מונדיאל הנשים שובר שיאי צפייה ועניין
באצטדיון קומונוולת' באדמונטון צפו כ-53 אלף איש במשחק הפתיחה בין קנדה המארחת לסין. זה שיא מבחינת מספר האוהדים שצפו במשחק של נבחרת בכל ספורט בקנדה
14:1511.06.15
בלי שום טורניר מרכזי בכדורגל הגברים, מונדיאל הנשים, שיצא לדרך בסוף השבוע, מצליח לשבור שיא אחרי שיא.
קראו עוד בכלכליסט:
- כדורגל נשים צריך חוקים משלו
- צעד קטן לכדורגל נשים, צעד גדול לכדורגל
- מונדיאל הנשים בקנדה שובר שיאי מכירת כרטיסים
אוהדות נבחרת גרמניה. לפני 4 שנים יותר מ-400 מיליון צופים עקבו אחר הטורניר בגרמניה, וההערכות הן שמספר זה יכול להכפיל עצמו בקנדה, כעת כשיש 24 נבחרות בטורניר. צילום: רויטרס
באצטדיון קומונוולת' באדמונטון צפו 53,058 במשחק הפתיחה בין קנדה המארחת וסין. זהו שיא מבחינת מספר האוהדים שצפו במשחק של נבחרת בכל ספורט בקנדה.
לפני 4 שנים יותר מ-400 מיליון צופים עקבו אחר הטורניר בגרמניה, וההערכות הן שמספר זה יכול להכפיל עצמו בקנדה, כעת כשיש 24 נבחרות בטורניר.
המשחקים ישודרו ב-187 מדינות ברחבי העולם, והטורניר עזר להשיב את המהימנות של המשחקים בעקבות שערוריית פיפ"א.
ויקטור מונטליאני מהתאחדות הכדורגל של קנדה טען כי האירוע לא ייפגע על אף ההתפתחויות הדרמטיות מחוץ למגרש. ספ בלאטר לא צפוי להשתתף בגמר שיתקיים בוונקובר ב-5 ביולי, אך מונטליאני הוסיף: "כדורגל נשים הוא צורה טהורה של כדורגל. הוא מאיר על העננים האפורים שחגים מעל למשחק, שאיבד חלק מהמצפן המוסרי שלו".
כספי הזכייה עלו ל-15 מיליון דולר, כשהנבחרת הזוכה לוקחת הביתה 2 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת הטורניר הקודם. ועדיין נמוך בהרבה מכספיי הזכייה של הגברים (כ-500 מיליון דולר).
על פי נתונים שאספו בחברת שיווק הספורט רפוקום, העניין בכדורגל הנשים עלה מ-16% ב-2011 ל-21% ב-2014. המחקר של רפוקום מצא עוד שלמונדיאל עצמו יש מאגר אוהדים עולמי של יותר מ-200 מיליון אנשים.
בארה"ב, שבה הטורניר משודר לראשונה בפוקס, יש 35.5 מיליון אוהדים פוטנציאלים, השוק השני בגודלו מאחורי סין. בפוקס מתכוונים לשדר חמישה משחקים בשעות הפריים טיים.
"בהתבסס על מה שראינו במונדיאל בברזיל בשנה שעברה, באולימפיאדת לונדון ב-2012 ובמונדיאל הנשים ב-2011, אנחנו מצפים להתעניינות שוברת שיאים במונדיאל הנשים ב-2015", מסכם מייקל אוהרה לינץ', ראש חטיבת הייעוץ של רפוקום בארה"ב.
"הכדורגל ממשיך לצמוח בארה"ב ובקנדה באמצעות ההצלחה המתמשכת וההתרחבות של ליגת הכדורגל בארה"ב, ליגת הנשים שקמה לתחייה, הביצועים התחרותיים של נבחרות הגברים והנשים ותכניות החובבים. שידורים בשעות נוחות וניצול המעורבות הדיגיטלית והחברתית, יספקו פלטפורמה מקיפה בצפון אמריקה עבור מונדיאל הנשים ב-2015".
לינץ' הוסיף עוד: "אוהדים נחשקים מדור המילניום הצטרפו והופכים את הכדורגל לרעיון אטרקטיבי לספונסרים – והמשחק של הנשים מציע לוח חלק יחסית למותגים. כפי שהמונדיאל הנוכחי בוודאי יוכיח, כדורגל הנשים מציע הזדמנויות שיווקיות מקיפות".
במונחים כלליים, על פני שווקים עולמיים שנמדדו על ידי רפוקום, העניין של נשים בכדורגל ברחבי העולם עלה מ-34.4% במאי ל-43% בנובמבר 2014.