סגור
גארי אולדמן בסדרה סוסים איטיים
מרגל שתיין, מזיע ומטונף: גארי אולדמן בעונה הרביעית של הסדרה סוסים איטיים (צילום: אפלTV)

עונה 4 למותחן הריגול הבריטי "סוסים איטיים": הפעם חודרת גם המלחמה הקרה

הסדרה, שמבוססת על ספרי מיק הרון, עוקבת אחר סוכני MI5 שהודחו ועובדים תחת ג'קסון לאמב - מרגל שתיין אותו מגלם גארי אולדמן האגדי; הפרק הראשון מתחיל בפיגוע של מחבל מתאבד בקניון בלונדון, והעונה גם נכנסים לזירה דברים שקרו במלחמה הקרה

"סוסים איטיים" חזרה לפני שבוע בעונה חדשה ומלאת אנרגיה (חוץ מאצל הגיבור הראשי שלה שממשיך לעשן ולהתנשף בקוצר נשימה). היא מתרחשת בהתחלה באנגליה וגם מעבר לתעלה בצרפת, עם הפקה של אפל טי-וי פלוס שמאפשרת פיצוצים ופירוטכניקה הקפתית למכביר.
"סוסים", המבוססת על הספרים של מיק הרון, ייצבה את עצמה בשנים האחרונות כמותחן ריגול בריטי מהמיטב שהממלכה ידעה להנפיק.
הסדרה, שיצרו ויל סמית (לא השחקן) ומורבנה בנקס, ממשיכה לעקוב אחר חבורת סוכני MI5 שהודחו והגיעו לסלואו האוס, משרדיו של מרגל העל המוזנח, השתיין והחריף ג'קסון לאמב (גארי אולדמן, בתפקיד חייו). העונה, בנוסף למראה המטונף והמיוזע הוא גם מפליץ במופגן, כך שאי אפשר להגיד שלא נרשמת אצלו התפתחות אישית.
הפרק הראשון של העונה מתחיל בפיגוע טרור של מחבל מתאבד בקניון בלונדון, ואחר כך בתקרית דרמטית במיוחד הקשורה לריבר קרטרייט (ג'ק לאודן), שהוא האנטי ג'קסון לאמב, הדמות היותר ג'יימס-בונדית, שמרבה לרוץ ולחטוף ולהחטיף מכות בסדרה, וסבא שלו דייוויד (ג'ונתן פירס) שסובל מדמנציה.
התקרית - כמו תמיד בתחילת העונות של הסדרה הזאת - אינה מה שנדמית בתחילה, וכמובן שהיא תתברר כקשורה לפיגוע שקרה כמעט במקביל אליה.
הטרוריסטים המפוצצים קניונים הם לא מי שלרוב עושים זאת במציאות, בכל זאת סדרה בריטית, אלא כנראה רעים מבית, והם לא הרעים היחידים מאותו מקום.
בעונות הקודמות לומדים כי הסכסוכים בין סלואו האוס, שם עובדים כל פליטי MI5, המרגלים הפגומים, לבין ה"כלבים" במפקדה, המרגלים ללא רבב לכאורה, שבראשם עומדת כעת אמה פלייט (רות בראדלי), גדולים ומסוכנים לא פחות מאלה המאיימים על לונדון הפוטוגנית.
קריסטין סקוט תומאס בתפקיד דיאנה טרבנר כבר לא בוסית גדולה כמו בעבר אבל עדיין מושכת בחוטים, ומייצגת במראה שלה ובמשרדים המעוצבים שלה ושל המפקדה את כל מה שהוא הפוך מהחבר'ה של ג'קסון לאמב, שהם כפי שכבר למדנו אולי לא מושלמים, אבל ממש בצד הנכון. אפרופו צדדים - העונה גם חודרים לזירה דברים שקרו במלחמה הקרה.
מה שהופך את הסדרה הזאת לכל כך טובה זה לא רק הפיתולים המודיעיניים והאקשן (שהוא לפעמים על גבול הפארודיה), אלא היחסים הבין-אישיים והדמויות המעולות של הסדרה, שלמדנו להכיר ולאהוב, שסיפור חייהם והסיבות להגעתם למקום הזה, מתבררים ביתר פרטים ומטעינים את הסדרה במניעים אישיים פסיכולוגיים מורכבים ונוגעים ללב.