$
חסויות וזכויות שידור

האם משתלם לחברות התעופה להעניק חסויות ענק לספורט?

גם בזכות חוזי הספונסרשיפ במרכזים האירופיים הגדולים, אמירייטס הוסיפה מאז ספטמבר 2011, 15 יעדים חדשים, ובמרץ 2012 דיווחה על הכנסת שיא של 17 מיליארד דולר. גם אתיחאד איירוויז נהנית מצמיחה מרשימה מאז שחתמה על הסכם חסות עם מנצ'סטר סיטי

בלומברג 23:4811.02.13

בשנים האחרונות, הכדורגל העולמי הושפע במידה ניכרת מכמויות הכסף שזורמות מאזור המזרח התיכון. החל ממספר לא קטן של קבוצות ברחבי אירופה שנרכשו על ידי חברות מהמזרח התיכון ועד לבחירתה של קטאר כמארחת מונדיאל 2022, כסף רב הוזרם לעבר המשחק. אולם קבוצות הבעלות הללו לא נכנסו לעסקי הכדורגל רק כדי לזכות בגביעים, אלא הן מעוניינות לבסס את המותג שלהן. מהלך זה בולט במיוחד בתעשיית התעופה המסחרית – שתי חברות תעופה צומחות משתמשות בכדורגל כדי לבסס מאגר לקוחות רחב.

 

 

 

 

 

אמירייטס איירליינס על חולצות פריז סן ז'רמן. קבוצה של המפרץ הפרסי אמירייטס איירליינס על חולצות פריז סן ז'רמן. קבוצה של המפרץ הפרסי צילום: אי אף פי

 

בשבוע שעבר חברת התעופה אמירייטס חתמה על חוזה ספונסרשייפ חדש לחמש שנים עם פריז סן ז'רמן, במסגרתו עד עונת 2018-19 שם החברה יתנוסס על חולצות השחקנים. החוזה בשווי 171 מיליון דולר נועד לחזק אף יותר את דריסת הרגל של החברה בכדורגל האירופי, מתוך תקווה לשחזר את ההצלחה לה זכתה החברה בתור הספונסרית של ארסנל, שנחשבת לאחת הקבוצות הגדולות ביותר בלונדון.

 

ב-2004 חתמה אמירייטס על החוזה הראשון שלה עם ארסנל, שכלל מימון חולצות ממותגות וקבלת זכויות השם על האצטדיון של אחת מהקבוצות הפופולאריות ביותר באירופה. בנובמבר 2012, חתמה ארסנל על חוזה חדש עם חברת התעופה, הפעם בשווי 235 מיליון דולר שהבטיח כי שם החברה יתנוסס על החולצות למשך חמש השנים הבאות. השותפות התגלתה כרווחית במיוחד עבור אמירייטס, שכן לאורך חמש העונות האחרונות, הקבוצה מכרה ממוצע של 800 אלף חולצות בעונה (המוכרת השלישית בגודלה של נייקי).

 

במקביל, קבוצת הכדורגל מילאן (הספונסרית שלה היא גם אמירייטס), מכרה קרוב ל-350 אלף חולצות בעונה (חמישית מבחינת המכירות של אדידס). כעת, לאחר שאמירייטס העבירה השקעה מכובדת לפריס סן ז'רמן, היא תנסה להרחיב את הנוכחות השיווקית שלה בשניים מיעדי הנסיעות העמוסים ביותר באירופה.

 

בזכות חוזי הספונסרשיפ במרכזים האירופיים הגדולים, אמירייטס הוסיפה מאז ספטמבר 2011, 15 יעדים חדשים, ובמרץ 2012 דיווחה על הכנסת שיא של 17 מיליארד דולר. אם כי, אמירייטס אינה החברה היחידה שמנצלת את הכדורגל ככלי שיווקי. חברות תעופה נוספות פצחו באסטרטגיה זהה במטרה לחקות את ההצלחה של אמירייטס.

 

אתיחאד איירווייז מאבו דאבי משמשת מאז 2009 כספונסרית המרכזית של מנצ'סטר סיטי. ב-2011, חתמה החברה על חוזה ספונסרשיפ לחולצות לעשר שנים בשווי 626 מיליון דולר, שכלל גם הענקת זכויות השם לאצטדיון. פירוש הדבר שהחוזה של אתיחאד עם מנצ'סטר סיטי הוא גבוה פי 2 מהחוזה בשווי 300 מיליון דולר שחתם ג'יי.פי.מורגן עם המדיסון סקוור גרדן בניו יורק.

 

בדומה לאמירייטס, חוזי הספונסרשיפ השתלמו עד כה לאתיחאד איירווייז. חברת התעופה צומחת בקצב מסחרר – עבור 2012 היא דיווחה על רווח נקי של 42 מיליון דולר (31 מיליון יורו), זאת לעומת 14 מיליון דולר ב-2011. ההכנסות צמחו ב-17% ל-4.8 מיליארד דולר מ-4.1 מיליארד דולר, ולראשונה בתולדותיה החברה עקפה את רף 10 מיליון נוסעים. בו זמנית, חוזי הספונסרשיפ רחבי ההיקף האלה אפשרו למנצ'סטר סיטי להוציא מאז 2008, 1.45 מיליארד דולר על שחקנים ובשנה שעברה היא אף זכתה באליפות הליגה הראשונה שלה מזה 44 שנים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x