סגור
ארטיום דולגופיאט בגמר בפריז
ארטיום דולגופיאט בגמר בפריז (צילום: עוז מועלם)

מדליה שישית בפריז - ושלישית ביום חלומי: ארטיום דולגופיאט זכה בכסף

אחרי ההופעה הרעה במוקדמות, האלוף האולימפי התעשת בגמר וביצע תרגיל מרשים וחף מטעויות רציניות עליו קיבל 14.966 נקודות, ציון שהעניק לו את מדליית הכסף. קדמו לו גולש הרוח הישראלי תום ראובני שזכה במדליית הזהב האולימפית בניגוד לכל הציפיות והגולשת שרון קנטור שזכתה בכסף

אחרי הדרמה הגדולה בשבוע שעבר, כשכמעט הודח בשלב המוקדמות, האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט (27), הוכיח מאיזה חומרים נדירים הוא עשוי. דולגופיאט ביצע תרגיל פנטסטי בגמר בפריז, חף מטעויות רציניות, וזכה בציון של 14.966 שהעניק לו את מדליית הכסף.
מדליית הכסף של דולגופיאט חותמת את היום הגדול ביותר בתולדות הספורט הישראלי עם מדליית זהב בשייט של תום ראובני ומדליות כסף של שרון קנטור (שייט) ודולגופיאט. מעולם ישראל לא זכתה בשלוש מדליות זהב ביום אחד.
1 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתהפך בפריז
ארטיום דולגופיאט מתהפך בפריז
ארטיום דולגופיאט מתהפך בפריז
(צילום: עוז מועלם)
דולגופיאט הפך בכך לספורטאי האולימפי הישראלי המעוטר בהיסטוריה עם מדליות זהב וכסף. המתעמל וגולש הרוח גל פרידמן הם הספורטאים הישראלים היחידים שזכו בשתי מדליות אולימפיות בתחרות אישית.
היחיד שהצליח לעקוף את דולגופיאט בגמר היה המתעמל המצוין מהפיליפינים קרלוס יולו שקיבל 15.0 על התרגיל שלו, למרות טעות שביצע בפס האקרובטי הראשון. אנחת רווחה נשמעה במשלחת הישראלית כשג'ייק ג'רמן הבריטי, מהמועמדים למדליה, לא עקף את דולגופיאט וקיבל 14.933. לאחר שאיליה קובטון האוקראיני קיבל 14.533 נקודות בלבד, התברר סופית כי דולגופיאט יעלה על הפודיום גם היום - ויהפוך לספורטאי הישראלי השני אחרי גל פרידמן שזוכה בשתי מדליות אולימפיות בתחרות אישית.
כאמור, בשבת הקודמת ניצל דולגופיאט מהדחה מוקדמת עם ציון לא אופייני, 14.466 נקודות בלבד. הוא ביצע שתי טעויות בולטות במהלך התרגיל, הראשונה בפס האקרובטי השני כשכופף ברכיים, החליק ולא היה רחוק מנפילה, והשנייה בפס השלישי כשנחת לא טוב.
דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית. הוא זכה בעשר מדליות לאורך הקריירה באליפויות העולם (3) ואירופה (7), וכמובן במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו לפני שלוש שנים - וכעת מדליית כסף בפריז.
כאמור, באמתחתו של המתעמל הישראלי יש שלוש מדליות באליפויות העולם, האחרונה מזהב - לפני כעשרה חודשים - ודווקא ב-7 באוקטובר - התאריך הזכור לרעה לכל עם ישראל בשל מתקפת הפתע של חמאס. אז זכה דולגופיאט באנטוורפן בתואר אלוף העולם והבטיח את מקומו בפריז 2024.
בכך, כפי שכבר נכתב, הוא הפך לאלוף האולימפי הישראלי הראשון שיוכל להגן על התואר שלו במשחקים האולימפיים. כזכור, לינוי אשרם פרשה אחרי המשחקים בטוקיו ואילו גל פרידמן הפסיד בקרב מול שחר צוברי על השתתפות במשחקים בבייג'ינג 2008.
המדליות האולימפיות של ישראל בפריז
תום ראובני, זהב (שייט)
ענבר לניר, כסף (ג'ודו)
רז הרשקו, כסף (ג'ודו)
שרון קנטור, כסף (שייט)
ארטיום דולגופיאט, כסף (התעמלות מכשירים)
פיטר פלצ'יק, ארד (ג'ודו)