אוהדי פרמיירליג שהולכים למשחקים משקיעים 1.3 מיליארד ליש"ט בקבוצתם בעונה
עפ"י מחקר KPMG ופלטפורמת ההשקעות eToro, מדובר בעלייה של 31% מאז עונת 2014/15. עלות הכרטיסים עלתה קלות רק 1%
16:0713.11.19
אוהדים של קבוצות פרמיירליג העונה יבזבזו יותר מ-1.3 מיליארד ליש"ט על קבוצותם. מדובר בעלייה של 31% מעונת 2014/15. כך לפי מחקר של מחלקת הכדורגל של פירמת ראיית החשבון KPMG ופלטפורמת ההשקעות הישראלית, eToro.
הממצאים העיקריים של המחקר:
- עלייה של 31% בסכום שהאוהדים מוציאים על קבוצתם בפרמיירליג - עלייה של 6.5% מהעונה שעברה.
כדורגל פרמיירליג, ניוקאסל יונייטד צילום: גטי אימג'ס
- עלות הכרטיסים דווקא לא צמחה בצורה דראסטית - רק 1% מאז 2014/15.
- העלויות שצמחו עבור האוהד שהולך למשחקים: 40% סכומים ששולמו על מנויים לצפייה במשחקים בטלוויזיה, 21% מחירי מרצ'נדייז, 14% מחירי כרטיסים למשחקי בית (היתה ירידה של 16% במחירי כרטיסי חוץ בעקבות רגולציה), 11% מחירי מזון ושתייה.
- 4 מ-6 המועדנים הגדוליםהם המועדונים הכי יקרים עבור האוהדים שלהם.
-
מנצ'סטר סיטי הכי זולה עבור הערך הבידורי שלה. 16.9 ליש"ט לכל שער שמובקע.
- המועדונים היקרים ביותר עבור האוהדים שלהם הם ניוקאסל וארסנל. אוהד ממוצע של ארסנל מוציא 2,214 ליש"ט על קבוצתו בעונה, בדיוק כמו אוהד של ארסנל. טוטנהאם במקום השני - 2,113 ליש"ט ואחריה צ'לסי (2,1071), ליברפול (2,055 ליש"ט), בורנמות' (1,972), סאות'המפטון (1,972), מנצ'סטר יונייטד (1,957), נוריץ' סיטי (1,930), ברייטון (1,930).
חברת eToro היא פלטפורמה שהיא בעצם רשת חברתית למשקיעים.