$
חסויות וזכויות שידור

אדידס משקיעה הכי הרבה בפרסום, הישראלים מעדיפים נייקי

מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום על מותגי הספורט המובילים, עולה כי אדידס הוא מותג הספורט המוביל בישראל בהוצאה לפרסום

אוריאל דסקל 11:2108.01.17

מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום על מותגי הספורט המובילים, עולה כי אדידס הוא מותג הספורט המוביל בישראל בהוצאה לפרסום. משנת 2010 אדידס הוציאה בישראל כ־30 מיליון שקל (הוצאה ריאלית על פי חישובי יפעת). במקום השני, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-12.5 מיליון שקל, נמצאת נייקי המובילה במספר הפרזנטורים שאיתם עבדה: כריסטיאנו רונלדו, עומרי כספי, רונלדיניו ואחרים.

 

 

 

"מותגי הספורט שאינם מפרסמים ענק מתאפיינים בפריסת מדיה ממוקדת לקהל היעד", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום "מותגי הספורט שאינם מפרסמים ענק מתאפיינים בפריסת מדיה ממוקדת לקהל היעד", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום צילום: יח"צ

 

המותגים שנבדקו במחקר הם אדידס, נייקי, ניו באלאנס, אסיקס, סאקוני וריבוק, ומניתוח תמהיל הפרסום המצרפי שלהם בשנת 2016 עולה כי כמחצית מההוצאה לפרסום שלהם היתה בדיגיטל. ערוצי הטלוויזיה קיבלו כרבע מהכספים שהוקצו לפרסום. "מותגי הספורט שאינם מפרסמים ענק מתאפיינים בפריסת מדיה ממוקדת לקהל היעד", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "אתרי ספורט באינטרנט, חבילת מכוני כושר במדיית INDOOR, נראות מוגברת בתוכניות הטלוויזיה 'המירוץ למיליון' ו'הישרדות' ועוד".

 

משנת 2010 הקמפיינים המובילים היו דווקא של אסיקס היפנית (נעלי NOOSA — "יכולנו לספר לכם") שעלה 2 מיליון דולר; ניו באלאנס ("לרוץ כמו מקצוען") שהובילה קמפיין של 1.7 מיליון שקל; ואדידס ("Pure Boost") שאף היא רשמה הוצאה ריאלית לפרסום של 1.7 מיליון שקל.

 

מניתוח פרסומות האונליין של מותגי הספורט שמתבסס על נתוני פאנל הגולשים הטכנולוגי של יפעת בקרת פרסום (מונה כ־1,200 איש) עולה כי אדידס וריבוק העדיפו לפרסם ביוטיוב בעוד נייקי וניו באלאנס העדיפו את הווידיאו בפייסבוק. אדידס וניו באלאנס בלטו בפרסום באתרי חדשות. ביפעת בדקו גם באמצעות מכון המחקר CI את העדפת הציבור הרחב ברכישת מותגי ספורט. כ־29.5% מהמשיבים ענו כי היו מעדיפים לרכוש מותג ספורט של נייקי, כ־19% היו מעדיפים לרכוש מוצר של אדידס, כ־17% היו מעדיפים לרכוש מוצר של ניו באלאנס, כ־14% היו מעדיפים לרכוש מוצר של סאוקוני (Saucony), כ־7% היו מעדיפים לרכוש מוצר של אסיקס ורק 4% היו מעדיפים לרכוש מוצר של ריבוק. כ־10% מן הציבור היו מעדיפים לרכוש מוצר ספורט של חברה אחרת.

 

יעקובי מוסיף: "נתונים מעניינים נוספים שעלו מן המחקר, מצביעים על כך שלנייקי יש עדיפות מובהקת בקרב קהל צעיר, ואילו לניו באלאנס יש עדיפות בקרב קהל גברי ומבוגר. אחוז המשיבים בקרב הקהל הדתי שהעדיף מותג ספורט אחר שאינו נמנה עם ששת המותגים שהיו חלק מהמחקר, היה גבוה באופן מובהק מקהל החילוני".

 

מותג הספורט המועדף על הישראלי (על פי בדיקה של יפעת בקרת פרסום)

 

נייקי - 29.5%

 

אדידס - 18.6%

 

ניו באלאנס - 16.7%

 

סאקוני - 14.1%

 

אסיקס - 7.2%

ריבוק - 4%

 

אחר: 9.9%

בטל שלח
    לכל התגובות
    x