אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
דוקו שבוחן מחדש את תעשיית ההפריות, לטעום את ירושלים בפוד טראקס, להתמודד עם משבר האקלים ביצירה מבריקה, לבעוט בממסד עם פוליאנה פרנק, לצפות בהצגה המוזיקלית "שמואל" ולחזור אל “תמונת הניצחון” מהספה בסלון
דוקו
לבחון מחדש את תעשיית ההפריות דרך סיפור יוצא דופן
ארי נייגל הוא מרצה למתמטיקה במכללה ציבורית בניו יורק, יהודי אמריקאי שגדל במשפחה חרדית, שבבגרותו נהפך לתורם זרע סדרתי ולגיבור הסרט "ארי והזרע הקדוש". בתחילת הדוקו המדהים והמטריד של יאיר רבינוביץ ועדי צימרמן, שמשודר ב־yes דוקו וב־STINGTV, יש לו בסביבות 20 ילדים ביולוגיים ובסופו כ־120ילדים, והיד עוד נטויה (סליחה על הביטוי). כמו במקרים רבים הנון־קונפורמיסט אמור לגרום לנו להביט על העולם דרך עיניים חדשות ולתהות על אורחותיו. למשל, מדוע לשלם עשרות אלפי דולרים על הפריה זה מקובל, אבל לעזור לנשים הרוצות להיות אמהות במתן זרע זה לא? העניין הוא שארי אינו סוכן שעושה צדק לשאלות הללו. הוא אפילו לא יודע לענות לשאלות בנו הבכור. יותר מהכל הוא נראה אובססיבי, אגואיסטי ומוזר.
רותה קופפר
אוכל
לטעום את ירושלים על גלגלים
"אוטו אוכל" הופך לאט אבל בטוח לסוג של מסורת קולינרית ירושלמית. וכך יתאספו גם השנה מיטב השפים הירושלמים בגיא בן הינום לכמעט חודשיים של זלילה שיימשכו עד סוף אוגוסט. בתוך מכוניות מסחריות גדולות, פוד טרקס, יעלו ויבואו השפים של מסעדות כמו אנג'ליקה היוקרתית הכשרה, ג'קו סטריט המצליחה, פרינג', רחל בשדרה, קדמה, ממילא, טלביה, שמאלץ, אישטבח המעולה, זוני הנצחית כמעט, ג'וי, ליאור חפצדי, דוויני ועוד. האוכל לא יהיה יקר, בין 30 ל־40 שקל למנה. אנג'ליקה תציע, למשל, אסאדו מעושן בחלה, מסעדת 1868 - רוסטביף אנטרקוט. לצד האוכל יופיעו להקות ודי.ג'ייז. במהלך פסטיבל הקולנוע של ירושלים יתקיימו הקרנות גם במתחם היריד.
ימים: ג'-ה', 18:00-23:00. גיא בן הינום.
חיליק גורפינקל
אופנה
להתמודד עם משבר האקלים ביצירה מבריקה
השבוע הקרוב הוא הזדמנות לראות את תערוכת הבוגרים של המחלקה לצורפות ואופנה של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בראשותה של שלי סתת קומבור. במסורת בצלאל רבות מן העבודות קונספטואליות, מקצתן מבוססות על עבודות יד מסורתיות יפות, חלקן מתועדות בסרטונים מעניינים המתארים את תהליכי העבודה הייחודיים. דומה שמרבית הסטודנטים שחוו את הלימודים בימי קורונה הפנימו את העובדה שארטס אנד קראפטס הם מכניזם חשוב להישרדות ולכן עליהם לשלוט בו. לדברי סתת קומבור, "בעקבות משבר האקלים חידדנו את השיח על קיימות, ואנו מחויבים להציב אותו בראש סדר העדיפויות שלנו דרך היצירה". יוצגו, בין השאר, עבודתה המעניינת "נעשה אדם" של ספיר דהן המורכבת משילוב טכניקות אריגה, קליעה, סריגה, רקמה וצורפות; "נקודת מפגש" של מור גרושקו שארגה בנול יריעות בד ומערכות לבוש יפהפיות; "קליפה" האסתטית של מעיין וייל בקר שיצרה טקסטיל בעבודות מקרמה, סריגה ורקמה והשתמשה בטכניקות צביעה עם חלודה; ומחשבות על חירות האדם בפרויקט "בובה אנושית" של מאיה קפלן שיצרה בובות מריונטות שספק שולטות בגופן ספק נשלטות, בבגדי גוף שמשלבים מסורת וטכנולוגיות חדשניות כמו הדפסה דיגיטלית. קמפוס בצלאל הר הצופים בירושלים עד 22 בחודש.
עילית מינמר
מופע
לבעוט בממסד עם פוליאנה פרנק
בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית שמורה פינה חמה ללהקת "פוליאנה פרנק", אחד הקולות האלטרנטיביים הנועזים שפעלו פה עם מסרים אנטי־מיליטרסיטיים ופמיניסטיים בוטים. בשבת הם יתאחדו למופע חד־פעמי בגגרין בתל אביב. "יש בשירים שלנו המון הומור, תקווה ומחאה, אז זה יצא מסונכרן עם התקופה", אומרת סולנית הלהקה, אליוט (שרון בן עזר), מי שהיתה שותפה למהפכה האלקטרונית של סוף הניינטיז והלסבית הראשונה שיצאה מהארון בתקשורת."המוזיקה שלנו היא מאה אחוז לב. את האלבומים עשינו בבית בתקציב זעום מתוך אהבה למוזיקה ורצון לדבר על דברים שנוגעים בכולנו בלי להתחשב בחברות התקליטים ובתקשורת". הלהקה הוציאה שני אלבומים פורצי דרך: "חיה ומתה בארון" (1989) ו"אין לבחור" (1990). "יש לנו המון קהל שהמוזיקה הזו דיברה ללב שלו והוא יגיע בשבת, ואנחנו מאוד מתרגשים ונהנים בחזרות".
מאיה נחום שחל
סרט
לחזור אל “תמונת הניצחון” הפעם מהספה בסלון
בדרך כלל סרטים ישראליים עוברים בתוך כמה חודשים או שבועות מבתי הקולנוע אל שירותי ה־VOD המקומיים, אבל סרטו האחרון של אבי נשר, “תמונת הניצחון”, משיק מסלול מעט שונה: אחרי שכ־200 אלף איש צפו בו בבתי הקולנוע, ממחר הוא יהיה זמין בלעדית לצפייה בנטפליקס (בישראל וארה”ב). אחרי שנה וחצי ישודר גם בערוצי הטלוויזיה המקומיים. במקביל, פסקול הסרט, שהלחין תום אורן, יצא לפני כמה חודשים בחברת “מילאן” (חברה־בת של סוני), והוא זמין להאזנה בספוטיפיי. כך שאם זו לכם הצפייה הראשונה או אם כבר ראיתם את סרט המלחמה הגרנדיוזי ויוצא הדופן הזה, עם סצנת הקרב הסופית עוצרת הנשימה ושוברת הלב שלו, המספרת את סיפור הקרב על קיבוץ ניצנים במלחמת העצמאות ב־1948, תוכלו לעשות זאת, ואז לחזור ולהאזין ל”הנעימה של זיגי”, הקטע המוזיקלי המרגש שנמצא בבסיס הסרט ובליבו.
יאיר רוה