$
חסויות וזכויות שידור

עלייה של 14% במכירת חולצות רפליקה

בעונה שעברה נמכרו 13 מיליון חולצות על ידי 98 הקבוצות המשחקות בחמש הליגות הבכירות באירופה - הרוב של אדידס ונייקי. מרבית חולצות הרפליקה הנמכרות באירופה הן של מועדוני הפרמיירליג

שירות כלכליסט 11:1307.08.14

נייקי ואדידס נמצאות בעיצומה של מלחמה ברחבי יבשת אירופה על השליטה בשוק הרווחי של ייצור מדי הכדורגל.

 

 

חולצת רפליקה של סוארס. נייקי מספקת ליותר מרבע מכלל הקבוצות בחמש הליגות המובילות באירופה (26.5%), בעוד שאדידס חולשת על 18.4% מהקבוצות חולצת רפליקה של סוארס. נייקי מספקת ליותר מרבע מכלל הקבוצות בחמש הליגות המובילות באירופה (26.5%), בעוד שאדידס חולשת על 18.4% מהקבוצות צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

דו"ח אספקת המדים שחיברו רפוקום ו-PR מרקטינג, מצביע על כך ששתי ענקיות ביגוד הספורט נלחמות בעוז על כיבוש הפסגה. בעונה שעברה נמכרו 13 מיליון חולצות על ידי 98 הקבוצות המשחקות בחמש הליגות הבכירות באירופה. מדובר בעלייה של 14% לעומת עונת 2011-12, ולפי הדו"ח העדכני עולה כי שתי החברות מובילות בהפרש ניכר על שאר היריבות.

 

מרבית חולצות הרפליקה הנמכרות באירופה הן של מועדוני הפרמיירליג. 20 הקבוצות בליגה האנגלית מכרו בעונה שעברה למעלה מ-5 מיליון חולצות, בעוד שלה ליגה הספרדית מדורגת שנייה, לאחר שנמכרו 3.1 מיליון חולצות של הקבוצות המשחקות בה. אחריהן מדורגות הבונדסליגה (2.32 מיליון), ליג 1 הצרפתית (1.22 מיליון) וסריה A.

 

מבין 25 המותגים שמספקים את החולצות לעונת 2014-15, נייקי הפכה לראשונה למובילת השוק, אולם עסקאות חדשות עם מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס, שייכנסו לתוקף החל מ-2014, יאפשרו לאדידס לכבוש מחדש את הפסגה.

 

נייקי האמריקאית הוסיפה לרשימה שלה בעונה המתקרבת חמש קבוצות חדשות, כך שהיא מספקת חולצות למספר כולל של 26 מועדונים, זאת לעומת 18 קבוצות של יריבתה הגרמנית אדידס. לראשונה מאז עונת 2009-10, נייקי מספקת ליותר מרבע מכלל הקבוצות בחמש הליגות המובילות באירופה (26.5%), בעוד שאדידס חולשת על 18.4% מהקבוצות.

 

פומה מדורגת שלישית, ומספקת חולצות לתשע קבוצות בלבד בחמש הליגות המובילות באירופה. עם זאת, אדידס שולטת בפרמיירליג הנחשבת למשתלמת במיוחד. יש לה חוזים עם חמש קבוצות בליגה האנגלית לעומת שלוש לנייקי.

 

"במונחים של הכנסות, 10 הקבוצות האירופיות המובילות מחמש הליגות המרכזיות, מייצגות 65% מכל מכירות החולצות. מרביתן משחקות בפרמיירליג האנגלית, שהיא השוק החזק של אדידס", מסביר אנדרו וולש, מומחה כדורגל מרפוקום. "נייקי אמנם מנצחת מבחינה כמותית, אך אדידס בהחלט אינה מוותרת על המרוץ לשליטה בשוק, אלא להיפך. המותג מתחיל לעשות שריר ומספק חולצות למועדונים הגדולים ביותר באירופה".

 

נייקי ספגה מכה הקיץ כשמנצ'סטר יונייטד הכריזה על חוזה לעשר שנים בגובה 750 מיליון ליש"ט עם אדידס, זאת בנוסף לכך שהמותג יחליף את נייקי כספקית של האלופה האיטלקית, יובנטוב החל מעונת 2015-16.

 

בשלב זה, החוזים של נייקי מסתכמים ב-125 מיליון יורו בשנה, בעוד השווי של החוזים של אדידס גבוה ב-10 מיליון יורו בשנה.

 

"העמדה של אדידס בשוק מבוססת על מדד האיכות", מוסיף וולש. "היא כבר שותפה רשמית של הטורניר הגדול ביותר בעולם הכדורגל, המונדיאל של פיפ"א, וכן של האלופה גרמניה ושל ליגת האלופות, וכעת היא עוברת לספק חולצות למועדונים הגדולים בעולם, מהלך שיחזק את העמדה שלה כמותג הספורט המוביל בעולם הכדורגל במונחים של ספונסרשייפ. תואר שנייקי כמובן תמשיך להתחרות עליו.

 

"בעוד שנייקי פועלת למקסם את מספר הקבוצות איתן היא עובדת, אדידס מחפשת את המועדונים הפופולאריים ביותר עם מספר האוהדים הרב ביותר, שהן למעשה המוכרות הגדולות ביותר בעולם".

 

העסקה של פומה עם ארסנל, ששווה 150 מיליון ליש"ט לשבע שנים, עזרה לחברה לחזק את מעמדה כשחקנית השלישית הגדולה ביותר בשוק – היא מספקת חולצות לתשע קבוצות בחמש הליגות המובילות של אירופה.

 

"עסקאות חולצות בכדורגל הולכות והופכות לחלק חשוב בהשגת נתח שוק גדול יותר עבור מותגי הספורט", מסכם ד"ר רוהלמן מ-PR מרקטינג. "החברות הללו מרוויחות בצורה משמעותית מהעסקאות שלהן עם הקבוצות הגדולות הן באמצעות מכירת החולצות והן בזכות חיזוק המוניטין העולמי שלהן".

 

בנושא קשור: אתר ‏Sportune‏ הצרפתי חשף את סכומי הכסף שכוכבי הכדורגל הגדולים מקבלים מהסכמי הלבוש שלהם. כריסטיאנו רונלדו מקבל 9.5 מיליון יורו בשנה מנייקי והוא הכדורגלן בעל חוזה הלבוש הגדול ביותר. ליאו מסי מברצלונה במקום השני (9 מיליון דולר מאדידס). ניימאר שלישי בזכות הסכם בשווי 7 מיליון דולר עם נייקי. גארת'' בייל (5.5 מיליון דולר מאדידס) ווויין רוני ממנצ'סטר יונייטד (4 מיליון דולר בשנה מנייקי) סוגרים את החמישייה הראשונה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x