סגור
פנאי מרסל הקונכייה עם הנעליים
"מרסל, הקונכייה עם הנעלים". חובה (צילום: Cinereach)

להילחם באופל: אלה קלאסיקות האנימציה הכי טובות שמסתתרות בערוצי הסטרימינג

ערוצי הסטרימינג וה־VOD גדושים בסרטי אנימציה. בין הקלאסיקות שחייבים לראות - "מרסל, הקונכייה עם הנעליים" בנטפליקס, "בעקבות הקריסטל השחור" ביס פלוס, ועוד

"מרסל, הקונכייה עם הנעליים" (נטפליקס) תייקו את הסרט הזה תחת: חובה! זו יצירה מקסימה מ־2021 שדילגה בארץ על בתי הקולנוע. סרט קטן, עצמאי שכולו טוב לב ונשמה. דין פליישר־קאמפ וג'ני סלייט יצרו את סרט האנימציה יוצא הדופן הזה, בעיקר כי הוא לא נראה כמו אנימציה אלא יותר כמו ריאיון תיעודי שעוקב אחרי מרסל, צדפה קטנה שנשארה לבד בבית, אחרי שבני משפחתה וקהילתה עזבו, והיא רוצה לצאת למצוא אותם, כי צדפות, כידוע, יכולות לחיות רק בקהילה.
ג'ני סלייט, שהיום מפורסמת בזכות התפקיד שלה ב"איתנו זה נגמר" (היא החברה הכי טובה של בלייק לייבלי בסרט), מדבבת את הקול של מרסל הצדפה, שמתארת איך היא מסתדרת בחייה, עם לא מעט יכולת המצאה, שהופכת כל פריט בבית הנטוש להרפתקה פוטנציאלית. הילדים, שמסתדרים עם תרגום לעברית (הסרט לא מדובב), יתמוגגו, ההורים יימסו מהמתיקות של מרסל. אם אתם כבר בנטפליקס: רוב סרטי האנימציה היפניים של היאו מיאזאקי עדיין זמינים לצפייה, חלקם מתאימים לילדים קטנים ("פוניו", "טוטורו") וחלקם לקצת יותר גדולים ("הנסיכה מונונקי", "הטירה הנעה").
"בעקבות הקריסטל השחור", "המבוך" (+yes) אחרי ההצלחות שלו עם "רחוב סומסום" ו"החבובות" ניסה ג'ים הנסון ליצור סרט בהשראת "שר הטבעות" ו"ההוביט" שיבוצע כולו רק על ידי בובות. "בעקבות הקריסטל השחור" (1983) מספר על ג'ן, יצור דמוי ילד בעולם גוסס, שאותו הוא חייב להציל אחרי נבואה בת 1,000 שנים. הוא יוצא למסע להציל את הקריסטל האפל מידי כת השליטים האכזריים, ולהחזיר את הכוכב שלו לחיים. שלוש שנים אחרי הסרט הזה הנסון יצר את "המבוך", שמשלב בובות ושחקנים בשר ודם (ג'ניפר קונלי בת ה־16 שנלחמת בדיוויד בואי, המכשף האכזר בלב המבוך שחטף את אחיה). ואחרי הצפייה בסרטים אפשר לעבור לסרט התיעודי על ג'ים הנסון בדיסני פלוס, ולהתוודע להפקה המסויטת ושוברת הלב שהנסון עבר איתם להמשך חינוך הדור הבא: כל פרקי "החבובות" זמינים בדיסני פלוס (ואם אתם כבר ב־+yes: שלושת סרטי "גנוב על ירח" נמצאים שם, את סרטי המיניונים תמצאו דווקא בנטפליקס).

3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט בעקבות הקריסטל השחור פנאי
מתוך הסרט בעקבות הקריסטל השחור פנאי
"בעקבות הקריסטל השחור". להילחם באופל
כל סרטי סנופי וצ'ארלי בראון (אפל TV) המשך החינוך לקלאסיקות עובר לאפל TV, שקנו את כל ארכיון הדמויות שיצר צ'ארלס שולץ לקומיקס שלו "Peanuts". את כל 31 סרטי האנימציה הקצרים שסנופי וצ'ארלי בראון הם כוכביהם הפיק שולץ בעצמו בין 1966 ל־2003 בהשראת הקומיקס והספרים שכתב. "זו הנשיקה הראשונה שלך, צ'רלי בראון" וספיישל ההלואין "זו הדלעת הגדולה, צ'ארלי בראון" הם המפורסמים ביותר, אבל עבור ילדי אמריקה, לאורך שנות ה־70 וה־80 אי אפשר לציין חג בלי סרט קצר של צ'ארלי בראון וחבורתו.

3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט סנופי וצ'ארלי בראון פנאי
מתוך הסרט סנופי וצ'ארלי בראון פנאי
"סנופי וצ'ארלי בראון". קלאסיקה אמריקאית

"ראלף ההורס", "ראלף שובר את האינטרנט" (דיסני פלוס) דיסני פלוס גדוש בתכנים לילדים ונערים. גם כאן החיפוש אחרי מה שעדכני עשוי להעלים מהתפריט את הקלאסיקות. הידעתם, למשל, שתוכלו לראות שם את "מרי פופינס" ו"צלילי המוזיקה"? אם ילדיכם עוד לא צפו בהם, למה אתם מחכים? אבל בתחום האנימציה כדאי להיזכר גם בקלאסיקות עכשוויות. למשל, שני סרטי "ראלף ההורס". ראלף הוא דמות ממשחק וידיאו שנמאס לו להיות הנבל והוא רוצה סוף סוף להיות גיבור. בסרט ההמשך הוא עובר ממתחם המשחקים לעולם משחקי האונליין, ושם תמצאו את גל גדות מדבבת את אחת הדמויות (בגרסה באנגלית). ואם אתם כבר בדיסני פלוס, אז כל סרטי פיקסאר זמינים שם, למשל "קדימה", הסרט שאף אחד לא ראה בגלל סגרי הקורונה וזה אחד מסרטי פיקסאר הכי יפים מהשנים האחרונות, על שני אחים בחיפוש אחר אבא שלהם.

3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט ראלף ההורס פנאי
מתוך הסרט ראלף ההורס פנאי
"ראלף ההורס". להפוך מנבל לגיבור