בראש הטור: סוד ההצלחה של טיילור סוויפט - במספרים
בראש הטור: סוד ההצלחה של טיילור סוויפט - במספרים
מסע ההופעות של טיילור סוויפט "The Eras Tour" שובר כל שיא אפשרי וכבר הבטיח את מקומו כרווחי ביותר אי פעם, והראשון שיחצה את התקרה של מיליארד דולר. ההצלחה העקיפה שלו משפיעה על תעשיות שלמות כמו תיירות, מזון והלבשה. כך הופכת סוויפט למנוע כלכלי שכולו טמון באשה אחת בת 33 שמתעלה על כל הישג
17 שנים מנהלת טיילור אליסון סוויפט בת ה־33 קריירה מוזיקלית, מאז צאת אלבומה הראשון Taylor Swift מ־2006.
6 סיבובי הופעות כולל הנוכחי, קיימה כבר סוויפט. זה סיבוב ההופעות השני שלה באצטדיוני ענק. המופע הראשון התקיים במרץ 2023 באריזונה, ארה"ב. המופע האחרון האחרון (נכון לרגע זה) מיועד ל־17 באוגוסט 2024 באצטדיון וומבלי בלונדון.
131 מופעים נפתחו לטור הזה: 53 בארה"ב, 13 באמריקה הלטינית, 17 באסיה ו־48 באירופה.
3 שעות - משך המופע "The Eras Tour" הוא מופע שמורכב מ־10 חלקים (מערכות) המוקדשים ל־10 אלבומי האולפן של סוויפט מכל הז'אנרים: קאנטרי, פופ, פולק ורוק אלטרנטיבי, ומושמעים בו 44 שירים. יש בו 3 במות, 14 רקדנים, 6 נגנים ולהקה ווקאלית של 4 נשים (The Starlight) עם כוריאוגרפיה ייחודית להן במופע.
16 תלבושות מחליפה סוויפט במשך המופע, בין השאר של בתי האופנה ורסאצ'ה, אלי סאאב, רוברטו קוואלי, אוסקר דה לה רנטה, אלברטה פראטי, כריסטיאן לובוטן וזוהיר מוראד.
253.56 דולר מחיר כרטיס ממוצע לכרטיס למופע של סוויפט בארה"ב, אולם יחד עם הוצאות נסיעה, לינה ומרצ'נדייז עשויה ההוצאה להגיע ל־1,300 דולר, ואף יותר.
1.4 מילארד דולר צפוי להכניס סיבוב ההופעות הזה, וזה מסע ההופעות הרווחי ביותר בעולם אי פעם. על פי הערכה שפורסמה במגזין האמריקאי “Pollstar”, סוויפט צפויה לחצות את רף מיליארד הדולרים באחת ההופעות בסינגפור במרץ 2024. אחריה במסעי ההופעות הרווחיים בעולם: אלטון ג'ון במופע הפרידה (853 מיליון דולר), אד שירן (776 מיליון דולר) ו־U2 (עם 736 מיליון דולר). עשירי ברשימה הארי סטיילס שגרף עד כה 418 מיליון דולר.
4 מיליון דולר על פי הערכות אתר Marketwatch, סוויפט צפויה לשלשל לכיסה הפרטי מהטור, מה שמביא אותה עד לסוף 2024 לרווחים מוערכים של כ־228 מיליון דולר. זאת לפני הכנסות ממכירות אלבומים, הערכה של כ־80 מיליון דולר, חסויות של כ־25 מיליון דולר ובנוסף לכך מרצ'נדייז והשקעות בנדל"ן.
2.4 מיליון כרטיסים נמכרו עד כה לטור. מספר הכרטיסים הממוצע שנמכר להופעה אחת עומד על 53.9 אלף. מכירת הכרטיסים החלה ב־15 בנובמבר 2022. בארה"ב 3.5 מיליון איש נכנסו למכירה המוקדמת ואתר Ticketmaster קרס. בהמשך אותו יום 2.4 מיליון כרטיסים נמכרו - שיא מכירת כרטיסים של אמן ביום אחד.
5 מיליארד דולר ההכנסות העקיפות למלונאות, אוכל ואופנה הנובעות מהטור הנוכחי, כך על פי דו"ח של חברת המחקר QuestionPro. בימי ההופעות בשיקגו, למשל, התפוסה במלונות בעיר זינקה ל־97%.
100 מיליון דולר תקציב ההפקה של מסע ההופעות הזה. לפי "הוול סטריט ג'ורנל", זה אחד הטורים היקרים והמאתגרים ביותר טכנולוגית, בהשראת מופעי ברודוויי, עם תפאורות ענק מודולריות, פירוטכניקה, לייזרים, זיקוקים, מסכי ענק וגימיקים שמהפנטים את הקהל כמו ענן ממוחשב שמתוכו מגיחה סוויפט, מים דיגיטליים שמופיעים על מסכים הפרוסים על רצפת הבמה, שלתוכם היא צוללת ומגיחה בצד אחר של הבמה בלבוש אחר, נצנצים, אבני סברובסקי ועוד.
34.9 מיליארד השמעות בספוטיפיי בתוך 4 ימים נרשמו לאלבומה האחרון של סוויפט “Midnight”, אחרי שיצא באוקטובר האחרון. כך הפכה סוויפט לאשה המושמעת ביותר בספוטיפיי. בהמשך, היתה לאמן הראשון שכבש את כל עשרת המקומות הראשונים במצעד מאה הגדולים של "בילבורד". עם פתיחת סיבוב ההופעות שלה בארה"ב שיעור ההאזנה זינק ב־50%. ובשבוע העשירי של הטור ב־79% ביחס למספרים שלפני ההופעות.