אווטאר הכניס 435 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה, פחות מהתחזיות
אווטאר הכניס 435 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה, פחות מהתחזיות
זוהי הפתיחה השנייה הטובה ביותר השנה לסרט בקופות, אחרי דוקטור סטריינג; הפחד מהקורונה שהרחיק את הסינים מבתי הקולנוע פגע קשות בתוצאות הגלובאליות - בארה"ב נמכרו כרטיסים ב-134 מיליון דולר, גם כאן מתחת לציפיות בשווקים שעמדו על 150 מיליון דולר
סרט ההמשך 'אווטאר: דרכם של המים' ('Avatar: The Way of Water') משך אמנם לא מעט צופים לבתי הקולנוע בסוף השבוע האחרון, אך ההכנסות היו נמוכות מעט מהתחזיות.
הסרט שביים ג'יימס קמרון הכניס 435 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם בסוף השבוע הראשון להקרנתו - הפתיחה השנייה הטובה ביותר לסרט השנה אחרי 'דוקטור סטריינג' במימדי הטירוף'.
בארה"ב הכניס הסרט 134 מיליון דולר בסוף השבוע - הפתיחה הטובה ביותר עבור סרט של קמרון. התחזיות ציפו לסכום גבוה יותר בקופות, של 150 מיליון דולר. בסין, הכניס הסרט 51.7 מיליון דולר, שהוגדרו כאכזבה בעיקר לאחר ההצלחה המסחררת של סרט אווטאר הראשון בסין. אולם, התוצאות הושפעו הפעם מהעלייה בתחלואת הקורונה במדינה.
אווטאר מופץ על ידי אולפני המאה ה-20 שבבעלות דיסני, כך שהסרט מייצג חזרה קריטית של החברה לסין. זאת לאחר שהממשלה לא העניקה לדיסני אישור להפיץ סרטי גיבורי על של מארוול מאז 2019.
"הבעיה היא שאף אחד לא רוצה ללכת לקולנוע, כי נאמר לאנשים שהקורונה מסוכנת ביותר", אמר לוול סטריט ג'ורנל טוני צ'יימברס, מנהל ההפצה העולמית של דיסני, ביחס לתוצאות בסין. "בתי הקולנוע אמנם פתוחים, אך התיאבון לצאת אליהם לא באמת קיים". עם זאת, צ'יימברס הוסיף כי בדיסני מקווים שהסרט ייהנה מפופולאריות לאורך זמן. "לא מדובר רק בסוף השבוע הראשון. יש לנו את המסכים, אין לנו תחרות ונמשיך להקרין לאורך תקופת החגים", אמר והתייחס לחגיגות השנה החדשה בסין.
הסרט הראשון של אווטאר עלה לאקרנים ב-2009 ובסוף השבוע הראשון הכניס בארה"ב 77 מיליוון דולר. אווטאר נחשב גם לסרט המרוויח ביותר בכל הזמנים, זאת לאחר שגרף קרוב ל-2.9 מיליארד דולר בקופות. בסין מכירות הכרטיסים של הסרט הראשון עמדו על 259 מיליון דולר.
הסרט השני המכניס ביותר בסוף השבוע שייך גם כן לדיסני – 'הפנתר השחור: וואקנדה לנצח' – שהכניס 9.2 מיליון דולר ממכירות כרטיסים, כך שמאז שהגיע לבתי הקולנוע הכניס כבר 786.5 מיליון דולר. מאז תחילת השנה סרטים של דיסני הכניסו 3.99 מיליארד דולר בקופות ברחבי העולם.