סגור

עתיד הכדורגל: אלו טכנולוגיות הספורט שיוצגו במשחק בין רומא לטוטנהאם

ממצלמה שתספק לקהל נקודת מבט של שחקנים ועד צעיף עם NFT ייחודי: המרכז לחדשנות בספורט HYPE Sports Innovation קישר בין סטארט-אפים בספורט למארגני המשחק בין טוטנהאם לרומא, שייערך בחיפה. אלה התוצאות

"בגיל 5, למרות שהיה אוהד בית"ר ירושלים, סבא משה לקח אותי לראות משחק בקטמון, הפועל ירושלים מול הפועל חיפה" מספר אמיר רווה, מייסד ומנכ"ל HYPE Sports Innovation. "אני זוכר את העלייה למגרש, זו חוויה שנצרבה לי בנשמה. אני גם זוכר שהבאתי נעליי כדורגל שאם אחד מהשחקנים יפצע, אני אעלה למגרש במקומו. מהמשחק הזה חזרתי ב'היי' שעד היום אני זוכר ואני בן יותר מ-50, וזה עוד אחרי שסבא שלי אמר לי שזה היה המשחק הכי משעמם שראה בחיים שלו. שנים אחרי ולא הרבה השתנה מהחוויה הזו - ולכן היא עדיין מלאה בקסם. אבל יש היום טכנולוגיות שיאפשרו לי לראות את המשחק על השטיח שלי עם AR - למשל. בעתיד הקרוב אני אוכל לשחק פיפ"א במחצית על הדשא - כשאני באצטדיון. בהייפ, יש לנו מאה מנטורים שעובדים איתנו ביחד כשהתפקיד שלנו הוא לקדם חדשנות בספורט ולהשפיע על הרבה מאוד אנשים דרך חדשנות - וזה מה שיקרה במשחק הקרוב בין טוטנהאם לרומא שייערך באצטדיון בחיפה".
השם הרשמי של המשחק הוא I tech cup ולפי התוכניות של עו"ד מאורו רוזנשיין, הבעלים של חברת MTR7, זה הולך להיות עניין שנתי. MRT7 אחראית על מימון המשחקים, ארגון הפרוצדורה למול הקבוצות, תשלום לשחקנים, אירוח והטסות לארץ, כולל בני המשפחה, גיוס ספונסרים, חסויות ומכירת כרטיסים.
החודש, ב-30 ביולי, יוצגו טכנולוגיות חדשות במשחק בין רומא לטוטנהאם שארגנה חברת MTR7:
להסתכל על המשחק מהזווית של השחקן
חברת הסטארט־אפ הישראלית MindFly שמספקת מצלמת גוף, מבוססת על בינה מלאכותית (AI) מנקודת מבטו של השחקן. מערכת הענן מבוססת על בינה מלאכותית שנבנתה על ידי החברה עורכת את קטעי הוידאו וכך הצופים יכולים ליהנות ולחוות חוויית צפייה אחרת. כמו כן ניתן לצפות בקטעים גם במדיות השונות של המועדונים ואף לרכוש אותם כ-NFT. בין הפרטנרים של החברה ניתן למצוא את: היורוליג, קבוצת הכדורגל הגרמנית פ.צ. קלן ועוד. במסגרת המשחק החברה תתקין את מצלמת הגוף החדשנית שלה על המשתתפים ולאחר מכן תאפשר לאוהדים לצפות בקטעים נבחרים מהמשחק מנקודת מבט שלא נראתה עד כה.
4 צפייה בגלריה
טכנולוגיית ספורט MINDFLY
טכנולוגיית ספורט MINDFLY
טכנולוגיית ספורט של MINDFLY
(צילום: FC KOLN)
מציאות מדומה באצטדיון
חברת FOOTAR המפתחת אפליקציית Augmented Reality תאפשר לאוהדים בבית ובמגרש לחוות שכבות נוספות של מידע ועניין על גבי המסכים שלהם. במסגרת המשחק, האוהדים יוכלו לראות סטטיסטיקות ונתונים בזמן אמת אודות השחקנים שבמגרש בנוסף לחוויות נוספות.
4 צפייה בגלריה
טכנולוגיית ספורט FootAR
טכנולוגיית ספורט FootAR
טכנולוגיית ספורט של FootAR
(צילום: FootAR-David Olim )
מוצרים פיזיים עם NFT
חברת CollectiD תציג אפליקציה בתוכה מערכת למוצרים, מותגים וצרכנים אשר מבטיחה אותנטיות ושקיפות ומופעלת על ידי רשת הבלוקצ'יין וה-NFC. בין הפרטנרים של החברה ניתן למצוא את מועדון הספורט הגרמני באייר לברקוזן, אתלטיקו מיניירו הברזילאית ועוד. החברה פיתחה עבור אתלטיקו מיניירו את חולצת הכדורגל החכמה הראשונה באמריקה הלטינית. במהלך זה אוהדי הקבוצה קיבלו חולצה פיזית ובמקביל NFT שניתן ליהנות דרכו מחוויה בלעדית לאוהדים. במסגרת המשחק, CollectiD יעניקו לאורחים מתנה המשלבת מוצר פיזי עם צ'יפ אלקטרוני המאפשר להם גישה בלעדית לחוויה דיגיטלית משלימה.
4 צפייה בגלריה
טכנולוגיית ספורט
טכנולוגיית ספורט
(צילום: atletico mineiro collectID website)
יש NFT לכל דורש
חברת NFT LABS מתמחה בפיתוח עולמות ושירותים בטכנולוגיות WEB3.0 כולל הטבעת NFT ופיתוח מרקט פלייס בעולמות הספורט. במסגרת המשחק, כל אחד מהאוהדים יוכל להטביע לעצמו עם הכניסה לאצטדיון NFT אישי שמהווה הוכחת השתתפות במשחק, אשר יכנס באופן אוטומטי לארנק דיגיטלי חדש שייפתח עבורו. NFT זה יוכל לאפשר לו בעתיד לקבל הטבות מסוימות ואף להיכנס לאירועים ייחודיים. כמו כן, אישורי ההשתתפות עצמם, יוכלו להפוך לפריטים המעניינים אספנים דיגיטליים ולהיסחר בפלטפורמות שונות.
קולאז' מיוחד לאוהד
חברת Filmily פלטפורמת וידאו בעלת תוכן מבוסס משתמשים אשר מושתת על בינה מלאכותית (AI) ולוכד את רגעי השיא של הקהל. האוהדים יכולים לבחור את התוכן שיראו על סמך: רגש, מגדר, מיקום זמן והמותגים אחריהם הם עוקבים. בין הפרטנרים: NFL, WASSERMAN ועוד. במהלך המשחק, האוהדים יוכלו להסריט את עצמם ולשתף עם חברים ואוהדים אחרים, ולאחר המשחק המערכת תפיק באופן אוטומטי לכל המעוניין, קולאז' של סרטונים.
4 צפייה בגלריה
טכנולוגיית ספורט Filmily WEBSITE
טכנולוגיית ספורט Filmily WEBSITE
טכנולוגיית ספורט של Filmily WEBSITE
(צילום: Filmily )
לייב מהמשחק לכל העולם
חברת FanFest מספקת פלטפורמה ליוצרים שמאפשרת לארח באמצעות הופעות בלייב דרך אתר החברה לכל מקום בעולם, למכור כל דבר ולשדר מכל מקום. בין הפרטנרים: מועדון הכדורגל הצרפתי פריז סן-ז'רמן, מועדון הכדורגל האנגלי, מנצ'סטר סיטי ועוד. במסגרת המשחק יוכלו האוהדים לצפות בתכנים משלימים ייחודיים לפני, במהלך ואחרי המשחק אשר נוצרים ומשודרים על ידי אוהדים אחרים ברחבי העולם.
"המשחק של טוטנהאם ורומא שמגיע לישראל הוא הזדמנות חסרת תקדים להציג את החברות הטכנולוגיות החדשניות ביותר בעולם", מסביר אמיר רווה, ומוסיף כי "המטרה של הייפ היא לייצר חדשנות בתעשיית הספורט דרך מעל 250 חברות הפורטפוליו הצומחות בתחום הספורט- טק. המשחק הוא הזדמנות שעוד לא הייתה להראות את הטכנולוגיות החדשניות, כאלה שלא הייתה בפניהן האפשרות לעשות זאת במהלך עונה רגילה, ולהראות לעולם הספורט איך חדשנות יכולה להשפיע על עתידו. אנחנו מעריכים את המחויבות והתעניינות שיש לטוטנהאם ורומא בתחום החדשנות בספורט".
על פי הערכות כ-9.3 מיליארד דולר הושקעו בטכנולוגיות וסטארט אפים בתחום הספורט. נכון לסוף 2021 - 10 החברות הגדולות מבחינת שווי שוק מגיעות לשווי מצרפי של כ-50 מיליארד דולר. לחברת HYPE Sports Innovation הישראלית יש כיום מרכז חדשנות גלובלי בפ"ת ומהווה כר ניסויים לפיתוחים השונים שישנו את חווית הצפייה והצריכה של הספורט על ענפיו השונים, בשותפות עם קבוצות ונבחרות מהליגות הטובות בעולם, NFL, NBA, פיב"א, אופ"א, אדידס, ועוד. במקביל זו מנהלת את רשת המאיצים הגדולה בעולם בתחום החדשנות בספורט, ומאגדת בתוכה מאות מותגים, מועדונים, מומחים ומשקיעים.
"אנחנו נותנים שירותי חדשנות לקבוצות כגון פריז סן ז'רמן או קלן, פיב"א ואדידס ובמקביל מלווים סטארט אפים של ספורט ומקשרים אותם לקבוצות שאנחנו עובדים איתן או חברות תקשורת. עבור זה אנחנו מקבלים את האופציה להשקיע בחברה בשווי הנוכחי לכמה שנים. אנחנו כל יום בשיחות עם קבוצות שמחפשות פתרונות טכנולוגיים ומקשרים אותם לסטארט אפים ברחבי העולם שמספקים את אותם פתרונות".