"ואז גידי אמר לנו: תתפרעו!": מופע חד פעמי של תזמורת המהפכה
"ואז גידי אמר לנו: תתפרעו!": מופע חד פעמי של תזמורת המהפכה
במופע חד־פעמי תארח מחר תזמורת המהפכה את גידי גוב ב"מסע של רכבת הרים" בין שיריו. "זו חוויה חדשה לעבוד עם תזמורת כל כך שמחה" הוא אומר
אחרי שהפליאו ליצור מופע מוזיקלי בימתי שלם מהסרטון היחיד של להקת "התרנגולים" והבריקו בקונצ'רטו לגשש החיוור, חוזרת תזמורת המהפכה ל"סדרת המהפכה של האופרה הישראלית" עם מסע מוזיקלי חד־פעמי בין שיריו של גידי גוב, מחר במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.
"תזמורת המהפכה נתנה לשירים צבע חדש. זו חוויה מרגשת וחדשה לעבוד עם תזמורת כל כך שמחה", אומר גידי גוב.
התזמורת שהקימו רועי אופנהיים וזוהר שרון לפני 17 שנה היא אנסמבל יוצר במדיום תזמורתי שבמרכזו שילוב של מוזיקה עם אמנויות הבמה.
מי שמכירים אותם כבר יודעים שצריך לבוא להופעות שלהם בראש פתוח. כך, למשל, תחבר התזמורת בין "כמעט סתיו" שכתבה צרויה להב לפרק הסתיו מ"ארבע העונות" של ויוואלדי.
"נבדוק איפה הם יכולים להיפגש ולהאיר אחד את השני", אומר רועי אופנהיים. "הטקסט שלה לעומת המוזיקה שלו. לפעמים זו המטרה שלנו בעיבוד מחדש: לחשוב מחדש על מילים שאתה שר אוטומט".
העובדה שגוב יופיע על הבמה אפשרה לתזמורת לשחק עם הווידיאו, שהפעם אינו המנה העיקרית במופע. "יש וידיאו בשחור־לבן של גידי שר את 'זמר לספינה' שמתחבר ל'עדיין מחכה לך'. את שני השירים כתב חיים חפר וחשבנו להפגיש את גידי של היום עם גידי הצעיר בסוג של הומאז' לחפר. יש גם הפתעה שקשורה לתוכניות האוכל שהוא השתתף בהן על רקע השיר 'אפונה וגזר' וכמובן השיר 'זהו גידי', וקונצ'רטו ל'זהו זה' של אבנר קלמר ואורן לוק, עם קולאז' של כל הדמויות שהוא גילם והרגעים שמאפיינים אותן. ניתן גם במה לשירים פחות מוכרים שזו דרך טובה לחשוף אותם כמו 'פרימה'".
על המפגש והעבודה עם גוב מספר זוהר שרון: "בסקיצות הראשונות ניסינו לדחוף את המעבדים למקומות נועזים והם היו שמרניים, ואז בפגישה עם גידי הוא אמר 'תעזו, תתפרעו יותר' וזה הדבר הכי טוב שאתה יכול לשמוע מאמן. מהמקום הזה עבדנו. הרבה פעמים אתה שומע כל החיים טקסטים ושר אותם ולא שם לב לדברים שמסתתרים שם, כמו 'נאחז באוויר' שהוא שיר מאוד כואב. חיפשנו דרכים להביא לידי ביטוי את המשמעויות בעזרת העיבודים, וגידי זרם איתנו על כל מיני הרפתקאות. גידי עבר תהליך הדרגתי ובחזרה של אתמול הגיעו לצלם ופתאום היתה דריכות, אבל בסוף החזרה הוא אמר 'וואו. זה ממש יפה! אני פתאום שם לב מה קורה פה'".
אופנהיים מוסיף ש"המטרה היא לגעת ביוצרים שמוכנים לצאת לחיפוש, וזה לא טריוויאלי במעמדו של גידי ללכת למקומות האלה ולראות שיש לנו מה להגיד על החומר.
"אבל לאט לאט פיתחנו מערכת יחסים שהוא יכול לסמוך עלינו והמטרה שלי כמנצח היא שאף על פי שיש איתו עוד 30 נגנים על הבמה, הוא עדיין ירגיש כמעט כמו בהופעה עם ההרכב שלו. זה סוג של רכבת הרים מוזיקלית כמו שאנחנו מנסים תמיד לעשות".