פייסבוק רכשה את זכויות השידור למשחקי MLB ב-35 מיליון דולר
הרשת החברתית תשדר את 25 המשחקים גם מחוץ לארה"ב, אך אלו לא יהיו זכויות בלעדיות למשחקים שתשדר
פייסבוק חתמה על הסכם זכויות שידור עם ליגת הבייסבול של צפון אמריקה - MLB. לפי ההסכם, הרשת החברתית תשדר 25 משחקים של הליגה בארה"ב באופן בלעדי תמורת 35-30 מיליון דולר, עפ"י הערכות.
- השווי הממוצע של קבוצת בייסבול בצפון אמריקה: 1.54 מיליארד דולר
- האמריקאים יהמרו בגובה 36.5 מיליארד דולר על בייסבול העונה
- שחקן הבייסבול המולטי-מיליונר עובד כנהג אובר במהלך הפגרה
זה הסכם זכויות השידור הגדול המשמעותי הראשון בין פייסבוק לאחת מארבע הליגות המובילות בארה"ב. בפייסבוק בונים תיק חסויות זכויות שידור של משחקי ספורט בלייב. בעלי הקבוצות של ה-MLB אישרו את המהלך.
"הספורט נדד משידורים בעורצים פתוחים לשידורים בערוצי כבלים ועכשיו אנחנו מגיעים למצב בו הספורט נודד גם לצעד הגדול הבא שלו - לרשתות החברתיות" אמר לי ברק, יועץ בתחום.
פייסבוק משדרת בשנה האחרונה משחקים מליגת הכדורגל של מקסיקו, משחקי ליגת האלופות (במקסיקו) וגם משחקי MLB (לא באופן בלעדי). כמו כן, הליגה שידרה 47 משחקים מליגות הקולג'ים של ארה"ב.
הרשת החברתית הגדולה בעולם (1.4 מיליארד משתמשים ביום) הכניסה יותר מ-40 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום והודעות.
מי שיפיק את השידור זו רשת MLB (ערוץ MLB Network) כך שלשידור יהיה תחושה של שידור טלוויזיה רגיל. פייסבוק תשדר את המשחקים גם מחוץ לארה"ב אך אלו לא יהיו זכויות בלעדיות למשחקים שתשדר.
מוקדם יותר השנה, פייסבוק החליטה לא להגיש הצעה לשידור משחקי פוטבול בימי חמישי. החברה כן רכשה זכויות שידור לסיכום מחזור ואירועים מיוחדים ממשחקי NFL. כמו כן, הליגה הציעה 600 מיליון דולר עבור זכויות השידור של ליגת הקריקט של הודו - אך חברת פוקס הציעה סכום גבוה יותר וזכתה במכרז.