סגור
אסף גרניט שף מסעדן ואיש עסקים פנאי
אסף גרניט (צילום: יובל חן)

אסף גרניט: "אם לא הייתי שף הייתי מחסל בסוכנות ביון"

השף והמנחה אסף גרניט עולה עם עוד עונה של "משחקי השף" ופותח מסעדות חדשות בפריז, מדריד וירושלים. הוא כל הזמן חושב שאינו מספיק טוב, לא הולך לישון בלי לסגור את דלת האמבטיה, נוהג לשקר במסעדות של אחרים, מפחד שעסקת החטופים לא תצא לפועל, מודה שהוא חובב פרסום והכי אוהב להוציא את הכסף שלו על אמא

איפה אנחנו תופסים אותך?
"אני בדרך למטבח של מסעדת 'סנטה קתרינה', אנחנו מתארחים שם היום".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
"זה תלוי איפה אני מתעורר בעולם, אבל בגלל שאני מתאמן מוקדם בבוקר אז אני שותה בבית שלי או בחדר במלון: אספרסו כפול, שש כאלה לאורך היום".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"על יין, כי אני לא אוהב בירה. עם הפסל ג'ובאנו לורנצו ברניני. נכון שאני עובד עם הידיים אבל יש לי דיסגרפיה, לקות למידה שהיא סוג של נתק בין הראש לידיים, אז אני לא כותב ברור וגם לא מצייר, וכשאני מסתכל על הפסלים שלו, אני לא מצליח להבין איך אפשר בעזרת הידיים להוציא מגוש סלע כזה רגש".
על מה אתה עובד עכשיו?
"בדיוק עלתה עוד עונה של ‘משחקי השף’, שבה אני מנחה ושופט, ועבדנו עליה קשה. במקביל אנחנו פותחים בקרוב מלון בוטיק עם שתי מסעדות כשרות בירושלים, אחת חלבית ואחת בשרית. זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים מסעדה כשרה בירושלים וזו גם פעם ראשונה שאנחנו פותחים מלון ולא רק מפעילים את המסעדות בו. במקביל אנחנו עובדים על עוד מסעדות בפריז ובמדריד".
מה השריטה שלך?
"כל הזמן אני חושב שאני לא מספיק טוב. ואני גם לא יכול לסגור את הדלת של חדר השינה אם הדלת של האמבטיה לא סגורה. אני חייב לסגור קודם את האמבטיה ואז את החדר".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"'החטאתי מעל 9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. ב־26 הזדמנויות סמכו עליי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק... ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי, וזו בדיוק הסיבה להצלחה שלי'. את זה אמר מייקל ג'ורדן".
איך אתה אוהב להעביר את שישי בצהריים?
"באימונים. אלה תמיד האימונים המסכמים של השבוע והם תמיד הכי חזקים ואני הכי אוהב את זה. הם מסמלים לי שנגמר השבוע ואני מביט לאחור לראות מה הספקתי ומה השגתי".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
"לאכול כמה שאני רוצה ולא להשמין".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"במסעדות. תמיד שואלים אותי אם טעים לי ואני תמיד אומר שכן, גם אם ממש לא טעים לי".
מי בעיניך האדם הכי סקסי?
"באופן כללי אני חושב שכל מי שמרגיש, מתנהג וחושב על עצמו ככזה הוא סקסי, ובאופן פחות כללי - מוניקה בלוצ'י".
למה אתה מתגעגע?
"לתקופה שהיתה לי רק מסעדה אחת. לקום בבוקר, לבוא רק לשם, לטפל רק בה, לעשות את הדברים בצורה עמוקה ולא לגעת בכמה דברים בבת אחת. ובתוך זה אני מתגעגע לשותפים שלי, לזמן שלי איתם, רובם היו עובדים שלי, גדלנו יחד, אז זה צחוקים וסרוויסים והשיחות של אחרי המשמרת. עכשיו אנחנו מפוזרים בעולם וזה חסר".
איפה הכי היית רוצה לגור?
"אני מבלה הרבה בפריז, אבל אם הייתי יכול להעביר את החיים שלי לגמרי - אז לשם. כי היא הכי סקסית, הכי רומנטית והכי אסתטית, ויש בה כבוד לכל הדברים שאני הכי אוהב: יופי, אמנות, אוכל, יין ותרבות".
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
"על אמא שלי - מתנות".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"אני בן 46 ועדיין יש לי חצ'קונים. אם אפשר היה להפסיק את זה, זה היה ממש נחמד".
על מה יש לך רגשות אשם?
"על השנה הראשונה בחיים של הילד שלי ליאו שלא הייתי נוכח כמעט, כי פתחתי אז את 'פאלמור', המסעדה הראשונה בלונדון. לאמא שלו היה מאוד קשה לבד ואני עד היום מרגיש אשם גם במקום ההורי וגם כלפיה".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
"מצופה שאני אגיד שכוכב המישלן אבל זה יותר מזה וקשור לכך שאני יכול להיות בפריז או להיות בתל אביב ולצלם 'משחקי השף' ובאותו הזמן כל המסעדות בשאר העולם עובדות ודברים מתקתקים. ההישג הוא היכולת להעביר הלאה את הדנ"א של רדיפה אחרי האיכות והרצון והיכולת לארח ברמה הגבוהה ביותר, לבשל ולרדת לפרטים הכי קטנים. כי אחרת זה לא היה אפשרי - גם לא כוכב מישלן".
מה מפחיד אותך?
"שכל החטופים ימותו לפני שהממשלה הזאת תעשה כבר עסקה".
מקום המפלט שלך בימים אלו?
"בעיקר ספורט. אני משלב איגרוף תאילנדי, אימוני כוח ופילאטיס".
מה עושה אותך מאושר?
"הרגעים שאני חווה אבהות עם ליאו. בגלל שהאבהות שלי מאוד שונה ממה שחוויתי כילד, אני חווה את זה פעמיים. אפילו דברים הכי פשוטים שלא היו לי עם אבא שלי, כמו סתם לשכב על הספה ושליאו שם עליי ראש. זה דור אחר וסוג אחר של אבהות וקשר, זה עושה אותי מאושר כי אני מרגיש שאני עושה משהו נכון".
מה הכי חסר לך בחיים?
"שעות שינה".
מה אתה מחשיב כנכס היקר ביותר שלך?
"המרווח בין זה שאני יודע בוודאות שאם אני מחליט לעשות משהו ומקדיש לו את האנרגיה הנכונה ותשומת הלב - אני אצליח בו, לא משנה כמה הוא קשה, אל מול זה שאני תמיד חושב שאני לא מספיק טוב. בין זה שאני לא מפחד מכלום לזה שאני כל הזמן חושב שאני לא מספיק טוב. אחד לא מנטרל את השני, הם דוחפים אחד את השני. זה כל הזמן שומר על איזה מתח מאוד בריא להצלחה וגם לנפש".
איזו תכונה אתה הכי מעריך אצל החברים שלך?
"נאמנות וגם את יכולת הקבלה. אני אדם לא קל. אורי נבון, השותף שלי, ואני יחד שנים והוא מבחירה לא נמצא בכותרות ובפרסום, ולפעמים זה מביא איתו שאלות ותסכולים, אבל הוא חי עם זה בשלום ובטוב ויודע להכיל את זה שאני אוהב את זה והוא לא. זה עובד לנו".
מי האמנים האהובים עליך?
"פבלו נרודה, מורן איפרגן, ג'ובאני לורנצו ברניני, ג'יימס טורל, שלומי שבן, סטפן צווייג, אילן גרוסי, וינסנט פיטרס, ווס אנדרסון, כריסטיאן דיור וסבתא שלי לאה".
אם לא שף ומסעדן מה היית עושה?
"מחסל בסוכנות ביון".

אסף גרניט
גיל: 46 • מקום מגורים: בתל אביב ובמטוסים
מצב משפחתי: גרוש מהבמאית מורן איפרגן + 1
• שף, מסעדן ומנחה טלוויזיה. בעלים של קבוצת מחניודה אשר לה מסעדות ופרויקטים להסעדה בארץ ובעולם. בעל כוכב מישלן במסעדת "שבור" בפריז. שופט ומנחה בתוכנית "משחקי השף" המשודרת בימים שני ושלישי ברשת 13