השקעות בישראל וחסות בעייתית למונדיאל הנשים: השבוע שהיה בעסקי הספורט
השקעות בישראל וחסות בעייתית למונדיאל הנשים: השבוע שהיה בעסקי הספורט
חסויות לצד שיתוף פעולה טכנולוגי מיוחד בתחום הנגישות מטעם חברה ישראלית עם ארגון ספורט בינ"ל, פיפ"א ממשיכה לסבך עצמה לאחר דיווחים על חסות סעודית לגביע העולם בכדורגל נשים, ובברצלונה מתקרבים לטורקיה בפרויקט שיפוץ הקמאפ נואו. זה השבוע שהיה בעסקי הספורט
השקעה של 120 מיליון שקל לטובת מבנה מעונות חדש במכון וינגייט
מכון וינגייט יקים מבנה מעונות חדש לספורטאים בעלות של כ-120 מיליון שקל ויאכלס כ-505 ספורטאיות וספורטאים. הקמת המבנה אושרה כחלק מתכנית פיתוח וינגייט 2026. במבנה ישימו דגש על אבזור גבוה, וכן על חדרים נגישים לספורטאים פאראולימפים. הבנייה תבוצע על ידי יזם פרטי וכעבור 25 שנים המבנה יועבר לבעלות המכון. בשנתיים האחרונות חתם המכון עם שישה איגודים מובלים אשר נבחרותיהם מתחילות לפעול ולהתאמן בו ובהן התעמלות מכשירים בנים ובנות, התעמלות אומנותית, אתלטיקה, טניס, טיפוס, סיוף וכדורעף חופים.
סלקום תעניק חסות לנבחרות ישראל בכדורסל 3X3 בדרך לפריז 2024
חברת סלקום ואיגוד הכדורסל הישראלי השיקו הסכם חסות חדש לנבחרות ישראל בכדורסל 3X3. במסגרת שיתוף הפעולה תעניק החברה חסות לנבחרות הנשים והגברים בשווי מאות אלפי שקלים למשך שנתיים. לוגו החברה יתנוסס על גבי המדים הרשמיים של הנבחרות, במגרשים, בשילוט ובסרטונים של השחקנים והשחקניות ובאתר של האיגוד. בנוסף, ישתתפו השחקנים והשחקניות באירועי תרומה לקהילה שתקיים חברת סלקום.
חברת AccsessiBe הישראלית בשיתוף פעולה עם Special Olympics
לקראת הספיישל אולימפיקס שייערך ביוני השנה בברלין, חברת אקססיבי הישראלית תסייע לארגון בהעלאת מודעות לצרכי נגישות באמצעות פודקאסט וקטעי וידאו סביב החשיבות של נגישות עם ספורטאים מאמנים, מתנדבים, חברי ועדה ועוד. חברת אקססיבי היא החברה המובילה לפתרונות נגישות מבוססי אינטליגנציה מלאכותית לאתרים באינטרנט.
הלבנת תדמית מטעם פיפ"א: חסות מסעודיה למונדיאל נשים 2023
לפי דיווח באתר "אתלטיק" פיפ"א תודיע בקרוב על חסות עם ארגון התיירות הרשמי של ערב הסעודית לגביע העולם בכדורגל נשים שיחול בקיץ הקרוב באוסטרליה וניו זילנד. חסות זו צפויה להיות מהבולטות של גוף התיירות בעולם הספורט לאחר שליאו מסי כבר נבחר לשגריר של הארגון.
הדיווח התקבל עם ביקורות חריפות והתאחדויות הכדורגל של אוסטרליה וניו זילנד שיגרו מכתב רשמי משולב לפיפא עם דרישה להבהרות והבעה נחרצת לגבי עמדת שתי המדינות לגבי הפרות זכויות אדם ונשים. גם ארגון אמנסטי הביע דאגה מהחסות הפוטנציאלית וטוען כי מדובר במהלך נוראי של הלבנת תדמית וניצול של כדורגל נשים מטעם מדינה עם הפרות זכויות אדם רבות ובעיקר כלפי נשים.
ערב הסעודית משקיעה כספים רבים בכדי לבסס את מעמדה בכדורגל העולמי ורבים סבורים שהמדינה אף תזכה לארח את מונדיאל 2030. המדינה כבר העניקה את הזכויות לאירוח גביע אסיה 2027.
מאסטרקרד: האוהדים הוציאו 37% יותר על מוצרי ספורט
מאסטרקארד פרסמה את נתוני כלכלת הספורט לשנת 2022 ולפי ממצאיה - ביחס ל-2021 היה גידול של 12% בהשתתפות כקהל במשחקי ספורט; גידול של 10% בהתעמלות באופן קבוע; גידול של 37% בהוצאות על מוצרי ספורט, שירותים וחוויות. המדד שבוחן את "כלכלת הספורט" באירופה הוא סקר שנערך בקרב יותר מ-11 אלף אנשים באירופה זו השנה השנייה ברציפות, מגלה כי יותר אנשים השתתפו כקהל באירועי ספורט בשנת 2022 (12% גידול לעומת שנת 2021) ויותר אנשים התעמלו באופן קבוע (גידול של 10% בשנת 2022 ביחס ל-2021). בנוסף, ניתוח של המכון לכלכלה של מאסטרקארד מראה שההוצאות בכרטיסי אשראי על מוצרי ספורט, שירותים וחוויות בתחום עלו ב-37% ב-2022 בהשוואה ל-2021.
מטורקיה באהבה: ברצלונה בחרה בחברת בנייה טורקית לשיפוץ הקאמפ נואו
מועדון הכדורגל ברצלונה חתם על הסכם עם חברת הבנייה הטורקית Limak לביצוע שיפוץ איצטדיון הקמפא נואו. עבודות השיפוץ צפויות להתחיל ביוני השנה. מסקירה באתר של לימאק נראה כי לצד פרויקטים הנדסיים מרשימים החברה מעולם לא עבדה על אצטדיון כלשהו. במעמד החתימה נכחו השגריר הטורקי בספרד והקונסול הטורקי בברצלונה. כאשר ספורט ופוליטיקה מתערבבים תהיו בטוחים שמשהו נוסף מתבשל מאחורי הקלעים.
חברה ישראלית חושפת הונאות כרטיסים לסופרבול
חברת הסייבר הישראלית BrandShield, המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות/ רמאויות/ זיופים ברשת, חושפת לראשונה את היקפי הונאות הרשת לקראת הסופרבול שייערך בראשון הבא באריזונה.
המשחק בין פילדלפיה איגלז לקנזס סיטי צ'יפס יהיה משחק גמר עונת 2022 של ה-NFL. הנתון מדהים: נמצאו 154 אתרים חשודים עם דומיין שמכיל את המילים superbowl ו- tickets (104), packages (40), deal (6) promo (2), coupon (2). בנוסף, חשודים בהפרות שמכילות את המילה eagles עם מילים שהוזכרו למעלה (39), ו- chiefs (24). בחלקן יש הונאות אקטיביות ובחלקן ההונאה יכולה להתרחש כל רגע כי יש תשתית ודומיין. מעבר לכך, תארו לעצמכם כמה הונאות עוד עשויות להסתובב ברחבי הרשת עם שמות דומיינים אחרים שלא נבדקו.
הדפוס מוכר מהיומיום של צרכנות הרשת, מאירועי ענק קודמים ומשיטות שהפכו מוכרות ברשת, ואף התעצמו ב-3 השנים האחרונות באופן ניכר. דרך הרשתות החברתיות וקבוצות של אוהדים ומעריצים, הרשת מתמלאת באתרי הונאה כוזבים, המציעים כרטיסים למשחק ומרצ'נדייז נוספים. האתרים נראים מהימנים לגמרי, אך מדובר בהתחזות. לעתים אף יציעו חבילות אטרקטיביות במחירים משתלמים, כדי למשוך את קהל הקונים, אך בפועל הרוכשים לא מקבלים את התמורה.