מנהלת הליגה חשפה תוכנית חומש לחיזוק המותג
ליגת הכדורגל הצרפתית (LFP) חשפה תכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה לחזק את הליגה המקומית בשוק הבינלאומי ולצמצם את הפער בין ליג 1 ושאר הליגות הגדולות של אירופה
- צרפת: ליג 1 אאוט, ליג קונפורמה אין
- הנסיכה הגדולה
- הנשיאה הראשונה: נטלי בוי דה לה בור תוביל את מנהלת הליגה הצרפתית
מפת הדרכים עבור מחזור 2017-2022 כוללת 5 נקודות, כל אחת מהן מורכבת מ-20 יוזמות שאמורות לערער על הדומיננטיות של הפרמיירליג האנגלית, לה ליגה הספרדית, הבונדסליגה הגרמנית וסריה A האיטלקית.
חמש הנקודות העיקריות הן: להגן ולהעריך את חשיבות הפיתוח של שחקנים צרפתיים, להעלות את הערך של הכדורגל הצרפתי בזירה הבינלאומית, להגדיל את חווית יום המשחק ולהעלות את ההכנסות ממרצ'נדייז, לבסס קשרים עם חברות משקיעים ואופ"א, ולפתח אסטרטגיית מיתוג ותקשורת, וכן גיבוש תכנית לאחריות חברתית.
השאיפה העיקרית היא להעלות את ההכנסות מ-22 מיליארד יורו (2.35 מיליארד דולר) בעונת 2016-17 ל-2.7 מיליארד דולר בעונת 2021-22, לא כולל עלייה בשווי זכויות השידור המקומיות. מתוך מחשבה על הטלוויזיה, בליגה מתכוונים ללכת בעקבות הליגות הגדולות האחרות ולהשיק שעות משחקים חדשות ב-13, 15 ו-17 בצהריים, זאת על מנת להפוך את המשחקים לאטרקטיביים יותר לשווקים הבינלאומיים. בשלב זה, זכויות השידור הבינלאומיות מכניסות בסביבות 33 מיליון יורו בשנה.
בליגה ובהתאחדות הכדורגל הצרפתית (FFF) איחדו בפברואר כוחות ופתחו משרד ראשון מחוץ לצרפת, בבייג'ינג. בכירים בהתאחדות מסרו כי הם מתכוונים לפתוח משרדים נוספים באסיה או בצפון אמריקה. ברמה המקומית, מתכוונים להביא בחודש הבא מנהל B2B כדי לחזק את הקשרים עם קהילת העסקים הצרפתית.
מנקודת המבט של הספורט, בליגה מעוניינים לעודד טיפוח כישרונות צעירים על ידי הארכת התקופה המקסימאלית המותרת בחוזה הראשון של שחקן, הקלה על הלוואות בין קבוצות והסרת מגבלות על שחקנים מחוץ לאיחוד האירופי.