"הבנו שנגה ארז היא המוצר שצריך למתג"
"הבנו שנגה ארז היא המוצר שצריך למתג"
מעצבת הטקסטיל דקלה לבסקי מדפיסה מילים משירים על הבגדים של הזמרת נגה ארז "במטרה להוסיף עוד כוח לחליפות שהיא לובשת"
מעצבת הטקסטיל דקלה לבסקי עסוקה מאוד. בצד עבודה על קולקציה למותג החדש שלה ושל אבירם פימה Icialabas, שיושק בשבוע האופנה בתל אביב בשבוע הבא, היא גם שקדה בשנה האחרונה על תלבושות לזמרת נגה ארז, לסבב ההופעות שקיימה בארה"ב ולמופע שיתקיים בשבת הקרובה בהיכל מנורה. השבוע גם הפכה את זה להרצאה בכנס בשנקר על “חליפות כוח — מקצב, צבע ונגה ארז”.
סגנון הלבוש הייחודי והגרובי של הזמרת המצליחה נהפך מזמן לאחד מסימני ההיכר שלה: חליפות גבריות בגזרת אוברסייז, חולצות מכופתרות ושיער אסוף. “הבגדים שאני לובשת לא מסגירים את הגוף שלי", אמרה הזמרת למגזין "את", "אני ומה שסביבי מייצרים תמונה עם אמירה וכוח”.
לדברי לבסקי, “מעולם לא נתקלתי באמן שמבין כל כך לעומק את החיבור לאופנה לגיבוש זהות ולאיזשהו בידול באופן שתואם את האג’נדה שלו, כמו ארז”. היא רואה בכך הזדמנות להראות איך מעצבי טקסטיל יכולים להשתלב בתהליך עיצובי רב־משתתפים. “אני אוהבת מוזיקה ושמעתי את נגה ארז המון עוד לפני שפנו אליי, ואני זוכרת שהסתכלתי עליה עם החליפה הגברית הגדולה הזאת וראיתי אמנית שבוחרת לשדר מסר שאני מפרשת כך: תקשיבו לי כאמן לפני שאתם שופטים אותי כאישה. לחליפה גברית יש הצהרה וביטוי של כוח”.
הקשר נוצר בקיץ שנה שעברה כשתומר אלמוזנינו, הסטייליסט של ארז, פנה ללבסקי. אלמוזנינו וארז גיבשו זהות אופנתית ומיתוגית, מעצב חליפות הגברים אור יאיר ביטון מ”היילייט סטודיו” כבר תפר עבורה כמה חליפות, ולבסקי התבקשה להצטרף לצוות כדי לקחת את הקונספט הזה עוד צעד קדימה. “פעם ראשונה יש חשיבה כזאת בכלל של להכניס מעצב טקסטיל בשלב כל כך מוקדם כחלק מהותי מפרויקט. יצרנו יש מאין, כשהפרינטים והטקסטיל נועדו מלכתחילה לצייר מסר אחיד עם הגזרות. היתה חשיבה על צבעים, על מה רוצים לשדר, על הטקסטים, על הלהקה שעל הבמה”, היא מסבירה. בסך הכל עוצבו 30 מערכות לבוש.
“כשהסתכלנו על דברים קלאסיים של חליפות גברים וחשבנו על טוויסט. בנוסף הסתכלנו על מה שקורה בעולם מבחינת מיתוג ולוגומניה, על בתי אופנה גדולים שיוצרים נחשקות על ידי אובר מיתוג. בעצם בהפוך על הפוך הבנו שנגה היא המוצר שלנו ואנחנו רוצים למתג אותה”.
כך נוצרו הדפסי אול אובר על החליפות, שהם בעצם לוגו של נגה ארז המורכב מהאותיות N בלועזית וא’ בעברית, כל מיני פורמטים שמתכתבים עם חליפות גברים — פסים, משבצות פפיטה קלאסית ולעתים גם מה שנראה כצורות גיאומטריות — ומנהלים דיאלוג עם הלוגואים של בתי אופנה כמו שאנל, דיור ואחרים. לשם כך נעזרה לבסקי במעצב הגרפי מתן יונטף ובשיתוף עם קורנית דיגיטל הותאמו הפרינטים לגזרות של החליפות “אחד לאחד”. ארז, מספרת לבסקי, מאוד מעורבת: “היא בחרה את הצבעים, ידעה מה היא רוצה, איך היא רוצה שדברים ייראו, במה היא תרגיש נוח”.
הפריטים במסע ההופעות בארה”ב היו בצבעוניות מאופקת, אך למופע הענק בארץ ולסבב ההופעות באירופה “כבר העזנו יותר", מסכמת לבסקי. "יותר צבעים, יותר פטרנים, יותר בולד. אפילו הדפסנו על החליפות מילים מתוך השירים, מסרים שהיה חשוב להעביר”.