ה-NFL תכניס 25 מיליארד דולר בשנה בזכות האייפון
ליגת הפוטבול של אמריקה חתמה על הסכמים עם יוטיוב של גוגל, פייסבוק וטוויטר, שלדבריו של נשיא הפטריוטס ג'ונתן קראפט, המכהן גם כנשיא ועדת הדיגיטל של הליגה, יצרו הכנסות בשווי "עשרות מיליוני דולרים"
היכולת של ליגת הפוטבול של צפון אמריקה לעמוד ביעד הכנסות של 25 מיליארד דולר תלויה בילדים כמו אית'ן מינקוף, אוהד בן 12 של הניו אינגלנד פטריוטס, שהוריד לאייפון 5c שלו אפליקציות של ה-NFL, אפליקציות הפנטזי של ESPN ומשחק מאדן Madden של EA.
- טקס העברת הלפיד
- גוגל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ה-NFL
- יוטיוב תפיק "מופע מחצית סופרבול" שיתחרה במופע של קייטי פרי
מינקוף, תלמיד כיתה ז', זוכר בעל פה את הסטטיסטיקות של השחקנים האהובים עליו: הקוורטרבק טום בריידי והקורנרבק דארל רביס. לדבריו, צריכת הפוטבול באמצעות אפליקציות במכשירים ניידים היא הדרך הנהוגה כיום, לפחות בבית הספר שלו, חטיבת אפריים קרטיס בסודבורי, מסצ'וסטס.
"אני צופה במשחקים בטלוויזיה, אבל כל השאר עושה דרך הטלפון", הוא אומר. מינקוף משתמש גם במקבוק פרו וב- Xbox One. ליגות הספורט והמפרסמים מודעים כבר להגירה של הצרכנים למכשירים ניידים, מאשר קומישינר ה-NBA לשעבר דיוויד סטרן, שזכה לכינוי "דיגיטל דייב", מכיוון שהיה בין המאמצים הראשונים של המדיה החדשה. "המדיה הדיגיטלית כוללת הבטחה לצמיחה בהכנסות, בעיקר דרך המדיה החברתית", הוא אומר. "והפוטנציאל לצמיחה בהכנסות מכל הפלטפורמות הדיגיטליות בקנה מידה עולמי היא עצומה".
פרקינס מילר, סמנכ"ל הדיגיטל ב-NFL אומר כי הוא מתמקד בווידיאו, במדיה חברתית ובמכשירים הניידים, שרשמו צמיחה שנתית של יותר מ-60%. לדבריו, ב-NFL רשמו צמיחה "תלת ספרתית" מהפניות מהרשתות החברתיות , בעוד שצריכת סרטונים עלתה ב-70%.
ה-NFL חתמה על הסכמים עם יוטיוב של גוגל, פייסבוק וטוויטר, שלדבריו של נשיא הפטריוטס ג'ונתן קראפט, המכהן גם כנשיא ועדת הדיגיטל של הליגה, יצרו הכנסות בשווי "עשרות מיליוני דולרים". בחודש שעבר הודיעה הליגה כי תחל לפרסם קליפים בפייסבוק, שאחריהם תשודר גם פרסומת מטעמה של וריזון, המשמשת כספונסרית של הליגה. לקוחות וריזון יכולים לצפות גם במשחקים בשידור חי דרך המכשירים שלהם.
"בעוד ארבע עד חמש שנים התנופה תהיה גדולה אף יותר, והמדיה הדיגיטלית תהיה גורם כלכלי חשוב עבורנו", אומר מילר, אף שסירב לספק תחזית להכנסות העתידיות.
מרבית תזרים המזומנים של קבוצות הספורט נובע מהמדיה, מציין בריאן רולאף, סמנכ"ל התפעול ב-NFL, שקטפה הכנסות של 10 מיליארד דולר בעונה שעברה. במקביל, הקומישינר רוג'ר גודל הציב יעד הכנסות של 25 מיליארד דולר עד 2027.
בליגה מתכוונים לשדר גם השנה את משחק הסופרבול בין סיאטל סיהוקס והפטריוטס בסטרימינג דרך האינטרנט והאפליקציה.
לי ברק, יועץ בענייני מדיה לקבוצות ספורט ולמחלקות הספורט במכללות, טוען כי הליגות רק עכשיו מתחילות ללמוד כיצד להרוויח מהטכנולוגיה החדשה. ברק מוסיף כי הכסף האמיתי יתחיל לזרום לאחר שהקבוצות יציעו כמה אפשרויות סטרימינג בכמה פלטפורמות. כך לדוגמה, אוהדים שצופים בבית יוכלו להתאים את חוויית הצפייה לטעמם האישי, כולל בחירת זווית המצלמה או הפרשנויות. חשוב מכך, ההתאמה הזו תאפשר גם להתאים את הפרסומות למשתמשים.
"הדיגיטל עומד להיות רכיב מהותי בהשגת יעד ההכנסות של 25 מיליארד דולר", אומר ברק, מייסד חברת LHB ספורטס, אנטרטיינמנט אנד מדיה.
מפרסמים מקצים חלק הולך וגדל בתקציב שלהן לפלטפורמות הדיגיטליות, כך לפי לייקה קוואסקי, שערך מחקר בנושא מטעם חברת המחקר והייעוץ, סטרטג'י אנליטיקס.
ההוצאות על פרסום בארה"ב יעמדו השנה על 187 מיליארד דולר. הפרסום בדיגיטל מייצג 28% מהסכום הזה, שהוא 53 מיליארד דולר. הוא גדל השנה בשיעור של 13%. לפי המחקר, דיגיטל הוא הקטגוריה בעלת שיעור הצמיחה הגדול ביותר. המפרסמים במדיה החברתית יהנו מהצמיחה החדה ביותר בשיעור של 31%, אחריהם וידיאו עם 29% ואפליקציות בניידים בשיעור של 20%.
עוד נטען במחקר כי עד 2018, אחוז הוצאות הפרסום בטלוויזיה ירד ל-40%, בעוד שהדיגיטל יתרחב ל-35%. "המפרסמים מתים על האפשרויות הדיגיטליות", מאשר מילר מה-NFL. "הדרישה של הספונסרים היא לפרסם בכמה פלטפורמות שונות".
עם זאת, ליאו הינדרי, יו"ר אינטרמדיה פרטנרס, מטיל ספק בכך שההשקעה בפלטפטרמות דיגיטליות תניב החזרים, מכיוון שאינו מאמין שהליגה תפעל לערער את מודל הטלוויזיה המסורתי, שהעונה לבדה הכניס 6 מיליארד דולר. "ארבע רשתות הטלוויזיה השקיעו הון בטלוויזיה", הוא אומר.
התכנים של ה-NFL מסייעים לא רק לליגה, אלא גם לשותפות כמו ESPN, שמשלמת 1.9 מיליארד דולר בשנה לשידור המשחקים ביום שני (Monday Night Football).
הרשת, שבבעלות וולט דיסני, דיווחה כי בדצמבר התוכנית נצפתה על ידי 23.1 מיליון אנשים בארה"ב דרך המכשירים הניידים, עלייה של 6.2% לעומת שנה קודם לכן. יתרה מכך, 61% מהמשתמשים הייחודיים – כ-53 מיליון צופים – צפו בתכנים באופן בלעדי דרך מכשירי הסמארטפון והטאבלטים. הנתונים האלה מטיבים עם ESPN והליגה, מודה ג'ון קוסנר, סגן נשיא הרשת לענייני מדיה דיגיטלית ומודפסת. "הפצה דיגיטלית מספקת לליגה הזדמנות להרחיב את העסקים שלה על ידי יצירת יוזמות תוכן חדשות, שותפויות חדשות והגעה ליותר אוהדים ברחבי העולם", הוא מוסיף.
העונה ביקשו בליגה מהקבוצות לספק כמות חסרת תקדים של תכנים עבור NFL Now, שירות הווידיאו בהתאמה אישית של הליגה, שהושק לפני שנה בשיתוף עם מיקרוסופט, וריזון, יאהו ופרוקטר אנד גמבל. בנוסף, מאז 2007 הליגה מארגנת בכל עונה משחקים בלונדון, כולל שלושה העונה ובעונה הבאה, זאת בניסיון להרחיב את מאגר הלקוחות שלה ברחבי אירופה.
לפי נתוני ה-NFL, האוהדים נכנסו ל- NFL Now מ-22 מיליון מכשירים, טלפונים ניידים. מרבית צריכת הסרטונים נעשית דרך מכשירים מחוברים כמו Xbox.
ג'ויס מינקוף, אימו של אית'ן בן ה-12, אומרת כי הסלון שלה הוא ההוכחה לכך שה-NFL יושבים על מכרה זהב. "כשבני וחבריו צופים במשחק, הם לא בוהים במסך הטלוויזיה. לא, העיניים שלהם מופנות כלפי מטה לטלפונים שלהם", היא מספרת. "הם דבוקים אליהם. בפני הליגה עומדות אינספור אפשרויות, לא מדובר רק בטלוויזיה".