סגור

אלבר אלבז היה גדול מהחיים

ערב מחווה מרגש בהשתתפות בכירי המעצבים נערך בשבוע האופנה של פריז לזכרו של אלבז, המעצב הישראלי האהוב שמת השנה מקורונה

זה היה ערב מרגש, גם בצפייה מרחוק, על המסך הקטן. ביום שלישי, בסיום שבוע האופנה של פריז התקבצו יחד מעצבים, חברים ובני משפחה לחלוק כבוד לזכרו של המעצב הישראלי אלבר אלבז, שמת מקורונה באפריל השנה בגיל 59.
44 מעצבים השתתפו בתצוגה, כל אחד עיצב דגם בהשראתו, מחווה של אהבה למעצב המצליח והאהוב שנהג לומר כי "אהבה מביאה אהבה". בחלל החשוך, לפני תחילת התצוגה, נשמע קולו של בן זוגו ב־28 השנים האחרונות אלכס קו. "אלבר היה חש כבוד גדול היום, זה חלום שלו שהתגשם. הוא אהב אנשים והם אהבו אותו. הוא גרם לנו לצחוק, לבכות, לחלום".
3 צפייה בגלריה
פנאי תצוגת אופנה איב סאן לורן
פנאי תצוגת אופנה איב סאן לורן
תצוגת אופנה, איב סאן לורן
(צילום: איי אף פי)
חלומו הגדול של אלבז לאחד את מעצבי בתי האופנה בתצוגה אחת, בהשראת תיאטרון אופנה צרפתי נודד אחרי מלחמת העולם השנייה של בגדי בובות מיניאטוריים שעיצבו קוטוריירים, קרם עור וגידים בתצוגה בה השתתפו בכירי המעצבים. מי לא היה שם — דמנה גווסליה, מריה גרציה קיורי, פייר פאולו פיקולי, ז'אן פול גוטייה, ג'ורג'ו ארמאני, ויוויאן ווסטווד, אוליבייה רוסטג, סימון רושה ועוד רבים אחרים.
3 צפייה בגלריה
פנאי אלבר אלבז מעצב האופנה
פנאי אלבר אלבז מעצב האופנה
אלבר אלבז המנוח
(צילום: אי אף פי)
אלבז כמו קם לחיים בשמלות ובבגדים שיצרו. מקצתם שיקפו את שפת העיצוב שלו בלנוון במשך 14 שנים (שמלה יפהפייה בוורוד פאודר של ריק אוונס); מקצתם בדמותו (למשל, מעיל אדום של דריס ון נוטן שלאורכו דמותו) וחלק מהם פשוט הביעו אהבה גלויה (שמלת הלבבות של ז'אן פול גוטייה). "אנשים מגדירים עצמם במעשים, לא במלים או משאלות, לא כוונות טובות אלא מעשים", כתב בעמוד האינסטגרם שלו פייר פאולו פיקולי מוולנטינו. "לתצוגה הראשונה שלי אלבר שלח לי חלוק קוטורייר שהכין עבורי, שקד לעטר אותו, לתפור ולרקום משהו שהיה מיועד לעיני בלבד. הוא לא נזקק לאור הזרקורים כדי להיות אדם טוב, הוא פשוט היה".
3 צפייה בגלריה
פנאי תצוגת אופנה איב סאן לורן
פנאי תצוגת אופנה איב סאן לורן
דגמים של סאן לורן. וון נוטן בהשראת אלבז
(צילום: גטי )
בשבוע שקדם לתצוגה עלו באתר האינסטגרם של המותג שלו AZ FACTORY שהושק רק בינואר האחרון ועוד טקסטים שכתבו המשתתפים בתצוגה בהם ראלף לורן, ג'ורג'ו ארמאני וסטלה מקארתני. בסיום התצוגה הציג צוות המותג שלו עצמו קולקציה יפה ל־AZ. "מהות הקוטור היא לא שמלה ב-150 אלף דולר ו-300 שעות של רקמה", אמר אלבז בינואר השנה , ערב ההשקה ל"ניו יורק טיימס". "המהות האמיתית של הקוטור היא מעבדה וטכניקה, ניסוי וגוף האדם". אלבז ידע בדיוק מה נשים רוצות ועיצוביו הנשיים האלגנטיים היו תוצר ישיר של המחשבה שלו על אורח החיים של נשים, המלתחה שלהן ומה נדרש בה, והקולקציה החדשה של המותג שלו משקפת את רוחו.