סוני ואמירייטס איירליינס יפסיקו את החסות עם פיפ"א
פיפ"א מכניסה כ-500 מיליון דולר משתי נותנות החסות שעשויות להיות מוחלפות בסמסונג וקטאר איירווייז
13:2003.11.14
חברת התעופה אמירייטס לא מתכוונת בסוף השנה לחדש את חוזה הספונסרשיפ שלה עם פיפ"א, וחברת הטכנולוגיה היפנית, סוני עשויה לפרוש גם כן. בפיפ"א אישרו ביום ראשון את הדיווחים.
קראו עוד בכלכליסט:
- פיפ"א לרוסיה: לא נקח מכם את הזכות לארח מונדיאל
- הפתעה! הסרט של פיפ"א כושל בקופות
- פיפ"א לא תחשוף את ממצאי חקירת השחיתות בשל "סיבות משפטיות"
פיפ"א. קטאר תצטרף כספונסרית צילום: איי אף פי
מפיפ"א נמסר כי אמירייטס מדובאי עדכנה כבר בתחילת 2012 כי היא "מארגנת מחדש את ענייני הספונסרשיפ שלה", ובפיפ"א הדגישו כי הם "מכבדים זאת".
המגזין הגרמני דר שפיגל דיווח ביום ראשון על הפרישה המתוכננת של אמירייטס, ועל כך שגם סוני ככל הנראה לא מתכוונת לחדש את החוזה שלה לשמונה שנים, המסתיים ב-31 בדצמבר. מפיפ"א נמסר כי הם מנהלים "מגעים מתמשכים עם סוני".
אמירייטס וסוני נכללות בין 6 השותפות הרשמיות של פיפ"א, כלומר הן נחשבות בין הספונסריות הבכירות. לפי הדיווח בדר שפיגל, שווי העסקה של סוני עומד על 300 מיליון דולר, ושל אמירייטס על 200 מיליון דולר. שאר הספונסריות הבכירות כוללות את אדידס, קוקה קולה, ויזה והיונדאי – קיה.
באמירייטס ככל הנראה החליטו לסיים את השותפות בשל ההאשמות השחיתות שפגעו בדימוי של פיפ"א. עוד דווח בדר שפיגל כי קטאר איירווייז, חברת התעופה הלאומית של מארחת מונדיאל 2022, קטאר וסמסונג הדרום קוריאנית, הן המועמדות הבולטות להחליף את אמירייטס וסוני.
"מכיוון שהמגעים עדיין מתמשכים, איננו יכולים לספק מידע נוסף בנוגע לשותפות עתידיות בקטגוריה הזו", מסרו בפיפ"א בתגובה.