סגור

"המוטנטים החדשים" - קן הקוקיה לנוער

אחרי שנים של עיכוב “המוטנטים החדשים" מתגלה כסרט נעורים לא מספיק מעניין, וכסרט אימה רע

חשבתם שהסיפור של ״ליגת הצדק״ הציב את הבמאי בנתיב התנגשות בינו לבין האולפן? חכו עד שתשמעו את הסיפור על ״המוטנטים החדשים״ שמגיע אחרי ארבע שנים של דחיות בהפצה. בשני המקרים אלה סרטי קומיקס המפגישים כמה דמויות שצריכות, בניגוד לאינסטינקט שלהן, להתאחד ולהילחם באויב משותף, ובשני המקרים האולפן שנתן אור ירוק לפרויקט נכנס לחרדה, והתחיל לדרוש מהבמאי עוד ועוד צילומי השלמה. הסרט נדחה כל כך הרבה פעמים עד שנדמה היה שזה פרויקט מקולל שהאולפן בכלל לא מעוניין שיופץ אי פעם. אבל הקורונה, למעשה, הצילה את חייו.
״המוטנטים החדשים״ צולם ב־2017 ורק עכשיו מגיע אלינו, כשהוא מופץ בשירותי ה־VOD הישראליים. אבל סיפור הפקתו מתחיל הרבה קודם.

1 צפייה בגלריה
פנאי אניה טיילור ג’וי בסרט המוטנטים החדשים
פנאי אניה טיילור ג’וי בסרט המוטנטים החדשים
פנאי אניה טיילור ג’וי בסרט המוטנטים החדשים
(צילום: Courtesy of 20th Century Stu)

באמצע העשור הקודם אולפני פוקס הביעו עניין ברעיון ליצור סרט ספין־אוף שיתניע את קווי העלילה של כמה דמויות מהיקום של חוברות ״אקס־מן״. מי שמונה לכתוב ולביים את הסרט היה ג׳וש בון, שב־2014 זכה להצלחה עם המלודרמה ״אשמת הכוכבים״, ועכשיו היה אמור ליצור סרט קומיקס על־טבעי, שגם עוסק בבני נוער, וגם הוא מדבר על התבגרות, זעם נעורים, טראומות ילדות ואהבות ראשונות.
עלילת ״המוטנטים החדשים״ מתרחשת כולה במתקן אשפוז שבו סגורים חמישה נערים ונערות בעלי כוחות, שעדיין לא ברור מה טיבם ואיך הם שולטים בהם. זהו, אם כן, בית ספר למוטנטים מתחילים, ומובטח להם שברגע שהם ילמדו לשלוט בכוחות, הם יעברו לפנימייה היוקרתית יותר בראשותו של פרופסור אקס, ובכך בעצם ימוזגו לתוך העולם הרשמי של סרטי “אקס־מן”. אבל לא כל מה שנאמר בתחילה יתגלה כאמת בסוף.
כל שני השלישים הראשונים של הסרט הם מעין גרסת נעורים ל״קן הקוקיה״, שבו חמשת הצעירים עוברים טיפולים קבוצתיים, שבהם כוחות־העל מוצגים כהפרעות נפשיות פסיכוטיות ואלימות, שהם צריכים ללמוד לדכא. מייזי וויליאמס מ״משחקי הכס״ מובילה את הצוות, ואניה טיילור־ג׳וי, כוכבת ״גמביט המלכה״, משחקת לצדה דמות שתזכיר קצת את היתומה מהסדרה המצליחה ההיא.
שלוש שנים לפני שהסרט הופץ בארה״ב יצא הטריילר הראשון שלו, ושם אולפני פוקס התחילו לקבל רגליים קרות, כשלא הצליחו להכריע מי קהל היעד שלו: האם זה סרט נעורים אפל שפונה לקהל צעיר ושהופך את כוחות־העל לסוג של הפגנת מצבי רוח קיצוניים של גיל ההתבגרות? או שמא זה סרט אימה הממוקם באופן ברור יותר בתוך העולם של סרטי ״אקס־מן״ אך מתרחק מסוגת ההרפתקאות וגיבורי־העל של הסרטים הקודמים. ההפצה נדחתה לתחילת 2019, כדי לאפשר לבמאי לצלם סצנות נוספות, ואז לסוף 2019. אבל בינתיים אולפני דיסני קנו את אולפני פוקס וקיבלו את הסרט לידיהם, ובתחילה נדמה שאין להם שום עניין בו. בהמשך הם איפשרו לבמאי לסיים את עבודות הפוסט־פרודקשן על הסרט, ואז הגיעה הקורונה.
אחרי כל זה היה יכול להיות נהדר לגלות שגם כאן מדובר באולפן אטום שלא יודע לזהות את החזון של הבמאי שלו. אבל ״המוטנטים החדשים״ הוא במקרה הטוב פיילוט לסדרת טלוויזיה לנוער. השימוש בכוחות־על כדימוי למצוקות גיל ההתבגרות הוא מוצלח. אבל בון לא הצליח לממש אף אחד מהכיוונים שהוא עצמו הבטיח לאולפן: זה לא סרט נעורים מספיק מעניין, וזה סרט אימה די מחורבן. אחרי ארבע שנות עיכוב ״המוטנטים החדשים״ התגלה כסרט שאיש לא באמת חיכה לו, ושכמו גיבוריו אולי היה עדיף לסגור אותו במתקן סגור וסודי, הרחק מהציביליזציה.