סגור
קפה לפה בפרדס חנה פנאי
לפה. "סלטים של בנות" שגם בנים יעופו עליהם

בית הקפה של יוצאת "משחקי השף" הפך למוקד עלייה לרגל. האם הבאזז מוצדק?

לפֶּה, בית הקפה הסופר־מתוקשר של דניאל קיציס, מציע סלטים מצוינים ומאפים טעימים, אבל לא מצדיק נסיעה במיוחד מרחוק 

לדניאל קיציס יש כל הנתונים להפוך לאיל שני החדש(ה). היא אולי לא גאון קולינרי חד־פעמי כמותו, אבל בכל הקשור לגאונות השנייה שלו — הלוא היא אמנות השיווק — קיציס יכולה ללמד גם אותו דבר או שניים. כמי שמבינה היטב מה באמת חשוב בעולם האוכל של ימינו, היא עסוקה לא רק בהתפחת בצקים, אלא גם בהפיכת עצמה ל"דמות". ולשם כך היא משתמשת בכל מה שאפשר — גם במראה החיצוני שלה (כולל צילומי היריון בעירום) וגם בתעופה עצמית לא מבוטלת. וזה בסדר גמור. כי מי שאין לו חוש לשיווק עצמי, אולי עדיף שיהיה פקיד בביטוח לאומי. עובדה — זה עובד לה מצויין.
קיציס קנתה את עולמה אחרי שהשתתפה בריאליטי הבישול "משחקי השף”. אחר כך פצחה במיזם חלות מעוצבות קצר ימים בתל אביב. היה לה בן זוג יפה, מצליח ומקושר — הסופר, העיתונאי, המוזיקאי וגם סוג של גורו רוחני גון בן ארי (שהוא גם אחיין של יהונתן גפן). אחרי הפרידה המתוקשרת ממנו היא עברה לפרדס חנה ופתחה בית קפה. והשאר היסטוריה. והיסטריה. מיום הפתיחה של "לפה" (במשמעות של "לתוך הפה", אחלה שם) באזור תעשייה אפור בפרדס חנה, משתרכים בו תורים ארוכים שמורכבים בעיקר מבחורות צעירות שמעלות סטוריז להעיד שביקרו שם. אפילו טיל מלבנון שנפל לא רחוק (יחסית) בכביש 6, לא הבהיל אותן.
1 צפייה בגלריה
דניאל קיציס פנאי
דניאל קיציס פנאי
קיציס. אשפית שיווק ברמה של איל שני
(צילום: באדיבות לַפֶּה)
אבל לפה הוא בסך הכל עוד בית קפה בשירות עצמי — חביב, טעים ומגוון מאוד, אבל שום דבר שמצדיק נסיעה במיוחד לפרדס חנה. אלא אם דחוף לכן לראות כיצד קיציס עוצרת את כל צוות העובדות הקטן שלה בפקודה ומורה להן: "יפות שלי, צ'ייסר!".
לקחנו מאפה שקדים וזוטא לבנה מענג ("יצא מעולה", לדברי עובדת הדלפק), ואז השעון הורה על השעה 11, שבה עוברים במקום ממאפי בוקר וכריכים לסלטים. אז הזמנו שלושה מאלו. הראשון — סלט גרגרי חומוס חמים עם חמאה חומה (כלומר קצת שרופה בכוונה, וזה טוב), ביצה רכה ושברי פיסטוק — היה מקורי וטעים. עוד טיפה מלח והוא היה מושלם ממש.
סלט שני של סלט תפוחי אדמה עם בצל אדום ורוקט היה מצוין, אך גם הוא סבל מהיעדרו של עוד מעט מלח. ואילו סלט קינואה שחורה עם סלרי וענבים שחורים היה כבר מושלם. בעממית קוראים לזה "סלט של בנות", אבל גם בנים כמוני יעופו עליו.
אם תמשיך לעבוד קשה כמו שהיא עובדת (איך אני יודע? היא כותבת על זה, גם על זה) לשווק את עצמה במרץ, ובעיקר ליצור מאפים וסלטים מעולים (היא מבטיחה גם דגים בקרוב) אין לי ספק שקיציס תוכל להפוך את לפה לרשת מצליחה כמו מזנון של שני. ה"צעקה" שלה נשמעת היטב ולמרחוק. האם היא מוצדקת עד כדי כך? ימים יגידו. לפה, האורנים 14, פרדס חנה.

לפני הטיפ

פעמיים קפה הפוך - 26 שקל
מאפה שקדים וזוטא - 26
סלט גרגרי חומוס עם ביצה רכה ופיסטוק - 38
סלט תפוחי אדמה עם בצל סגול ורוקט - 32
סלט קינואה וענבים - 32
סה"כ 154 שקל