סגור
ריד הסטינגס מייסד ויו"ר נטפליקס וסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס
מייסד ויו"ר נטפליקס ריד הייסטינגס וסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס (צילומים: Kyle Grillot/Bloomberg, RONDA CHURCHILL / AFP)

נטפליקס ספגה גל ביטולי מנויים לאחר שהמייסד והיו"ר תרם להאריס

ריד הייסטינגס, תורם ותיק למפלגה הדמוקרטית, פרסם ביולי שתרם 7 מיליון דולר לקמפיין של המועמדת לנשיאות. הרשת געשה, ושלושה ימים לאחר מכן חוותה ענקית הסטרימינג את היום הגרוע ביותר השנה מבחינת ביטולים

הפילוג הפוליטי בארה"ב מתחיל להשפיע גם על נטפליקס. בסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג דיווחו כי ענקית הסטרימינג חוותה עלייה בביטולי מנויים לאחר שהמייסד והיו"ר ריד הייסטינגס הביע תמיכה פומבית במועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס ותרם מיליוני דולרים לקמפיין שלה.
לפי חברת המחקר אנטנה, שיעור הביטול כמעט ושולש לאחר התמיכה הפומבית הזו. באופן כללי שיעור הביטולים בנטפליקס נחשב בין הנמוכים בתעשייה. לפי המחקר, הלקוחות בארה"ב ביטלו את המנוי לנטפליקס ביולי בשיעור גבוה מאשר בכל חודש אחר מאז פברואר.
הייסטינגס הוא תורם ותיק למפלגה הדמוקרטית. בפוסט שפרסם במדיה החברתית X ב-22 ביולי הוא הביע את תמיכתו הרשמית בהאריס לנשיאות. יום לאחר מכן אישר הייסטינגס לאתר דה אינפורמיישן שתרם 7 מיליון דולר לקמפיין שלה. זמן קצר לאחר ההודעה הזו תומכיו של יריבה של האריס, דונלד טראמפ, החלו לקרוא לאנשים לבטל את המנוי לנטפליקס. חלק מהתומכים אף פרסמו תמונות של הודעת הביטול שלהם לצד ההאשטאג #CancelNetflix. שלושה ימים לאחר הפרסום על התרומה חוותה נטפליקס את היום הגרוע ביותר מבחינת ביטולים השנה.
מנטפליקס ומהייסטינגס לא התקבלה תגובה.
עם זאת, הזינוק הזה בביטולים נמשך חמישה ימים בלבד, והיה פחות חמור מהתגובה ב-2020 - אז הועלה בשירות הסרט הצרפתי Cuties שהשמרנים טענו שמנצל ילדות. בכל מקרה התוצאות הממשיות של הביטולים והתגובות להייסטינגס יתגלו בעוד כשבועיים, אז מפרסמת נטפליקס את התוצאות הרבעוניות.
חברות בידור סופגות לעיתים קרובות תגובות קשות מהתערבות בעניינים פוליטיים. כך, בדיסני נלחמו במשך שנתיים במושל פלורידה רון דסנטיס, שנקט צעדים נגד החברה לאחר שהעבירה ביקורת על חוק המגביל דיונים על נטייה מינית בבתי ספר.