סגור
פנאי  שחר טבוך שאלון תרבות
שחר טבוך ( צילום: יובל חן)

השחקן שחר טבוך: "אני כמו טיילור סוויפט מעלי אקספרס"

שחקן והזמר שחר טבוך עובד על אלבום שני וסיים להצטלם ל"שבאבניקים". הוא היה יושב לבירה עם בריטני ספירס של פעם, אוהב לכתוב שירים על בנים, מתגעגע לאחים גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה, שורף 100 יורו על בנדנות, מתקרב לאלוהים, חולם לישון יותר ומנצל את ההזדמנות כדי לגלות לאמא שלו שהוא איבד לה את המחשב

שחר טבוך
• גיל: 25 • מקום מגורים: רמת גן
• מצב משפחתי: בזוגיות עם אמיר אהרון
שחקן וזמר. לאחרונה יצא אלבום הבכורה "היי, זה שחר" מתוכו הלהיט "נאדי באדי" עם אגם בוחבוט. שיחק בסדרות "שעת נעילה", "סקיי", "אינפיניטי", ו"אבא מטפלת". ב־28 באוגוסט יופיע בזאפה תל אביב
איפה אנחנו תופסים אותך?
"בדירה של בן הזוג שלי ברמת גן. הוא בדיוק מכין ארוחת בוקר".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
"אני שותה תה 'חמדת השקד' כל בוקר. אין תה טעים כזה. קפה אני שותה רק כשאני ממש ממש עייף, או לחוץ, או בחרדה קיומית".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"עם סבא רבא רבא שלי. הוא היה רב ביוון והייתי רוצה לספר לו על החיבור שלי לדת שפתאום קרה. רב במשפחה זה מרגש וחבל שלא זכיתי להכיר אותו. ואם זה לפגוש אלילת נעורים, הייתי רוצה לשבת לדבר עם בריטני ספירס של פעם, כי היום כבר אין כל כך עם מי לדבר. היא שינתה לי את החיים במה שקשור למוזיקה ואני שואב המון השראה ממה שהיתה".
על מה אתה עובד עכשיו?
"על האלבום השני שלי, וזה הכי מרגש בעולם. אלה שירים שכתבתי עם צוות מדהים שעוטף אותי, בהם לי בירן כמנהל אמנותי, חן אהרוני, איתי פורטוגלי ועוד. יהיו בו הפתעות מגניבות ואורחים, והוא שונה מאוד ממה שעשיתי עד היום. אני מתרגש לקראת מופע הזאפה הראשון שלי (ב־28 באוגוסט). כמו בכל ההופעות שלי לצד המוזיקה יתארחו שחקנים חברים שלי ויחד נמחיז איך השירים נכתבו, זו ממש הצגה. ואני גם מספר על הדרמות בחיי האישיים. סיימתי לצלם את הסדרה "שבאבניקים" שתעלה בקרוב ב־HOT, ואני מתחיל חזרות למחזמר "הקוסם" בהבימה, שם אני משחק את איש הקש. במלחמה הקמנו חבורה של יוצרים וזמרים ונסענו להופיע בכל הארץ מול חיילים ומשפחות מפונים. בהתחלה שרתי שירים עצובים עד שילדה אחת ביקשה 'תשיר את 'מנגל', אנחנו רוצים לעשות כיף’, ואז הבנתי שזה טבעי. בנוסף, היה לי מאוד חשוב לדבר בעולם על הקהילה הלהט"בית בישראל ולהראות לכל תומכי ה'קוויר פור פלסטיין' מה היו עושים להם בעזה".
מה השריטה שלך?
"לכתוב שירים על בנים. מכל דייט שעשיתי יצא שיר. אני ממש טיילור סוויפט מעלי אקספרס".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"להאמין שמה ששלך שלך. לקח לי זמן להבין אבל אני יודע את זה. סבתא שלי אומרת בספרדית 'לא תנצחו אותי', וזה אומר שגם אם הרבה פעמים אני מקבל 'לא', זה לא אומר כלום, כי בסוף אצליח לנצח בדרך שלי".
איך אתה אוהב להעביר את שישי בצהריים?
"בהכנות לשבת. מוציא את הבגדים הלבנים, מסדר את הנרות כמו שאני אוהב, מארגן את הסידור ואז הולך לבית הכנסת. אני מאוד אוהב את השבת".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
"לא לאחר למקומות. אני מאחר לכל מקום".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"שיקרתי לבן הזוג שלי אמיר. הוא מפיק מוזיקלי וכשהוא הזמין אותי לסשן באולפן, אמרתי לו שהדבר האהוב עליי זה להעמיד סירים, ואני לא יודע לבשל. אמרתי לו שלנקות ולכבס מרגיע אותי, ובחיים לא עשיתי כביסה. וגם לא סיפרתי לו שאין לי רישיון. בסוף כמובן אמרתי לו את האמת. אני לא אשקר יותר בחיים, אני מבטיח".
מי בעיניך האדם הכי סקסי?
"אמיר".
למי אתה מתגעגע?
"אני מתגעגע מאוד לשני חברים טובים שלי: התאומים גלי וזיו ברמן מכפר עזה, שחטופים בעזה. אני מתפלל כל יום שיחזרו ושכל החטופים יחזרו. הכרנו בפסטיגל שם הם היו חלק מצוות התאורה והסאונד ונשארנו בקשר טוב. כשהייתי חדש בפסטיגל הם חיבקו ואהבו, וכולנו, כל הקאסט, נקשרנו אליהם".
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
"אוכל. אמא שלי מכינה לי קופסאות עם אוכל, אבל בגלל שאני נמצא באולפן המון שעות, אז אני כל יום מזמין סושי. וגם, נסעתי עכשיו ליוון עם חברות וקניתי בנדנות באיזה 100 יורו. בשביל מה?".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"לפעמים אני קצת מעופף והייתי רוצה להיות יותר ממוקד. אני מאבד כל הזמן דברים: איבדתי מלא פעמים את המפתחות ואת הארנק וכרטיס האשראי. אמא שלי לא יודעת שאיבדתי את הלפטופ שלה, אבל עכשיו היא תדע".
על מה יש לך רגשות אשם?
"אני יודע שזה לא קשור אליי אבל חלק מהאנשים במגזר הדתי מרגישים שהצורה שבה אני מתנהל עם הדת מביישת ולא בסדר. אני חי את החיים האלה ואני ילד של אלוהים בדיוק כמוהם ועצוב לי שהם לא רואים את זה ככה. לפעמים אני קצת מרגיש אשם על זה.אני צריך להבין שזו ממש לא אשמתי".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
"שזכיתי בחברויות מדהימות וזה מקדם אותי בפן הרגשי וגם העסקי. אנחנו פה כדי להיות עטופים באנשים שאנחנו אוהבים, השיר שלי שהכי הצליח 'נאדי באדי' נעשה מאהבה וחברות של שבע שנים עם אגם בוחבוט שהיתה איתי במקומות הכי נמוכים וגבוהים שלי, וגם אני בשלה".
מה מפחיד אותך, והאם זה השתנה אחרי 7 באוקטובר?
"חד־משמעית, השתנה. פעם היו מפחידים אותי דברים כמו מה יהיה עם שיר שאני מוציא, והיום אני מבין שיש דברים הרבה יותר מפחידים סביב. אני מרגיש שזה שינה לאנשים את החיים. הכי מפחיד אותי מה שקורה בצפון, יש לי רקדנית שגרה בקריית שמונה וכבר כמעט שנה גרה במלון, זה הזוי. אין לה את הבית שלה, את הלב שלה, הכל נשרף סביב, וזה מפחיד שלאט לאט זה יכול להתפשט".
מה מקום המפלט שלך בימים אלו?
"אמא שלי היא תמיד מקום המפלט שלי. כשקורה משהו טוב או רע, אמא יודעת תמיד מה להגיד".
מה הכי חסר לך בחיים?
"שעות שינה. אני לא ישן מספיק כי אני לא כל כך אוהב לישון, אני אוהב לנצל את כל שעות היום".
מה אתה מחשיב כנכס היקר ביותר שלך?
"המשפחה שלי וגם שאני מאמין. האמונה שינתה לי את החיים מקצה לקצה והפכה אותי לאדם אחר ואני מודה על כך כל יום".
איזו תכונה אתה הכי מעריך אצל החברים שלך?
"מסירות. החברים שלי הם נשמות טהורות ועושים הכל למעני וגם בשביל עצמם. האנשים שמקיפים אותי מסתכלים תמיד על הצד החיובי. כל החברות שלי באות להשתתף בכל קליפ שלי ומתמסרות ונותנות את הנשמה בהתנדבות ואהבה, כי אנחנו משפחה".
מי האמנים שהכי השפיעו על יצירתך?
"רוני דואני היא איידול בשבילי ואני גם מתאמן אצלה. מייקל ג'קסון שהערצתי בתור ילד. 'דסטיניז צ'יילד' ובכלל אני מעריץ להקות בנות ועברי לידר שלימד אותי שזה בסדר, ואפילו רצוי, לכתוב את מה שבאמת יושב לך על הלב, לא משנה מה יגידו".
אם לא היית זמר ושחקן מה היית עושה?
"ליצן, כי אני רוצה לעשות טוב. אז גם ליצן רפואי וגם בימי הולדת. לראות ילדים מחייכים זו המהות של החיים שלי".