גל גדות שווה את הכסף
גל גדות שווה את הכסף
"הודעה אדומה", היקר בסרטי נטפליקס, מבדר וקצבי. על חולשותיו מפצה גל גדות במופע מרהיב
נטפליקס שילמו לפחות 250 מיליון דולר כדי להפיק את ״הודעה אדומה״, סרט האקשן בכיכובם של דוויין ג׳ונסון, ריאן ריינולדס וגל גדות, שעולה לאוויר ביום שישי, אחרי שאולפני יוניברסל החליטו שהפרויקט הזה יקר מדי עבורם (כלומר שאין סיכוי שיחזיר את עלותו). הסרט היקר בתולדות נטפליקס, שבוודאי התייקר עוד יותר כשצילומיו נעצרו בגלל הקורונה, יצטרך להפוך לסרט הנצפה ביותר בתולדות שירות הסטרימינג כדי להצדיק את המחיר שלו, וכדי להצדיק את סרטי ההמשך, כפי שמובטח לצופים.
זו קומדיית אקשן שבנויה באופן מדוקדק על פי המודל של הסרט הראשון בסדרת "הפנתר הוורוד״, כשדיוויד ניבן, שגילם גנב יהלומים, היה גיבור הסרט (לפני שפיטר סלרס ואינספקטור קלוזו שלו גנבו ממנו את ההצגה ואת סרטי ההמשך). כאן שלושת הכוכבים לא מוכנים שאיש יגנוב מהם את ההצגה, ולכן הם יוצאים מגדרם להחצין את הקסם, במופע הפלירטוט עם המצלמה הגדול ביותר שנראה מאז ג׳ורג׳ קלוני, בראד פיט וג׳וליה רוברטס ב״אושן 11״.
ב״אזהרה אדומה״ ריינולדס וגדות מגלמים את שודדי האמנות הגדולים בעולם, המתחרים זה בזו על גניבת שלוש ביצי הזהב שהוענקו במתנה לקליאופטרה. ג׳ונסון הוא סוכן ה־FBI שרודף אחריהם וריטו אריה היא סוכנת האינטרפול שרודפת אחריו, כשהיא חושדת שהוא מעדיף לשתף איתם פעולה במקום לעצור אותם. הכל זריז, קצבי, נוצץ, שרמנטי ומבודח, בסרט אקספיסטי ומבדר — שהיה יכול להיות כל כך הרבה יותר מזה.
את מושכות הבימוי העניק ג׳ונסון, שגם הפיק את הסרט, לידידו רוסון מרשל תרבר, שביים אותו לפני כן ב״סוכן וחצי״ ו״גורד שחקים״. והבמאי הוא זה שהופך סרט אקשן ממש יקר, שהיו לו את התכונות והאמצעים להפוך לאגדי, לסרט אקשן ממש ממש... סימפטי, כזה שעובד בנקודת המפגש שבין מטופש למהנה. האם אלה ציפיות גדולות מדי מסרט אקשן ופופקורן? בכלל לא. לא שאין לתרבר רגעים טובים כבמאי. הוא מתחיל את הסרט בסיקוונס משובח ומבטיח, שבו ג׳ונסון רודף אחר ריינולדס ברומא. אלה עשר דקות של תצוגת תכלית שמעלה את התהיה למה לא כל הסרט עשוי מהחומר שממנו יצר תרבר את סצינת הפתיחה שלו שבסופה הפורשה של ג׳ונסון מתנגשת באוטו גלידה איטלקית, וזו הבדיחה הוויזואלית הטובה בסרט.
בעוד ג׳ונסון וריינולדס שקועים בעולם הפאנצ׳ים (האגרופים והבדיחות) שמאפיין את סרטיהם כבר שנים, ההפתעה הגדולה היא גל גדות, בהופעה נוצצת, ראוותנית וקורעת מצחוק, לא בתור גנבת האמנות הגדולה בעולם, אלא בתור הכוכבת שנראה שהכי נהנית מעבודתה על הסט. היא נפלאה כאן.
״הודעה אדומה״ הוא סרט עם תסריט עצל וחסר תחכום שהופק במחיר מופקע, אבל הכימיה בין שלושת הכוכבים, כמה בדיחות טובות וכמה קטעי פעולה מוצלחים הופכים אותו למופע בידור קולנועי נדיר למדי בשנה הלא מאוד מבדרת הזאת, עם רגעי הברקה, שיש מעט מדי מהם.