סגור
פנאי טליה ברטפלד שחקנית
טליה ברטפלד (צילום: יובל חן)

השחקנית טליה ברטפלד: "אני משקרת המון, ואוהבת את זה"

ברטפלד מופיעה בעונה החדשה של "המפקדת" וכותבת סדרה קומית על הימים שלקתה בהפרעת אכילה. היא לא יודעת לסתום וחושפת הכל בלי פילטרים, מודה לרגע שהתחילה ליטול כדורים פסיכיאטריים, מתגעגעת לחיים לפני 7 באוקטובר, חבה את קריירת הסטנד־אפ שלה לנגה ארז, לא מסוגלת לאכול מזון לבן, אוהבת לאפר וחולה על מוניות

טליה ברטפלד
גיל: 23 • מקום מגורים: תל אביב
• מצב משפחתי: נשואה לשרון
• שחקנית, קומיקאית ויוצרת. מעלה מופע סטנד־אפ והשתתפה, בין השאר בסדרות "מי שמע על חווה ונאווה", "לבד בבית", "מועדון הסטנד־אפ". מגלמת את לבנת בסדרה "המפקדת" (עונה 3) שעלתה בכאן 11
איפה אנחנו תופסים אותך?
“קמתי וקראתי את החדשות והדבר היחיד שאני מנסה לעשות עכשיו זה לארגן קבוצות של כמה שיותר אנשים שייצאו לרחוב. הדבר היחיד שנותן לי תקווה זה ההפגנות כל מוצ"ש, וזה הזמן שייצאו המונים לרחובות כי זה כן יכול לשנות משהו".
איך ואיפה את שותה את הקפה שלך?
"אני לא שותה קפה, לא הצלחתי להיתפס על המנהג. אני שותה רק מים".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
“אני גם לא שותה אלכוהול אבל הייתי בוחרת בבילי אייליש, כי היא פשוט האשה שאני הכי אוהבת בעולם חוץ מאמא שלי ואשתי, ואני שומעת כמעט רק אותה כבר 5-4 שנים ומכורה אליה. ועכשיו שהיא לסבית אז בכלל (כלומר אם היא באמת לסבית עכשיו ולא קווירבייטינג שעושים בשביל יח"צ כי מנסים לחרמן את הלסביות)”.
על מה את עובדת עכשיו?
"על שתי סדרות ומחזמר: סדרה מצחיקה שאני כותבת על האשפוז יום שלי במחלקה להפרעות אכילה בעקבות בולימיה, על הסטנד־אפ שלי וגם מחזמר שכתבתי עם שתי חברות טובות שלי, נעם קליינשטיין ונטע רוט, על שלוש קוסמטיקאיות שמחפשות לנקום באנשים שהרסו להן את החיים. השבוע גם עלתה הסדרה 'המפקדת' בכאן 11 שבה אני משחקת את לבנת, תפקיד קטן וחמוד. תמיד יש חשש שלסדרה טובה עושים עוד עונות אבל אחרי שראיתי את שני הפרקים הראשונים בפרמיירה, נרגעתי ברמות כי זה כל כך טוב".
מה השריטה שלך?
"אני לא אוכלת אוכל בצבע לבן. אין לזה סיבה אבל אני פשוט לא. אף פעם לא אכלתי גבינה לבנה, אני יכולה לאכול כשזה בתוך משהו מבושל אבל לא בפני עצמו".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"להתחיל לקחת כדורים פסיכיאטריים. זו העצה הכי מושלמת שקיבלתי בחיים. כולם סביבי אמרו שאני חייבת לקחת כדורים וזה באמת שינה את חיי. בלי זה אני מטורפת לגמרי, אם אני שוכחת כדור אני מתחילה לריב עם כל מי שאני מכירה. אני גם לא מתכננת להפסיק עם הכדורים אף פעם, זה הציל את חיי מחרדות ודיכאון. איך אפשר לשרוד עכשיו את המצב והמלחמה בלי כלום? לקח שנתיים מהרגע שאובחנתי עד שהתחלתי לקחת כי פחדתי שזה יעשה אותי זומבי, ומרגע שהתחלתי נעשיתי הרבה יותר חדה ובהירה, צריך פשוט להתאים את הכדור הנכון".
איך את אוהבת להעביר את שישי בצהריים?
"לנקות את הבית. שרון אשתי הולכת לחדר כושר ואני מנקה את הבית, וזה החיים שלי".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
"לקרוא מחשבות. זה בנאלי אבל זה היה עוזר לי אולי לא לאכול סרטים כל היום על מה חושבים עליי".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"אני ממש שקרנית. בהרבה נסיבות. אני משקרת המון, ואוהבת את זה".
מי בעינייך האדם הכי סקסי?
"חוץ מאשתי — בילי אייליש".
למה את מתגעגעת?
"אני מתגעגעת לחיים לפני 7 באוקטובר. הכל השתנה. יוצא לי מלא לחשוב על לפני, איך כולנו היינו אנשים אחרים".
איפה הכי היית רוצה לגור?
"בתל אביב, כי זו העיר הכי טובה בעולם. כל פעם שאני בחו"ל אחרי יומיים נמאס לי ואני רוצה לחזור לתל אביב, כי אני כל כך אוהבת אותה".
על מה את אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"מוניות. זו המחלה שלי. זה ברמה שכשעבדתי בקולנוע לב וגרתי אצל ההורים בחולון הייתי לוקחת מוניות הלוך חזור — וזה עלה בול מה שהרווחתי במשמרת. לא הבנתי איך אני עובדת שנה ואין לי כסף".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"שאני מדברת יותר מדי ולא יודעת לסתום. אני חושפת הכל, אין לי פילטרים. לפעמים אני אומרת לעצמי 'זה אישי מדי', אבל אני לא מצליחה".
על מה יש לך רגשות אשם?
"שאני חושפת יותר מדי את ההורים שלי ואת המשפחה שלי בסטנד־אפ, יותר מדי מלכלכת עליהם ולא מצליחה להפסיק. אבל הם לא כועסים".
מה את מחשיבה כהישג הכי גדול שלך?
"הזוגיות שלי. זה הדבר הכי טוב שהיה לי בחיים".
מה מפחיד אותך, והאם זה השתנה אחרי 7 באוקטובר?
"תמיד הכי הפחיד אותי מוות שלי ושל הקרובים לי — וזה רק התעצם. עכשיו אני לא מצליחה לדמיין יותר אנשים מזדקנים, מבחינתי כולם הולכים למות ממש בקרוב. זו חרדה שמאוד התעצמה".
מה מקום המפלט שלך בימים אלו?
"להיות באמבטיה תוך כדי שאני רואה סדרה בלפטופ ומשחקת בטלפון. לשם אני הולכת כשקצת רע לי".
מתי היית הכי מאושרת?
"בצילומים של 'מי שמע על חווה ונאווה'. אני עורכת עכשיו סרטון קידום ורואה כל מה שעשיתי ואני לא חושבת שאי פעם אני אוהב משהו יותר מהתפקיד הזה. בצילומים האלה הייתי הכי מאושרת והכי הגשמתי את עצמי".
מה הכי חסר לך בחיים?
"ילדים. אני מאוד רוצה. אני מפחדת לעשות את זה בזמן המלחמה ומחכה שיהיה טוב — ואז".
מה את מחשיבה כנכס הכי יקר שלך?
"אשתי. אנחנו כל כך מתאימות וזה הגיע אליי בגיל כל כך צעיר. זה חסך לי שנים של קשרים לא מתאימים. יצאתי מהבית של ההורים לבית אחר, לא הייתי בחיפוש אף פעם".
איזו תכונה את הכי מעריכה אצל החברים שלך?
"כישרון".
מי האמנים שהכי השפיעו על יצירתך?
"בילי אייליש וקרן פלס שהיא הזמרת האהובה עליי. האמנית שהכי השפיעה עליי היא נגה ארז, ויש לזה ביסוס. הייתי מכורה לאלבום של נגה ולא חשבתי לעשות סטנד־אפ אף פעם, ואז ויום אחד כשנסעתי לבסיס של תיאטרון צה"ל, ראיתי בנייד גרסת לייב שלה לאיזה שיר ואמרתי לעצמי: 'זו הגרסת לייב הכי טובה שראיתי בחיים שלי, אני חייבת לעשות משהו כזה — אני אעשה סטנד־אפ'. זה פשוט הגיע נטו בזכותה. באותו רגע קיבלתי החלטה".
אם לא היית שחקנית מה היית עושה?
"מאפרת. אני ממש אוהבת איפור ושיער. זה מרגיע אותי".