סקיי: הרייטינג של הפרמיירליג יורד כי אנשים צופים פחות בטלוויזיה
מספר הצופים במשחקי ליגת הכדורגל האנגלית ששודרו בסקיי במחצית הראשונה של העונה נמוך ב-12% לעומת שנה קודם לכן. הסיבות - מעבר לצפייה בטאבלטים וסמארטפונים שלא נכללים בחישובים
מספר הצופים במשחקי הפרמיירליג ששודרו בסקיי במחצית הראשונה של העונה נמוך ב-12% לעומת שנה קודם לכן. מהנתונים שפרסמה הרשת עבור ששת החודשים הראשונים עולה עוד, כי הרווחים הושפעו מעלייה של 314 מיליון ליש"ט שהיא נדרשה לשלם לפרמיירליג עבור זכויות השידור בתקופה המדוברת.
- יותר מדי זה יותר מדי
- בגלל הרייטינג הנמוך: גמר ליגת האלופות ישודר ביוטיוב
- שידור משחק הסופרבול ברשת פוקס משך 111.3 מיליון צופים
מספר האנשים שצופים במשחקי כדורגל בטלוויזיה לא השתנה, אלא התדירות ואופי הצפייה השתנו, זאת בשל חבילות VOD הזמינות בפלטפורמות כמו נטפליקס. מספר הולך וגדל של אנשים העדיפו גם לצפות במשחקים בטאבלטים או בסמארטפונים, והם לא נכללים בחישובי הרייטינג.
המשחק של ליברפול נגד מנצ'סטר יונייטד ששודר בסקיי משך בממוצע 2.8 מיליון צופים - המספר הגבוה ביותר עבור משחק אחד בשלוש השנים האחרונות. אולם, עם 168 משחקים זמינים העונה לעומת 138 בעונת 2010-11, הצופים הפכו להיות יותר סלקטיביים.
בפרמיירליג מודעים לכך שאחת הבעיות העיקריות שעומדות בפניהם היא פיראטיות. נרשמה עלייה במספר האפליקציות הלא חוקיות שמאפשרות לצופים להוריד משחקים המשודרים בסקיי, BT ספורט ואפילו רשתות בינלאומיות כמו NBC. בעקבות כך הוצאו צווי מניעה שמטרתם לחסום את האתרים, וננקטו צעדים נגד פאבים המשדרים משחקים. בדצמבר נידון ספק של מכשירים עם אפליקציות לארבע שנות מאסר.
תופעה חדשה שהתפתחה היא של אוהדים שמשדרים את המשחקים בשידור חי מתוך האצטדיון באמצעות מכשירי הסמארטפון בפלטפורמת Periscope של טוויטר. אוהד של מנצ'סטר סיטי שידר את משחק החוץ נגד קריסטל פאלאס בגביע, ומשך 139 אלף צופים. בפרמיירליג הודיעו כי ינקטו בצעדים נגד שידורים מהסוג הזה.
במקביל, המועדונים בפרמיירליג דנים בהצעה למכור את חוזי השידור על בסיס של כל קבוצה לגופה, מהלך שמאיים על המערכת הנוכחית, שמחלקת את ההכנסה של מיליארדים באופן שווה. אחת התפיסות היא שהשוויון הנוכחי הוא אחת הסיבות לירידה בביצועים של המועדונים האנגליים בתחרויות האירופיות, אך שהם מרוויחים הרבה יותר מהמועדונים היריבים.