשיו פסטיבל אוכל. לא רק נפשית ומורלית אלא גם ביטחונית. אבל אולי זה סוד הקסם שלנו — יורים ובוכים, מתים ואוכלים. פסטיבל תל אביב eat הוא מעין יורש לפסטיבל "טעם העיר" ההיסטורי. עשרות מהשפים ויצרני האוכל הכי גדולים שלנו יתכנסו בשבוע הבא בפארק צ'ארלס קלור וישתדלו להנעים את זמנכם.
וכך יעלו ויבואו ישראל אהרוני עם המבורגר מהקצביות שלו, חיים כהן עם מנות מ"דיקסי", גיא גמזו ("הלנה") יקמבק את הכריכים של "נונונו". ויהיו גם נאיפה מולא, אבי ביטון, שאול בן אדרת. מסעדת "מושבוצ" תרד מרמת הגולן, "ג'קו סטריט" מירושלים, אור שוקרון הקונדיטורית הנהדרת משדרות, ודוכן של קפה העוטף, היוזמה הנפלאה מעוטף עזה ועוד. לצידם ינגנו מוזיקה שדרני רדיו אקו 99 ועל הכל תנצח עיריית תל אביב שתנסה להוכיח שוב שהעיר העברית הראשונה לא עוצרת אף פעם, גם כשקשה. שני-חמישי. 19-15 לספטמבר. בשעות הערב.
5 צפייה בגלריה
פנאי נאיפה מולא ו אור שוקרון
פנאי נאיפה מולא ו אור שוקרון
נאיפה מולא (מימין) ואור שוקרון. עשרות שפים משתתפים
(צילומים: אנטו, גדי קבלו)

תערוכה: לשלב טכנולוגיה בעבודת יד / עילית מינמר

בבניין תעשייתי ברחוב התחייה 14 בדרום תל אביב פועלים עשרות מעצבים ובעלי מלאכה. המבנה נרכש בעבר על ידי קבוצת קרנות ההשקעה בנדל"ן ריאליטי ומנרב שפועלות לשימור המלאכות המתקיימות בו בשיתוף עיריית תל אביב. במסגרת זו נערך במקום שיתוף פעולה שחיבר בין מעצבים טכנולוגים לבעלי מלאכה מסורתיים. יחד הם בדקו במשך מספר שבועות איך אפשר לאמץ חדשנות ובה בעת לשמור על מורשת.
התוצאות המפתיעות והמעניינות מוצגות בתערוכה "עבודת ידיים", שתיפתח הערב בסטודיו 212 במתחם. בין המוצגים הבולטים כדי קרמיקה שמושפעים מגלי קול שיצרו יחד הקרמיקאית המוכשרת ליאור שחר מסטודיו 1220 ואור שניר מעצבת רב תחומית ומתכנתת. "כל צליל גרם לאובייקט לזוז ולשנות צורה", אומרת שחר. המעצבת והאמנית תמרה אפרת המשלבת ביצירותיה עיצוב דיגיטלי והדפסה תלת ממדית חברה ל"פליס ארט", המפעל האחרון בארץ המייצר בדי פליסה, ויחד יצרו תבניות ייחודיות לפליסה. מעצבת המוצר יעל רבוא חברה לנגריית אשכנזי ליצירה של סדרת אובייקטים עשויים בטכניקת למינציית עץ בשילוב טקסטיל. באינסטגרם: thiya_in_14
5 צפייה בגלריה
פנאי יצירה של יעל רבוא ו נגריית אשכנזי
פנאי יצירה של יעל רבוא ו נגריית אשכנזי
יצירה של יעל רבוא ונגריית אשכנזי. שיתופי פעולה מסקרנים
(צילום: דניס פומין)

פסטיבל: לשמוע סרטים / יאיר רוה

פסטיבל "סאונדטרק" המוקדש למוזיקה וקולנוע - סרטי תעודה על מוזיקאים או סרטים עלילתיים שבהם הפסקול מפורסם ומשפיע, יתקיים בסינמטק תל אביב בפעם השנייה. הוא ייפתח ב־17.9 עם סרט תיעודי על המלחין מישל לגראן (שהלחין בין השאר את "קליאו מחמש עד שבע" של אנייס ורדה, שיוקרן בשישי הבא).
מתוך התוכנייה העשירה להתפקע שימו לב, בעיקר, למחוות שמקיים הפסטיבל לשניים מהסרטים המוזיקליים הכי זכורים מ־1984 במלאת להם 40 שנה: "ספיינל טאפ" של רוב ריינר ו"גשם סגול" של פרינס. שניהם סרטים ביוגרפיים על מוזיקאים, תחילת דרכם והמשברים שמביאה איתה ההצלחה. "ספיינל טאפ" הוא פרודיה שלחלוטין הקדימה את זמנה על סרטי תעודה ביוגרפיים ששמה ללעג לא רק את קלישאות עולם הרוק הכבד אלא גם את קלישאות הז'אנר התיעודי. ואילו "גשם סגול" הוא סרט עלילתי המבוסס על חייו של פרינס עצמו, עם פסקול אלמותי שזיכה את פרינס באוסקר. הקרנת הסרט תתקיים ביום חמישי הבא ב־20:00 ברחבה מחוץ לסינמטק, הכניסה חינם. מזג האוויר צפוי להיות נטול גשם. לפרטים נוספים לחצו כאן
5 צפייה בגלריה
פנאי פרינס ב גשם סגול
פנאי פרינס ב גשם סגול
פרינס ב"גשם סגול". פסקול אלמותי
(צילום: AFP)

טלויזיה: לברוח להודו עם "האחיות המוצלחות שלי" / רותה קופפר

"האחיות המוצלחות", שעלתה ב־2016, נהפכה לתוכנית פופולרית בגלל היכולת של היוצרות שלה גלית חוגי ונועה ארנברג, והבמאי גורי אלפי, לתפוס בדיוק רב אווירה ישראלית, כנראה תל־אביבית, מאוד מוכרת וייחודית. העונה החדשה, הקצרה והמוצלחת שעלתה השבוע ב־yes מתרחשת ברובה בהודו, והיא מתארת היטב את החוויה של הישראלי שבורח מכאן לתקופה מסוימת (וכעת יש לא מעט כאלה). אלא שלפעמים קשה לברוח ממי שאתם.
מור (טס השילוני המקסימה), הידועה בכינויה חמוצל'ה עוד מהשירות הצבאי, מצטרפת בהודו לחבורה דביקה ורופסת ממש כמו אלו שהקיפו אותה בצבא. כל מה שהם עושים זה סמים ומעבירים את הזמן באמונה המופרכת שהלהקה "תקווה 6" תבוא להופיע בגסט האוס שלהם. מור מנסה להתרחק מהחבורה ולחוות משהו אחר. היא עושה את זה באמצעות שלומי, חבר לשעבר של אחותה נטלי (נלי תגר), שמבלה באותו הזמן על הספה של האחות הבכורה אורית (דנה אברהם סמו). מור מחליטה לנסוע לפסטיבל מדהים, ונטלי מחליטה לקלקל לה את התוכניות בזה שהיא תצטרף לטיול הגדול שלה במזרח.
5 צפייה בגלריה
פנאי האחיות המוצלחות שלי עונה חדשה
פנאי האחיות המוצלחות שלי עונה חדשה
“האחיות המוצלחות שלי". מתארת היטב את הישראליות
(צילום: איתן ברנט, באדיבות yes)

דוקו: לג'נגל בין תיקי ביבי לסופרנוס / יאיר רוה

כך נראו החודשים האחרונים בפילמוגרפיה של אלכס גיבני: מרץ 2023 סרט תיעודי על הטניסאי בוריס בקר באפל TV, מרץ 2024 סרט תיעודי על פול סיימון נוחת ב־yes דוקו. ספטמבר 2024 - סרט תיעודי בהפקתו על ביבי נתניהו עושה כותרות בפסטיבל טורונטו. ויום לפני כן: סרט תיעודי בבימויו על דיוויד צ'ייס ו"הסופרנוס", עולה ב־HBOׁ (בארץ ב־yes דוקו וב־HOT 8). איש עסוק וחרוץ עם טעם מגוון בתרבות, פוליטיקה וספורט ועם חיבה גדולה לשחיתות וסקנדלים.
5 צפייה בגלריה
פנאי דיוויד צ'ייס ו הסופרנוס
פנאי דיוויד צ'ייס ו הסופרנוס
דיוויד צ'ייס בסרט. בין טיפול פסיכולוגי לווידוי אישי
(צילום: HBO באדיבות yes דוקו)
25 שנה אחרי בכורת "הסופרנוס" הסדרה הזאת היא עדיין יצירת מופת פורצת דרך ששינתה את פני הטלוויזיה. גיבני בונה סט זהה למשרדה של ד"ר מלפי ומושיב את דיוויד צ'ייס, יוצר הסדרה, על הכיסא של טוני סופרנו לראיון שנראה קצת כמו טיפול פסיכולוגי. מתברר שההשראה לסדרה היא אמא שלו, ותסביכי אם תדלקו לא מעט מהתסריטים שכתב. “דיוויד צ’ייס והסופרנוס” היא גם מיני־ביוגרפיה של רשת HBO שהסדרה הזאת שינתה את תולדותיה. צ'ייס מסתמן כאדם קשה ומרוחק, אבל גיבני מצליח להוציא ממנו וידויים אישיים ומזכיר באמצעות עריכה מצוינת למה "הסופרנוס" היתה סדרה כל כך טובה, כזאת ששווה צפיה חוזרת.