פיבי פילו חוזרת - עם מותג חדש
פיבי פילו חוזרת - עם מותג חדש
המעצבת המוערכת, שעיצוביה המינימליסטים כבשו את שוק היוקרה הגלובלי, מקימה מותג חדש הנושא את שמה
אחרי יותר משלוש שנים וחצי שבהן נעלמה מזירת האופנה, המעצבת המוערכת פיבי פילו, שהיתה המנהלת הקריאטיבית של המותג הצרפתי “סלין” והגדירה מחדש את רוח הזמן בעשור הקודם, חוזרת. פילו, בת 48, משיקה מותג הנושא את שמה בבעלותה, ובתמיכת תאגיד האופנה הענק LVMH שבבעלותו, בין שאר מותגי יוקרה, גם סלין. "היו לי יחסי עבודה מאד יצירתיים ובונים עם ויטון במשך השנים ובימי בסלין, ולכן זה טבעי שנחבור שוב יחד", אמרה לביזנס אוף פאשון. מאז עזבה ב־2017 את סלין, שמרה פילו על פרופיל נמוך. ההודעה על עזיבתה ופרישתה מעולם האופנה הכתה גלים והותירה את עדת מעריציה ברחבי העולם — המכונים בפי כתבי אופנה "הפילופילים" — המומים ושבורי לב. מאז מונתה לתפקיד בסלין ב־2008 ביססה פילו את מעמדה כמובילה בעולם היוקרה, הפכה את סלין לאחד המותגים המשפיעים, בנתה קהל לקוחות־מעריצות אדוקות לעיצוביה הייחודיים המינימליסטיים, והצליחה לתרגם את הצלחתה גם למונחים כלכליים (סך המכירות של הקולקציות שלה הניבו 700 מיליון יורו ב־2017). לא רק עורכי אופנה ואנשי התעשייה נשבו בקסמה והיו להוטים אחר עיצוביה, אלא גם לקוחות נאמנות שהבגדים שעיצבה נהפכו למדים שלהן. בין השאר העיד על כך חשבון אינסטגרם בשם "סלין הישן" שכולו מחווה לסלין של פילו, מחיר פריטים מיד שנייה בעיצובה עלה בכ־30% מאז פרישתה.
כשפרשה עלו השערות רבות בנוגע אליה ולתפקיד הבא שלה, והיו שחשבו שתמונה למנהלת אמנותית בשאנל או אלאיה. זה לא קרה. הרבה זמן עבר מאז, והמעצבת שהפכה את ג'ון דידיון לאייקון אופנה לאחר שהצטלמה לקמפיין של סלין, ירדה למחתרת. עכשיו היא חוזרת לעולם אחר מזה שעזבה.
השקת מותג חדש, במיוחד בימים של פוסט מגיפה עולמית (או בעיצומה, בעצם) אינה עניין של מה בכך. הסיכון גדול מאד למעצבים, ההשקעה אדירה אם בחשיפת המותג ואם בחנויות בלוקיישנים הנכונים, ואין זה מפתיע שלא רבים נכונים לעשות את הצעד הזה. אלבר אלבז למשל, חיכה חמש שנים כמעט עד שהשיק לפני מותו מותג משלו. יתרה מכך, בשנים האחרונות בכלל, ובשנה וחצי האחרונות בפרט, השתנו הרגלי הקנייה, ושוק היוקרה נאלץ להתמודד עם הכניסה החזקה של פלטפורמות הדיגיטל והאי קומרס. המעצבים שכן הצליחו להתבלט היו דווקא אלסנדרו מיקלה מגוצ’י ודמנה מבלנסיאגה, שניהם בבעלות תאגיד קרינג, שמציגים סגנון הפוך לחלוטין מהמינימליזם של פילו.
הקולקציה הראשונה והמסקרנת של פילו למותג שלה תושק, ככל הנראה, לקהל הרחב בינואר 2022 בעולם שעדיין יהיה נתון במשבר. "השהייה בסטודיו שלי והחזרה ליצירה היא מרגשת", אמרה לביזנס אוף פאשון. "אנ מצפה לחזור ולהיות בקשר על הלקוחות שלי בכל מקום. להיות עצמאית, לשלוט במה שאני עושה ולהתנסות בתנאים שלי. זה מאד משמעותי עבורי".