אולימפיאדות 2018 ו-2020 יכניסו לפחות 10 מיליארד דולר לוועד האולימפי הבינלאומי
תוכנית הספונסרשיפ הראשית של האולימפיאדה (TOP) עשויה לייצר הכנסות של 2 מיליארד דולר במחזור האולימפי הבא – כפול ההכנסות מהמחזור הנוכחי הנמשך ארבע שנים ומסתיים לאחר אולימפיאדת ריו ב-2016
תוכנית הספונסרשיפ הראשית של האולימפיאדה (TOP) עשויה לייצר הכנסות של 2 מיליארד דולר במחזור האולימפי הבא - כפול ההכנסות מהמחזור הנוכחי הנמשך ארבע שנים ומסתיים לאחר אולימפיאדת ריו ב-2016.
- פחות משנה לאולימפיאדה בריו: מי הים מזוהמים קשות
- הציבור כבר אינו מעוניין לארח אולימפיאדות
- ממשלת יפן מתנגדת להקמת אצטדיון אולימפי ב-2 מיליארד דולר
חבילת הספונסרשיפ לחברות מקומיות עבור אולימפיאדת טוקיו ב-2020 זוכה לביקוש רב, וזכויות השידור עבור השנים 2017-2020, צפויות לגייס בסביבות 4.5 מיליארד דולר, כך שנראה שהמחזור הזה, שהוא הראשון שבו גם אולימפיאדת הקיץ וגם אולימפיאדת החורף מתקיימות באסיה, יהיה גם הראשון ליצור הכנסות של מעל 10 מיליארד דולר מחוזי שידור, ספונסרשייפ, כרטיסים וחוזי רישוי.
סכום זה ייצג עלייה לעומת 8 מיליארד דולר שהרוויחו במחזור בין השנים 2009-2012 – תקופה שבה נרשמו עליות חדות במחיר הכרטיסים ובהכנסות מחוזי שידור.
במחזור בין השנים 2001-2004, שכלל את אולימפיאדת החורף בסולט לייק סיטי שהתקיימה ב-2002 ואת אולימפיאדת אתונה ב-2004, ההכנסות מארבעת המקורות העיקריים עמדו על 4.2 מיליארד דולר "בלבד".
"אם הדברים ילכו כשורה, נוכל להגיע ליעד עבור 2024 כבר ב-2020", מסר טימו לומה, האחראי בוועד האולימפי הבינלאומי על שירותי הטלוויזיה והשיווק.
באוקטובר דיווחו ב- insidethegames כי בוועד האולימפי קבעו יעד של 2 מיליארד דולר בהכנסות מתכנית הספונסרשייפ על 2024.
המחזור האולימפי שמסתיים בריו מהווה את הפעם הראשונה שתכנית הספונסרשיפ תורמת מעל 1 מיליארד דולר במזומן ובתמורה לשירותים וסחורות לוועד האולימפי.
במקביל, ערוץ המדיה האולימפי החדש יכול לאפשר לספונסריות המרכזיות להשיג חשיפה נוספת עבור ההשקעה שלהן, ולשכנע אותן ששווה לשלם יותר כדי להישאר חלק מהתכנית גם בעתיד.
התכנית צמחה בצורה משמעותית מאז החלה במחזור 1985-1988, אז הכניסה לוועד האולימפי 96 מיליון דולר. לשם השוואה, עבור המחזור של 2009-2012, השווי שלה כבר עמד על 950 מיליון דולר.