השבוע שהיה בעסקי הספורט: פיפ"א נשארת חמדנית
השבוע שהיה בעסקי הספורט: פיפ"א נשארת חמדנית
סכומי המחלוקת בין פיפ"א לגופי שידור באירופה נחשפו השבוע; ארסנל וטוטנהאם פועלות לקדם כדורגל נשים; צמד מינויים בכירים במכון וינגייט בישראל; הליגה הצרפתית יוצאת לארה"ב; ומה תעשה אדידס עם מלאי בשווי 1.3 מיליארד דולר?
חמדנות או מחיר הוגן? מצבו של גביע העולם בכדורגל נשים
בשבוע שעבר דיווחנו שנשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, יצא כנגד גופי שידור במדינות בכירות באירופה על כך שההצעות שהם הגישו לשידור גביע העולם בכדורגל נשים אינן עומדות בציפיות ושקיים סיכוי שהטורניר לא ישודר במדינות אלו. בתגובהף גוף התקשורת הגרמני "קיקר" חושף כי גופי השידור במדינה הגישו הצעה בשווי של 5 מיליון יורו, מאיטליה ההצעה עומדת על כמיליון יורו ומאנגליה מגיעה ההצעה הגבוהה ביותר בשווי 8 מיליון יורו. זאת בעוד שבפיפ"א מצפים להצעות בשווי מינימלי של 10 מיליון יורו.
פיפ"א אמנם מתקשה למכור את זכויות השידור אך נראה שאין לה בעיה בגיוס נותני חסות לטורניר. חברת יוניליוור היא האחרונה שהצטרפה כנותנת חסות לטורניר ותשתמש בו בכדי לקדם את מותגיה השונים בתחום הטיפוח האישי.
חשיפה לכדורגל נשים באצטדיונים מרכזיים באנגליה
לרוב כשמזכירים את ארסנל וטוטנהאם באותו משפט מדברים על יריבות היסטורית ועזה בצפון לונדון. השבוע שני המועדונים הוכיחו לנו שלמרות היריבות המחויבות שלהם לקידום כדורגל נשים נמצאת חזק על הכוונת.
בטוטנהאם הודיעו שיארחו את המפגש הכפול הראשון בתולדות המועדון ב-20 במאי כאשר קבוצת הגברים תארח את ברנטפורד ולאחר מכן קבוצת הנשים תארח את רדינג במסגרות הפרמיירליג וליגת הנשים.
בארסנל מציגים מגמה דומה לאחר שאירחו משחקים גדולים של קבוצת הנשים במסגרת הליגה וליגת האלופות ופרסמו הודעה רשמית בה התחייבו לארח חמישה משחקי ליגה בעונה הבאה לעומת שלושה ששוחקו העונה. במשחק נגד טוטנהאם שנערך בספטמבר 2022 נשבר שיא כאשר נמכרו מעל ל-53 אלף כרטיסים.
מינויים בכירים במכון וינגייט
בישיבת מועצת מכון וינגייט שהתקיימה בשבוע שעבר אשרו צמד מינויים בכירים במכון. אייל אהרנסון מונה למנהל האקדמיה למצוינות בספורט/ בעברו כיהן מנהל הפנימייה בכפר הנוער נווה הדסה ומנהל פרויקט הביטחון התזונתי העירוני ב"לתת". מורן מסיקה אידלמן מונתה לתפקיד ממלאת מקום סמנכ"לית הספורט. לצד התפקיד החדש היא תמשיך לכהן בתפקידה הנוכחי בתור מנהלת אתנה – המרכז לקידום ספורט נשים במכון .
הליגה הצרפתית מכוונת לארה"ב שעסוקה בהשקת קמפיין למונדיאל 2026
אין ספק שהפופולריות של הליגה הצרפתית נמצאת קרוב לנקודת שפל. השליטה של פריז סן ז'רמן בשנים האחרונות יחד עם הסכם זכויות שידור בשווי שיא שקרס במהלך מגפת הקורונה פגעו בחשיפה ובתחרותיות של הליגה.
במאמצים להגביר את החשיפה לליגה מתמקדים בשווקים זרים ובראשם ארה"ב שם הליגה הצרפתית חברה לסוכנות השיווק Revolution על מנת להתחבר לאוהדים מקומיים וליצור שותפויות אסטרטגיות עם מותגים וגופי תקשורת.
יהיה מעניין לראות אילו כוכבים ישארו בפריז ויוכלו להיות חלק מהקמפיין של הליגה בצל השמועות על עזיבת ניימאר ומסי.
במקביל, ולצד הפופולריות הגואה של הכדורגל, בארה"ב כבר נערכים לקידום מונדיאל 2026 עם השקה רשמית המתוכננת ל-17 במאי בלוס אנג'לס. קמפיין #WeAre26 יציג את 16 הערים המארחות עם תוכנית בידור שתשודר בשידור חי בשירות הסטרימינג פיפא+.
מה עושים עם מלאי נעליים בשווי 1.3 מיליארד דולר?
ההערות האנטישמיות של קניה ווסט לא רק פגעו בקהילה היהודית העולמית אלא גם יצרו כאב ראש פיננסי אדיר לאדידס. ווסט היה שגריר של חברת הספורט וההלבשה הגרמנית וכחלק מהשותפות פותח ליין נעליים פופולרי הידוע בתור Yeezy. בעקבות ההערות שלו, אדידס חתכה את ההתקשרות ונתקעה עם מלאי סחורה בשווי 1.3 מיליארד דולר. לאחר שהתלבטו מה לעשות עם המלאי הענק, באדידס בחור להמשיך במכירתו אך לתרום את ההכנסות לארגונים שנפגעו מדבריו של ווסט.