סגור
השחקנית נעמי לבוב פנאי
השחקנית נעמי לבוב (צילום: יובל חן)

השחקנית נעמי לבוב: "אני צריכה קול מרגיע שיבטיח שיהיה בסדר"

נעמי לבוב מצטלמת עכשיו לשלוש סדרות במקביל, אחת מהן היא "בלאדי מורי" שתחזור בעונה חדשה. היא מקיימת יחסי אהבה־שנאה עם קפה, זמן הוא עניין גמיש מבחינתה, היא לא אוהבת להוציא את הכסף שלה בעיקרון, היתה רוצה לחזור לעידן שבו מחשבות על שלום היו מקובלות, חולמת לגור בבית אורן, מרלון ברנדו הצעיר גורם לה להיאנח (יותר מפעם אחת), ולהתנשק עושה אותה מאושרת

איפה אנחנו תופסים אותך?
"בדיוק עומדת לצאת לבדיקת ממוגרפיה. אני מובילה את הקמפיין של המשביר לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, אז לקחתי את זה הלכה למעשה ואני הולכת להיבדק. והכרחתי את כל החברות שלי שילכו להיבדק גם".
איך ואיפה את שותה את הקפה שלך?
"יש לי יחסים מורכבים עם קפה. אני כל הזמן מתנקה ממנו ואז הוא מתגנב אליי בחזרה. הבוקר הצלחתי להתנזר ולא לשתות, אבל כשאני שותה, זה בקפה יעל השכונתי שלנו שהוא כמו חדר האוכל של הקיבוץ. הפוך עם חלב שיבולת שועל".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"הייתי שמחה לשבת עם אתי הילסום, יהודייה הולנדית שנספתה בשואה והיומנים שלה פורסמו בספר 'השמים שבתוכי'. אני קוראת אותה ומרגישה שאני מדברת עם חברה מעכשיו. ככל שהמלחמה מחריפה ויש יותר חוסר ודאות ופחד, דמותה צומחת ונפתחת, משהו פנימי מתבהר אצלה. אני מנסה ללמוד ממנה איך אפשר להשתמש במציאות מאיימת כמקפצה להתמרה רוחנית".
על מה את עובדת עכשיו?
"ממש בקרוב יתחילו הצילומים לעונה השנייה של 'בלאדי מורי' ב־yes, והולך להיות מעניין. במקביל אני בהשלמות לשתי סדרות שעתידות לצאת בתאגיד: הסדרה 'בהסתורה' של יוסי מדמוני ואסף סבן, ועונה שנייה ל'מותק בול באמצע'״.
מה השריטה שלך?
"מתעסקת הרבה הרבה יותר מדי במחשבות על אם אני שמנה או רזה, מה אכלתי ואיך אני נראית. זה מיותר ומעייף וגוזל אנרגיה. אני מאחלת לעצמי להעיף את המחשבות האלה מהחלון, ועם האנרגיה שתתפנה לי לעשות שלום עולמי".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
“משפט שאני חוזרת אליו: 'נקודה ועוד נקודה ועוד נקודה, יוצרות שביל'״.
איך את אוהבת להעביר את שישי בצהריים?
"אם אני בלי הילדים, אז אני אוהבת לעשות רונדלים עם האופניים בעיר, קפה עם חברים, פילאטיס, ולאחרונה גיליתי את שוק התקווה ואני לא מפספסת ביקור שם בשישי".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
“לעוף. ספציפית לעוף כדי להחזיר את החטופים הביתה. זה מרגיש אבסורד להמשיך בחיים בזמן שהם עדיין שם. אבסורד שהמדינה שלנו לא עושה כל מה שהיא יכולה כדי להחזיר אותם. זה נוגד את הערכים שגדלתי עליהם וזה שבר גדול".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"הרבה פעמים אני אגיד שאני מאחרת בשתי דקות כשלמעשה זה לפחות עשר. כל העניין עם הזמן מאוד גמיש מבחינתי".
מי בעינייך האדם הכי סקסי?
"מרלון ברנדו, ספציפית בסרט 'חשמלית ושמה תשוקה’. אני זוכרת שהראו לנו את הסרט בבית ספר למשחק ומדי פעם נפלט לי איזה 'או מיי גוד' בקול רם מרוב שנדהמתי מכמה שהוא חתיך. אחרי 'או מיי גוד' אחד יותר מדי, המורה כבר איימה להוציא אותי מהשיעור".
למה את מתגעגעת?
"לחיות בתקופה שבה מחשבה על שלום היתה מקובלת ואפשרית ולא מרחיקת לכת. אני מתגעגעת לתחושה שיש אופק אופטימי".
איפה הכי היית רוצה לגור?
"יש לי רצון עז לגור בבית אורן. אם מישהו מבית אורן קורא את המילים האלה, שיפנה אליי באינסטגרם כי אני ממש מחפשת דרך לגור שם".
על מה את אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"אני לא אוהבת להוציא את הכסף שלי על דברים בעיקרון. מעוניינת לקבל הכל חינם. אבל אם כבר צריך לשלם, אז על תרבות: הופעות, ספרים, מוזיקה".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"לאכול פחות סרטים. יש לי רב ערוציות מחשבתית, אני מנהלת ארבעה דיאלוגים עם עצמי במקביל ומפרשנת את הסיטואציה תוך כדי, וזה יכול לעייף מאוד. הייתי רוצה להיות יותר נוכחת בפשטות".
על מה יש לך רגשות אשם?
"אני יותר מדי עם הטלפון כשאני עם הילדים".
מה את מחשיבה כהישג הכי גדול שלך?
"הילדים שלי, משהו שם עובד נכון. הם גדלים בידיעה שאנחנו אוהבים אותם מאוד ושיש להם בית. ההורות המשותפת (עם יוסי מרשק — מנ"ש) היא דבר מורכב ויפה לנהל אותו ואני גאה בנו. וגם זה שאני חיה את החלום שחלמתי כשהייתי קטנה ואני שחקנית. לפעמים אני חוזרת אחורה לילדה ההיא, נותנת לה כיף ואומרת 'תראי! הצלחנו!'".
מה מפחיד אותך?
“התחממות כדור הארץ, כשאני יוצאת החוצה ומרגישה שהשמש חורכת את העור. אני מאוד חרדה מהעתיד האקלימי שאני משאירה לילדים שלי, אני מקווה שהם יזכו לחיות חיים שבהם הם יכולים לצאת מהבית באוגוסט".
מקום המפלט שלך בימים אלו?
"מתי שאני יכולה, אני לוקחת את עצמי לשבת ליד איזה נחל או תחת עץ או בים. זה מרגיע ומאזן אותי. מזכיר לי שהכל חולף".
מה עושה אותך מאושרת?
"עשייה משמעותית במקצוע שלי עושה אותי מאושרת. שיחות עם הבת שלי ממש לפני שהיא נרדמת, לראות את הילדים שלי מחובקים אחד עם השני, החברים שלי. להתנשק. להסתכל בעיניים הטובות של האהוב שלי. לצחוק".
מה הכי חסר לך בחיים?
"בית בבית אורן. ועמוק יותר: חסרה לי הוודאות של 'לאן כל זה הולך'. אני צריכה יותר קול מרגיע בחיים שיבטיח לי שיהיה בסדר".
מה את מחשיבה כנכס היקר ביותר שלך?
"קניתי מלא מניות של אפל כשהייתי בת 12, עם הכסף מהבת מצווה. סתם, הלוואי. כנראה שחוש הומור".
מי היוצרות והיוצרים האהובים עלייך?
"קרן מור, רבקה מיכאלי, מיה רודולף, נעה ידלין, אוליביה קולמן, מיטל רז, כרמל נצר, רמה בורשטיין, קרן מרגלית, דקלה קידר, מרים כבסה, סופי קאל, מרינה אברמוביץ’, אוהד נהרין, אתגר קרת, אבישי כהן, בו ברנהאם, נייתן פילדר, אלנה פרנטה, מיצקי, אביתר בנאי".
אם לא היית שחקנית מה היית עושה?
“משהו עם ילדים. אני מרגישה מאוד מוגנת עם אנרגיה של ילדים. כשאני מביאה את הבן שלי לגן, אני רואה בכל ילד שנכנס את השמחה והפשטות שבה הוא אומר בוקר טוב. רואים נשמה טרייה, מתוקה, מחייכת אל העולם, וזה כל כך בריא".
נעמי לבוב
גיל: 38 • מקום מגורים: תל אביב • מצב משפחתי: אמא לשניים בהורות משותפת • שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, זוכת פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה על תפקידה ב"על הספקטרום". מובילה את הקמפיין של המשביר לחודש המודעות לסרטן השד ופרזנטורית של מזגני טורנדו