בזירת החסויות, פאקיאו נותן נוק אאוט למיוות'ר
המתאגרפים נמצאים בשלבים האחרונים של האימונים לקראת הקרב ביניהם, ומייוות'ר נותר הפייבוריט בקרב המהמרים בווגאס עם יחס של 2 ל-1. אך מחוץ לזירה, פאקאיו הוא הבחירה המועדפת על החברות האמריקאיות
15:4121.04.15
קרב העל בין פלויד מייוות'ר ומאני פאקאיו יתקיים עוד פחות משבועיים. המתאגרפים נמצאים בשלבים האחרונים של האימונים, ומייוות'ר נותר הפייבוריט בקרב המהמרים בווגאס עם יחס של 2 ל-1. אך מחוץ לזירה, פאקאיו הוא הבחירה המועדפת על החברות האמריקאיות.
קראו עוד בכלכליסט:
- הערכות: צ'רלטון שילמה מיליון שקל כדי לשדר את הקרב בין פלויד מיוות'ר למני פאקיאו
- הקרב בין מיוות'ר לפאקיאו: סקיי ספורט רכשה את הזכויות בבריטניה בכ-12 מיליון ליש"ט
- הדרך לאליפות העולם באגרוף עוברת דרך הקיבה
פאקאיו הפך ליקיר המשווקים בשלהי העשור הקודם לאחר שזכה ב-15 קרבות רצופים צילום: אם סי טי
חבר הקונגרס הפיליפיני, שזכה כבר בשמונה אליפויות עולם, חתם בששת החודשים האחרונים על שורה של עסקאות, כולל עם ענקיות כמו נייקי ונסטלה, שיכניסו לו 5 מיליון דולר לפחות. לעומת זאת, יריבו בזירה ב-2 במאי, מייוות'ר לא מרוויח דולר מחסויות.
פאקאיו הפך ליקיר המשווקים בשלהי העשור הקודם לאחר שזכה ב-15 קרבות רצופים, רובם בצורה מלהיבה במיוחד. השותפות שלו כוללות את נייקי, הנסי, HP, וונדר פיסטשיוס, סוני, מונסטר אנרג'י, בירת סאן מיגל ועוד. אולם חוזי הספונסרשיפ שלו יבשו לאחר ההפסדים הרצופים שלו ב-2012 לטימותי בראדלי וחואן מנואל מרקס.
שלושה ניצחונות רצופים של פאקאיו וההכרזה על הקרב המיוחל עם מייוות'ר לאחר שנים של ציפייה, הפכו את פאקאיו שוב לסחורה חמה. החוזים החדשים החלו בנובמבר לאחר שחתם על חוזה עם פוט לוקר, בקמפיין שציין את "שבוע המצוינות" של רשת הנעליים. הפרסומת בטלוויזיה הציגה חוסר הבנה בין פאקאיו ושני אנשים אחרים במכון אגרוף, שמובילה את פאקאיו לחגיגה פרועה בזירה תוך כדי קריאות "הוא הולך להילחם נגדי". הפרסומות זכתה ל-4 מיליון צפיות ביוטיוב. בפוט לוקר חידשו השנה את החוזה עם פאקאיו, ומתוכננות פרסומות נוספות לקראת הקרב.
מותג באטרפינגר, שבבעלות ענקית המזון השוויצרית נסטלה, השיק החודש קמפיין דיגיטלי בכיכובו של פאקאיו לחטיף באטרפינגר קאפס. לוסיה מקלבי מטופ ראנק, שאחראית על חוזי השיווק של פאקאיו בארה"ב אומרת כי החיבור בין פאקאיו לבאטרפינגרס היה מושלם כי במותג רצו ליצור קרב עם המובילה בקטגוריית הממתקים שלה, Reese’s Peanut Butter Cup. האישיות הקלילה של פאקאיו גם מועילה למותג.
מותג הפיסטוקים וונדרפול פיסטשיוס (Wonderful Pistachio) גם חתמו על חוזה ספונסרשיפ עם פאקאיו. השניים כבר שיתפו פעולה ב-2012, וכעת מתוכננות פרסומות טלוויזיה חדשות בכיכובו.
נייקי תשיק השבוע קולקציית ביגוד של פאקאיו, כולל קפוצ'ונים וחולצות טריקו, זאת במסגרת עסקה שהוכרזה לפני פרסום הקרב עם מייוות'ר. הקולקציה תימכר באופן בלעדי בפוט לוקר, באתר של נייקי ובחנויות נייקי בחוף המערבי, שנחשב לאזור העיקרי שבו מרוכזים האוהדים של פאקאיו בארה"ב. התמלוגים שירוויח ממכירות הבגדים וחוזי הספונסרשייפ שלו בפיליפינים עוזרים להעלות את ההכנסה שלו ב-12 החודשים האחרונים מחסויות ליותר מ-5 מיליון דולר.
לעומתו, מייוות'ר מתגאה בהיעדר החסויות שלו. בכך הוא אינו מרגיש מחויב לאף חברה, ולדבריו הוא מעדיף להרוויח חלק מההכנסות בכל עסקה בה הוא מעורב. כמו כן, הוא הואשם כמה פעמים באלימות בתוך המשפחה ואף ריצה ב-2012 עונש מאסר של שלושה חודשים בעסקת טיעון על האשמות של תקיפה והטרדה. עם זאת, בין יוני 2013 ויוני 2014, הוכתר מייוות'ר לספורטאי המרוויח ביותר בעולם, בזכות הכנסה על 105 מיליון דולר, שלא כללה ולו דולר אחד מחוזי ספונסרשיפ.
מייוות'ר ניתק את הקשרים עם חברת הייצוג טופ ראנק ב-2006 ומאז הוא סומך רק על עצמו. הוא מקדם בעצמו את כל הקרבות שלו ומודע לכך שהעושר שלו תלוי ביכולת שלו לשכנע אנשים להירשם לערוצי הטלוויזיה בתשלום. אין לו ספונסר אישי, אך חברות כמו AT&T, קורונה ו- Valvoline מימנו ושיווקו את הקרבות שלו, ועזרו להעלות את רכישת הערוצים בתשלום. מיוות'ר הרוויח 25 מיליון דולר לפחות עבור כל אחד מ-10 הקרבות האחרונים בהם השתתף.
מייוות'ר ידרוש בקרב ב-2 במאי חלוקה של 60-40, ושני המתאגרפים צפויים להרוויח יותר מ-100 מיליו דולר לאחר שכל תזרימי ההכנסות יספרו. ההכנסות של הקרב מספונסרשייפ יעמדו על שיא של 12 מיליון דולר, כשמותג הבירה Tecate של היינקן משלם סכום שיא של 5.6 מיליו דולר עבור הזכויות הראשיות במרכז הזירה.
אך בין שני המתאגרפים, פאקאיו הוא הבחירה הברורה של המפרסמים. מקלבי בוחנת מספר עסקאות נוספות עבורו לקראת הקרב. "אם מאני ינצח, המצב בכלל יהפוך להיות מטורף. מרבית החברות מסתייגות מאגרוף, אך הן אוהבות את מאני פאקאיו", היא אומרת.