סגור
שאנון דוהרטי 2019
שאנון דוהרטי, דיברה בפודקאסט שלה על ההחלטה להתכונן לפרידה מהעולם (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni/File Photo)

בגיל 53 - כוכבת בברלי הילס 90210 שאנון דוהרטי נפטרה מסרטן

דוהרטי שיחקה בתפקיד האייקוני ברנדה וולש בסדרת הנעורים המצליחה של שנות ה-90; לפני שמונה שנים אובחנה עם סרטן השד ומאז ועד מותה תיעדה ברשת את שלבי המחלה; כשלוק פרי שגילם את דילן החבר שלה נפטר ב-2019, אמרה דוהרטי "הייתי בטוחה שאני אהיה הראשונה למות, כשזה קרה ללוק זה שלח אותי לסחרור"

השחקנית שאנון דוהרטי, מי שהתפרסמה בעידן שבו לצופים היה מקום בלב רק לסדרה אחת, כברנדה וולש ב"בוורלי הילס 90210", מתה היום מסרטן. היא היתה בת 53 במותה. לפני שמונה שנים אובחנה עם סרטן השד, ומאז שיתפה את מעריציה ועוקביה הרבים במאבק שלה במחלה.
דוהרטי, שיחקה בתפקידים קטנים מילדות, מתפקיד אורח ב"בית קטן בערבה" ו"הכומר מרפי", אך פרסומה הרב בא לה מהשתתפות בסדרה של דארן סטאר "בוורלי הילס 90201", בתור ברנדה התאומה לבית וולש שהגיעה יחד עם אחיה ברנדון (ג'ייסון פריסטלי) ללוס אנג'לס, ושם פגשה חבורה של צעירים עשירים שחיים חיים עשירים ושמשיים, מרובי מסיבות, סקס, שקרים ו-וידיאוטייפ.
ברנדה וברנדון, וכן ברנדה וקלי - האויבת הבלונדינית שלה - היו למטבע מוכר בתרבות הפופולרית. "בוורלי הילס", שהפיק ארון ספלינג ובתו טורי שיחקה בה, שודרה במשך כל שנות התשעים ונחשבה לאופרת סבון לשעת לילה שהגדירה דור. אך התככים על המסך גלשו לנעשה מאחורי הקלעים על הקושי לעבוד עם דוהרטי - "קשה", ביטוי ששמור בעיקר לשחקניות - עזבה את הסדרה אחרי ארבע שנים בלבד.
כאשר לוק פרי, שגילם את דילן החבר שלה ב"בוורלי הילס 90210" נפטר ב-2019, אמרה דוהרטי "כמי שיש לה סרטן בשלב ארבע הייתי בטוחה שאני אהיה הראשונה למות, כשזה קרה ללוק זה שלח אותי לסחרור".

1 צפייה בגלריה
דילן ו ברנדה בוורלי הילס 90210 שאנן דוהרטי
דילן ו ברנדה בוורלי הילס 90210 שאנן דוהרטי
"דילן" ו"ברנדה" בבברלי הילס 90210, לוק פרי ושאנון דוהרטי
(צילום מסך)

תפקידה כברנדה היה אמנם המזוהה ביותר איתה, אך היא גם שיחקה תפקיד ראשי נוסף בסדרת טלווייזה בסוף שנות התשעים כמכשפה ב"מכושפות" (אך בשל סכסוכים עם היוצר ארון ספלינג והשחקנית אליסה מילנו עזבה בעונה השלישית).
היא חזרה לתפקידה כברנדה בגרסה של סוף שנות ה-2000 ל"ברוולי 90210". בעשור האחרון שיחקה פחות בסדרות מתוסרטות ויותר בתוכניות ריאליטי, כולל "רוקדים עם כוכבים" וסדרה שנתפרה במיוחד למידותיה ששמה "שאנון אומרת".
ב-2015 אובחנה כחולה בסרטן השד. היא עברה טיפולים, הקרנות וניתוח. לאורך כל הדרך לא ניסתה להסתיר את תסמיניה. היא היתה דוברת מאוד כנה ובולטת בכל הקשור למחלה. כך למשל סיפרה כי ניסתה את הכובע עם קרח יבש שאמור למנוע נשירת שיערת בזמן הטיפול בכימותרפיה, אך במקרה שלה זה לא עבד.
ב-2017 הודיעה לעוקביה ברשתות החברתיות כי החלימה. אך בחלוף עוד כמה שנים הסרטן חזר, התפשט לעצמותיה ולמוחה. שוב שיתפה את עוקביה בשקיפות ובאינטימיות על התהליכים הרפואיים הקשים שעברה. המצלמה ליוותה אותה בהקרנות, כימותרפיה וניתוח במוחה.
בפברואר השנה שמחה לספר בפודקאסט שלה כי הטיפול הניסיוני שהיא עוברת מצליח. היא כינתה אותו "נס" ותלתה הרבה תקוות בסיכוייה להחלים. בסוף חודש אפריל שעבר שוב התאכזבה. היא סיפרה בקול חנוק באותו הפודקאסט כי הטיפול אינו מצליח, ודיברה על הפחד שלה מהמוות ועל ההחלטה שלה להתכונן לפרידה מן העולם.
"האם זה אומר שאני מוותרת על החיים?", שאלה את עצמה ואת עוקביה, ללא מענה. עוד סיפרה למצלמה עד כמה קשה לה להיפרד מאמה, מהמחשבה של כמה היא תהיה עצובה בלעדיה. "אני הכי דואגת עכשיו לאמא שלי", אמרה למצלמה. "אני יודעת שיהיה לה קשה", אמרה בבכי מדבק ושיתפה את עוקביה ברגע יפה ששתיהן רוקדות ביחד לצלילי שיר של ליזו.